POTRAŽNJA za novim automobilima u Europskoj uniji smanjit će se u ovoj godini, procijenila je u četvrtak udruga proizvođača automobila ACEA, izmijenivši dosadašnju prognozu u kojoj je predviđala njezin skromni rast.
U ACEA-i sada očekuju da će prodaja novih automobila u EU pasti za jedan posto, procjenjujući da će ove godine u EU biti registrirano nešto više od 15 milijuna novih automobila.
Početkom godine predviđao se rast prodaje
Sredinom veljače procijenili su da će porasti nešto manje od jedan posto.
"Osim neizvjesnosti zbog Brexita i promjenjivih makroekonomskih uvjeta, posrijedi je prirodna stabilizacija tržišta", rekao je glavni tajnik ACEA-e Erik Jonnaert.
Dodaje ujedno da je nova procjena u skladu sa sniženom procjenom rasta BDP-a Europske unije "jer prodaja automobila snažno odražava gospodarski rast".
Sektor automobilske industrije u Europi
Prema danas objavljenom novom izdanju džepnog vodiča za automobilsku industriju za 2019./2020., taj sektor danas osigurava radna mjesta za 13,8 milijuna Europljana, odnosno 6,1 posto ukupno zaposlenog stanovništva EU-a. Njegov udio u broju radnih mjesta u industriji iznosi 11,4 posto, uz zaposlenih 3,5 milijuna radnika.
Prvo mjesto na ljestvici po broju izravno zaposlenih u automobilskoj industriji drži Njemačka sa zaposlenih 870 tisuća radnika. Na drugom je mjestu Francuska s 223 tisuće, a na trećem Poljska s 203 tisuće.
Četvrto mjesto pripada Velikoj Britaniji s izravno zaposlenih 186 tisuća radnika, a na petom je Rumunjska sa 185 tisuća.
Proizvodnja automobila u Hrvatskoj
U Hrvatskoj je, prema vodiču ACEA-e, u izravnoj proizvodnji automobila zaposlen 2.861 radnik, odnosno 1,1 posto od ukupnog broja zaposlenih u industriji.
Prošle je godine u Hrvatskoj prema toj publikaciji registrirano ukupno 70.378 motornih vozila, od čega 59.856 osobnih automobila. Prosječna je starost putničkih automobila 14,7 godina, laganih komercijalnih vozila 12,1 godinu, a teških komercijalnih vozila 14,4 godine.
U EU prosječna je starost putničkih automobila 11,1 godinu, laganih komercijalnih vozila 11 godina, a teških komercijalnih vozila 12 godina.
Na hrvatskim je cestama u 2017. godini stradala 331 osoba, osam posto više nego 2016. godine.
U prosjeku su novi putnički automobili u Hrvatskoj prošle godine ispuštali 115,7 grama ugljičnog dioksida po kilometru, 2,3 posto više nego godinu ranije, pokazuje ACEA-in vodič.
Prosjek za EU iznosi 120,6 grama po kilometru.