GLOBALNO tržište oglašavanja smanjit će se ove godine gotovo 12 posto zbog pandemije koronavirusa, a povratak na razine prije pandemije očekuje se tek 2022. godine, pokazuje izvješće WPP-ove agencije.
Tržište oglašavanja obično odražava stanje u gospodarstvu, koje je u ožujku potonulo u kaos jer su ljudi ostali kod kuće, a tvrtke su zatvorile svoja vrata kako bi se zaustavilo širenje koronavirusa.
Očekuje se da će pandemija teže pogoditi gospodarstva širom svijeta nego financijska kriza 2008. godine, dok bi pad tržišta oglašavanja, kada se isključe politički oglasi u SAD-u, trebao biti nešto umjereniji, procjenjuje promotivna agencija GroupM, dio medijskog diva WPP-a. Procjenu argumentiraju tvrdnjom da su mjere blokade najteže pogodile mala poduzeća, koja čine tek djelić tržišta oglašavanja.
Najveći pad bilježit će televizijsko oglašavanje, koje posustaje već dulje vrijeme, i oglašavanje na otvorenom
Pad je dodatno ublažila činjenica da mnoge tvrtke u borbi za opstanak posežu za trgovinom putem interneta, a logično je da i na tom kanalu ima oglasa, tumači čelnik GroupM-a Brian Wieser.
Najveći pad bilježit će televizijsko oglašavanje, koje posustaje već dulje vrijeme, i oglašavanje na otvorenom (OOH), poput oglasnih panoa, budući da ljudi ostaju u zatvorenim prostorima.
Televizijsko oglašavanje trebalo bi se ove godine smanjiti 17,6 posto
Televizijsko oglašavanje trebalo bi se ove godine smanjiti 17,6 posto, a oglašavanje na otvorenom, kada se isključe politički oglasi, za četvrtinu, izračunali su u GroupM-u.
Digitalni oglasi trebali bi pasti 2,3 posto, a činit će ove godine 52 posto tržišta oglašavanja, u odnosu na prošlogodišnjih 48 posto. Oglašivači više ulažu u digitalne oglase jer su uglavnom jeftiniji od televizijskih, a kampanju je lakše pokrenuti i otkazati.
Oporavak globalnog tržišta oglašavanja trebao bi početi sljedeće godine, uz procijenjenu stopu rasta od 8,2 posto. Procjene GroupM-a pokazuju da povratak na razinu prije pandemije ne treba očekivati prije 2022. godine.