Ovo je kronologija događaja oko kolodvora u Novom Sadu. Sve počelo prije 3 godine

Foto: EPA

Zbog gotovo potpune cenzure medija u Srbiji i nemogućnosti građana Srbije da se o ovoj temi potpuno i istinito informiraju te izvjesne mogućnosti da se tema zataška, Index će je pratiti izrazito intenzivno. Ako imate važna saznanja vezana uz tragediju u Novom Sadu, javite nam se na desk@index.hr. Sve članke o ovoj temi možete pratiti i na Index.hr aplikaciji pod tagom Novi Sad.

U urušavanju betonske nadstrešnice na željezničkom kolodvoru u Novom Sadu u petak je poginulo 14 ljudi. Kolodvor je dvaput svečano otvaran, posljednji put početkom srpnja ove godine. Nešto se u svibnju radilo i oko nadstrešnice, no još se sa sigurnošću ne zna što točno. Vlasti, međutim, tvrde da nadstrešnica nije bila dio rekonstrukcije. Novosadski portal 021.rs napravio je rekonstrukciju događaja oko kolodvora kroz vremenski slijed, koju prenosimo. 

4. rujna 2021. - Početak rekonstrukcije željezničke stanice

Rekonstrukcija zgrade željezničke stanice u Novom Sadu službeno je započela 4. rujna 2021. godine. U prvoj fazi najavljeni su radovi na prvom i drugom kolosijeku perona broj jedan, dok je druga faza trebala obuhvatiti završetak preostalih kolosijeka. Osim toga, planirana je i zamjena fasade cijele stanice.

19. ožujka 2022. - Pripreme za dolazak Orbana i Vučića 

Stanica je u međuvremenu uređena kako bi dočekala dolazak mađarskog premijera Viktora Orbána i predsjednika Srbije Aleksandra Vučića prvim vlakom Sokol koji je stigao u Novi Sad 19. ožujka 2022. godine. Vlak je iz Beograda stigao za 33 minute, a na stanici se okupila masa građana kako bi dočekala delegaciju. Ipak, kako je portal 021.rs izvijestio, dio stanice prema Kisačkoj ulici ostao je nedovršen i bio je zaklonjen velikom zavjesom.

Rujan 2022. - Otvaranje i problemi s prokišnjavanjem

Šest mjeseci nakon svečanog otvaranja, zgrada je počela prokišnjavati. Portal 021.rs 28. rujna 2022. izvještava kako je čekaonica za djecu zatvorena zbog vode u prostoriji, a postavljeno je i upozorenje o izmijenjenom pristupu toaletu.

Ožujak - lipanj 2023. - Rokovi i novi problemi

Pomoćnik rukovoditelja izgradnje brze pruge Veselin Simović izjavio je krajem ožujka 2023. da će radovi biti dovršeni do kraja ljeta. Međutim, problemi su se nastavili. U lipnju 2023. portal 021.rs piše o urušavanju unutar zgrade stanice, dok nadležni nisu dostavili odgovor o mogućim sanacijama.

Siječanj 2024. - Privremeno zatvaranje i nastavak radova

Zgrada je ponovno privremeno zatvorena sredinom siječnja 2024. godine. Samo su vlakovi prema Beogradu mogli koristiti peron glavne stanice, dok su se unutar zgrade izvodili radovi na stropu, podovima i fasadi.

23. siječnja 2024. - Ministarstvo prometa odbija pristup informacija novinarima

Ministarstvo prometa 23. siječnja odbija zahtjev portala 021.rs za pristup podacima o rekonstrukciji, navodeći kako izvođač iz Kine ne dopušta dostupnost tih informacija javnosti prije završetka projekta. Portal je zatim uputio žalbu Povjereniku za informacije, no odgovor nije stigao.

4. veljače 2024. - Najava ministra Vesića

Ministar Goran Vesić objavljuje 4. veljače da će stanica u Novom Sadu po završetku radova biti moderan objekt, uključujući novu fasadu i uređen plato ispred zgrade. Predstavnici Infrastrukture željeznice Srbije potvrđuju da je rok za završetak radova 31. prosinca 2024.

Ožujak 2024. - Napredak radova

Infrastruktura željeznice Srbije u ožujku 2024. objavljuje video o napretku radova, prikazujući zamjenu mramornih površina, završetak izolacijskih radova te radove na kolosijecima.

5. srpnja 2024. - Drugo svečano otvaranje

Stanica je ponovno svečano otvorena 5. srpnja 2024., uz prisustvo odabranih medija. Na otvaranju su sudjelovali gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, ministar Goran Vesić i predsjednica Pokrajinske vlade Maja Gojković. Gojković je izrazila zadovoljstvo zbog završetka projekta.

Listopad 2024. - Novo zatvaranje i radovi u unutrašnjosti

Portal 021.rs tijekom listopada prima pritužbe građana o novim radovima unutar zgrade. Novinari su postavili upit Infrastrukturi željeznice Srbije u vezi s tim radovima, ali odgovor nisu dobili.

1. studenoga 2024. - Tragičan ishod

Dana 1. studenoga 2024. dolazi do tragedije kada nadstrešnica, koja nije bila obuhvaćena rekonstrukcijom, pada na građane, usmrtivši njih 14, dok su troje teško ozlijeđeni. Dan kasnije, odgovorni prebacuju krivicu na niže instance, dok se na društvenim mrežama pojavljuju dokazi o izvođenju radova u unutrašnjosti, u dijelu koji je dan prije pao na građane.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.