Ovo su najveći gubitaši u Hrvatskoj. Među njima su četiri Rimčeve tvrtke

Foto: Davorin Visnjic/Pixsell

PO FINANCIJSKIM poslovnim izvješćima za 2023. godinu koje je objavila Financijska agencija (FINA), Fortenova grupa najveći je gubitaš među tvrtkama koje posluju u Hrvatskoj. Naime, oni su prošle godine zabilježili gubitak od čak 443 milijuna eura. 

Zanimljivo je i kako se među 22 tvrtke s najvećim minusima nalaze i 4 tvrtke u vlasništvu Mate Rimca - Rimac Technology, Bugatti Rimac, Rimac Group i Project 3 Mobility, koje zajednički imaju više od 100 milijuna eura gubitka. No, krenimo redom. 

Gubitak od 150 milijuna eura uz prosječne plaće od 6589 eura neto

Najveći minus proizvela je Fortenova grupa u kojoj je 2023. godine bilo zaposleno 128 osoba, s prosječnom plaćom od čak 6589 eura neto. Fortenova je u 2022. godini imala gubitak od 150 milijuna eura. 

Podsjetimo i na to da bi Pavao Vujnovac trebao preuzeti cijelu Fortenova grupu, no problem je što do sada za tu akviziciju nije osigurao 500 milijuna eura, kao i da je u tijeku prodaja agrarnog biznisa, odnosno Belja, Vupika i vinkovačkog PIK-a. 

Tvrtke Mate Rimca u prvih 20 gubitaša

Kako smo napisali u uvodu, u prvih 20 tvrtki koje su zabilježile najveći gubitak nalaze se čak četiri tvrtke Mate Rimca i to: Rimac Technology s minusom od 60 milijuna eura, Bugatti Rimac s minusom od 16 milijuna eura, Rimac Group s 12.3 milijuna eura te Project 3 Mobility, iza kojeg stoji projekt robotaksija, s 12 milijuna eura gubitka. 

Rimac Technology u 2023. godini imao je 1202 zaposlena, a prosječna plaća iznosila je 2184 eura. Ta je tvrtka u 2022. godini imala gubitak od 47.8 milijuna eura. Rimac Technology bavi se razvojem i proizvodnjom tehnologije te komponenti za proizvođače automobila.

Podsjetimo, kako smo nedavno pisali, da Rimac nije ispunio uvjete za gradnju Kampusa Rimac. No zemljište i ono što je dosad izgradio nisu vraćeni Gradu u travnju ove godine, kako je tada najavio, već je Rimac zatražio i dobio odgodu, i to na četiri godine, kako bi kampus dovršio do kraja. 

U rujnu 2023. godine objavljeno je da je započelo useljenje proizvodnje u Rimčev kampus, koji je vrijedan, kako je pisalo, 200 milijuna eura. Tada je iz te tvrtke najavljeno da bi se 2024. godine u velebni prostor trebali useliti i zaposlenici. To bi se, prema posljednjim najavama, trebalo dogoditi do kraja ove godine. 

Bugatti Rimac ima 16 milijuna eura gubitka

Bugatti Rimac prošle godine imao je dobitak od 20.6 milijuna eura, dok je u 2023. godini imao gubitak od 16 milijuna eura. U toj je tvrtki u 2023. godini bilo 483 zaposlena, s prosječnom plaćom od 1808 eura. Ta je tvrtka fokusirana na razvoj hiperautomobila poput Nevere ili novog Bugatti Tourbillona. 

Nedavno je tako francuskom Molsheimu predstavljen taj prvi Bugatti razvijen pod vodstvom Rimca - Tourbillon. Osnovna cijena, bez dodatne opreme i drugih davanja, trebala bi biti 3.8 milijuna eura. Rimac, šef Bugatti Rimca, kaže da je rasprodano skoro svih 250 primjeraka. No, to se tek treba vidjeti u sljedećim financijskim izvješćima.

Rimac Group i Verne

Rimac group u gubicima je od 2021. godine, kada su imali 71 milijun eura gubitka, u 2022. godini imali su 17.9 milijuna eura gubitka te u 2023. godini 12.7 milijuna eura. Valja naglasiti da je Rimac Group zapravo nekadašnja firma Rimac Automobili. U preoblikovanju poslovanja od prije 3 godine Rimac group postala je zapravo krovna holding kompanija preko koje se upravlja ostalim tvrtkama u kojima ima udjele.

Project 3 Mobility, koji je obilato financiran iz europskog proračuna te radi na razvoju robotaksija, od osnutka bilježi gubitke od kojih je najveći onaj iz 2023. godine te iznosi 12 milijuna eura. U 2022. godini gubitak je iznosio 7.5 milijuna eura, u 2021. godini 2.5 milijuna eura, a u 2020. godini 1.2 milijuna eura. 

Jasno je kako je tvrtka za sada isključivo okrenuta razvoju proizvoda i investicijama. Najavljena je i promjena imena u Verne, a nedavna prezentacija robotaksija neslavno je završila kada se robotaksi nije pomaknuo s mjesta.  Službene informacije iz Rimčevih tvrtki, a vezano za financijska izvješća tih tvrtki, naglašavaju kako su oni i dalje fokusirani na razvoj i nova ulaganja, a ne na profit. Za sada. Isto tako naglašavaju i kako sve tvrtke imaju visoke kapitalne rezerve, što je zapravo jamac financijske stabilnosti te su isto tako nisko zadužene. 

"Sve kompanije Mate Rimca - Rimac Groupa, Rimac Technology i Bugatti Rimac - u prošloj su godini ostvarile značajan napredak u ostvarivanju dugoročnih ciljeva kompanije - izgradnji snažne i konkurentne tvrtke na globalnoj razini", stajalo je u službenom komentaru vlasnika tih tvrtki. 

U minusu i Greyp Bikes

Naglasimo kako se pri vrhu nalazi i tvrtka Porsche eBike Performance, poznatiji pod bivšim nazivom Greyp Bikes. Riječ je o bivšoj tvrtki Mate Rimca, koju je 2021. godine preuzeo Porsche, a u kojoj Rimac ima manjinski udio. Oni su u 2023. godine zabilježili gubitak od 8.8 milijuna eura.

Od ostalih tvrtki u Rimčevom vlasništvu ili suvlasništvu spomenimo tvrtku Moj Gruntek iz Čazme, koja je prošle 2023. godine imala gubitak od 376 tisuća eura. Riječ je o digitalnoj platformi za promoviranje eko povrća, u koju je nedavno investirao Rimac. 

Među velikim gubitašima i državne tvrtke

Među najvećim gubitašima nalaze se još Hoteli Novi, čije je središte u Zagrebu, a koji su u 2023. godini zabilježili gubitak od 128 milijuna eura. Ta je tvrtka godinama bila u predstečajnoj nagodbi, a od prosinca prošle godine napokon imaju nove vlasnike. 

Najveći suvlasnici Petrokemije - turska grupa Yildirim koja posjeduje 54.52 posto dionica i vlada s udjelom od 45.17 posto - stoje iza gubitka te tvrtke, a on je u 2023. godini iznosio 62.7 milijuna eura. Belvedere Dubrovnik, nekoć jedan od luksuznijih hotela na jadranskoj obali, već je tridesetak godina ruševina, a prošle je godine zabilježio gubitak od 40 milijuna eura. 

Među većim gubitašima su i HEP s 33.4 milijuna eura, HEP Toplinarstvo s 18.2 milijuna eura, Geoplin s 19.6 milijuna eura i drugi. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.