PRIJE 20-ak dana, 11. 6. 2019. godine, pompozno je predstavljeno nešto što je u javnosti dobilo naziv splitski metro.
Riječ je o vlaku koji povezuje kolodvor Kopilica, u predgrađu, s glavnim kolodvorom na Rivi, i prometuje trasom kojom i inače vlakovi stižu u Split.
Prva vožnja, koja je kasnila 2 minute i 56 sekundi, ugostila je brojna politička imena, uključujući gradonačelnika Oparu i župana Blaženka Bobana.
Vlak vozi pune četiri minute kroz pothodnik izgrađen krajem sedamdesetih, uoči Mediteranskih igara, do kolodvora uređenog osamdesetih godina prošlog stoljeća.
Na otvaranju je političare i putnike preveo relativno moderni HŽ-ov vlak.
Novi vlak zamijenili starim
Samo dvadesetak dana kasnije, skroz druga priča.
Malobrojne putnike iz predgrađa u centar prevozi stari vlak.
Upozorila je na to skupina građana i stanara Kopilice okupljena oko stranice Kopilica Live na Facebooku.
Oni tvrde da se ova linija pokazala kao potpuni promašaj te kako malo tko putuje njom.
"Predstavljamo Vam ”Little Bastard-a”!!!
Tako smo od milja prozvali šinobus, kojeg Grad u suradnji sa Željeznicom već nekoliko dana pokušava prodati pod splitski Metro.
Održavanje metroa iziskuje velike troškove, kao i plaćanje djelatnika koji rade na njemu.
Od 11. lipnja od kad je projekt metroa zaživio do danas se pokazao kao potpuni promašaj. Po našem izračunu u prosjeku radi se o 0,85 putnika po vožnji.
Prije nekoliko dana, metro je lagano otišao na spavanje u garažu u Kopilici a njegovu ulogu je, dakako privremeno, preuzeo nagibni vlak.
Čak i to nije bilo isplativo, pa se Željeznica dosjetila modela Šinobusa jer iziskuje manje troškove, iako je i dalje neisplativo.
Ali nema veze, idemo dalje. Ugovor o najmu je ugovor koji se mora ispoštovati!
Bitno da se nešto radi za vrijeme nečijeg mandata! Makar loše, ali se radi!
Ostat će upisano zlatnim slovima u povijesti našeg velebnog Grada, kako smo imali metro od čak dvije stanice! To je stvarno podvig epskih razmjera!
Svakog dana se bilježe gubici, prometa turističkih autobusa nema, putnika za metro još manje!
Ali bitno da je nečiji ego na mjestu.
Mi Indijanci i dalje govorimo istinu, ali Kolonizator i dalje nastavlja po svom!
Bitno da šinobus ”Malo kopile” vozi u Kopilici!
Srdačan pozdrav od stanara Kopilice", stoji u njihovoj objavi.
HŽ kaže da je ovo privremeni vlak jer se regularnom vlaku pokvarila klima
HŽ-u smo poslali upite o ovom slučaju, a oni su nam brzo odgovorili. Kažu kako je na regularnom vlaku došlo do kvara na klimatizacijskom uređaju.
"S obzirom da je jučer došlo do kvara na klimatizacijskom uređaju novoga vlaka serije 7023 koji vozi na relaciji Split – Split Predgrađe i obrnuto, umjesto njega vozi dizel-motorni vlak serije 7122 koji je prikazan na fotografiji. U tijeku je otklanjanje kvara na novom vlaku te se novi vlak uskoro očekuje u prometu", kažu za Index iz HŽ-a.