Britanac kojeg je HTZ tužio zbog šale pokreće web za strane turiste: "HTZ je nebitan"

Foto: Privatni album

PAUL BRADBURY, Britanac koji od 2003. živi u Hrvatskoj te neumorno promovira hrvatske prirodne ljepote i naš turizam, u široj javnosti je poznat i kao osnivač portala Total Croatia News (TCN), koji objavljuje vijesti o Hrvatskoj na engleskom jeziku.

Uz promociju hrvatskih ljepota, Bradbury nerijetko kritizira rad Hrvatske turističke zajednice (HTZ), pa tako ljude koji bi trebali promovirati hrvatski turizam u svijetu naziva "kraljevima slučajnog turizma", a u velikom intervjuu za Index 2019. godine ustvrdio je da bi u Hrvatsku došlo isto toliko turista koliko inače dolazi i da se HTZ sutra ukine.

HTZ je, podsjetimo, nedavno tužio Bradburyja, od kojega u dvije tužbe traži odštetu od ukupno 100 tisuća kuna. Prva je tužba zbog njegove izjave Indexu, koju HTZ smatra klevetom, dok je druga zbog šale koju je Bradbury objavio na Facebooku. 

Naime, Bradbury se poigrao HTZ-ovim sloganom "Croatia, full of life", pri čemu je riječ "life" zamijenio riječju "uhljebs". Zanimljivo je da se u njegovom memu nigdje ne spominje HTZ, ali to nije spriječilo Hrvatsku turističku zajednicu da podigne još jednu tužbu protiv njega i traži odštetu od 50.000 kuna.

"To je bila satira, koju sam objavio bez komentara. Ako se ljudi prepoznaju u memu, to nije moja greška", komentirao je Bradbury tužbu zbog mema za Index.

>> HTZ zbog šale tužio Britanca koji godinama besplatno promovira hrvatski turizam

No, unatoč tome, Bradbury se odlučio na pokretanje još jednog portala, pod nazivom Total Croatia, na kojem će promovirati hrvatski turizam. U intervjuu za Index objašnjava kako je došlo do toga.

Kako ste i zašto odlučili pokrenuti novu web stranicu o hrvatskom turizmu?

Imao sam ideju prije nekoliko godina da izradim lijepu, turistički informativnu stranicu koja je dostupnija od Total Croatia Newsa. TCN sada ima više od 50 000 članaka, tako da definitivno rastemo. Ali pritisci u vezi pokretanja i vođenja TCN-a značili su da sam donedavno stavio na čekanje novu informativnu web stranicu Total Croatia.

Nedavne tužbe HTZ-a bile su početni šok, ali nakon toga sam se trgnuo. Umjesto da pokušavam raditi sa sustavom i donositi promjene iznutra, shvatio sam da to zapravo nema smisla. Moja supruga predložila mi je da završim stranicu Total Croatia, što je bila genijalna ideja, na čemu ću joj uvijek biti zahvalan. Izvornih 86 članaka osvježili smo informacijama iz 2021. godine. Rezultati su bili zapanjujući. U roku od tjedan dana bili smo na prvoj stranici Googlea za 31 ciljanu ključnu riječ, za - Bosnia to Croatia (1), Montenegro to Croatia (2), Currency in Croatia (2), Split to Dubrovnik (4) itd. Još je zanimljivije da smo imali odlično plasiran jedan članak na francuskom jeziku, vodič kako doći od Splita do Dubrovnika. Bio je 7. na Google Franceu. Osvježili smo ga i sada je na drugom mjestu.

Tada sam shvatio da bih bez previše truda mogao stvoriti potpuno komercijalnu, izvrsnu informativnu web stranicu za hrvatski turizam na više jezika. Stranicu koja bi imala viši rang od HTZ-a, što nije teško. A da imam strateška partnerstva s kvalitetnim privatnim turističkim poduzećima, jednostavno bismo mogli zaobići sustav i vratiti kvalitetan turizam u Hrvatsku. Lansiranje svega je u ponedjeljak na tiskovnoj konferenciji u Lazaretima, u Dubrovniku, u 10:30. Više ste nego dobrodošli da se pridružite. Bit će i piva poslije.

Što će vaša nova web stranica ponuditi čitateljima?

Ponudit će najbolje i najaktualnije informacije o turizmu i načinu života u Hrvatskoj, odgovarajući na pitanja koja turisti žele znati, na njihovom jeziku #CroatiaInYourLanguage. Kako prijeći slovensku granicu, možete li koristiti eure u Hrvatskoj, možete li odvesti kućne ljubimce na katamaran do Hvara, vodiči o aerodromima i upute za posjet svim nacionalnim parkovima.

Daleko najpopularniji članak je naše svakodnevno ažuriranje podataka o putovanjima koje smo prebacili na Total Croatia s TCN-a. To je bio jedan od temelja Viber zajednice Viber Total Croatia Travel INFO, koja je nedavno osvojila Međunarodni Grand Prix za upravljanje kriznim situacijama 2021. godine. Projekt Viber zajednice donio je procijenjenih 10 milijuna eura turističke potrošnje u Hrvatsku, uz samo 2000 kuna ulaganja i puno napornog rada timova Mediacora, Manjgure, TCN-a i izvanredne podrške MUP-a.

TC portal bit će izvrstan za turiste, ali i za vlasnike hotela i privatnih smještaja koji mogu ove linkove podijeliti sa svojim gostima (ili ih postaviti na svoje web stranice o smještaju), tako da svojim njemačkim i mađarskim gostima mogu pružiti sjajne informacije na njihovim jezicima.

Vidite li HTZ kao svoju konkurenciju?

Nikako. Da biste bili konkurencija, morate biti konkurentni. Kao što sam rekao u raznim televizijskim intervjuima, vidim ih kao potpuno nebitne. Hrvatska ima nevjerojatan privatni turistički sektor, kojem HTZ apsolutno ne treba u svom trenutnom formatu. Izuzetno me ohrabruje što su se neka velika imena iz privatnog sektora već obvezala raditi s TC-om. To uključuje ekskluzivne destinacijske partnere kao što su Hilton u Zagrebu, Sunčani Hvar za grad Hvar, Falkensteiner Punta Skala za Zadar, Savills za nekretnine Dubrovnik, Algebru za obrazovanje i Adriatic Weddings Croatia za vjenčanja. Ako ste zainteresirani za suradnju s nama, a niste uhljeb, kontaktirajte nas na cromads@cromads.com.

Napominjete da ste otvoreni za suradnju s ljudima koji se bave turizmom. Što mogu očekivati ​​od vaše nove web stranice?

Mogu očekivati najbolju izloženost turistima i prije nego što dođu i dok su ovdje. Na više jezika. Također ćemo sve puno promovirati putem TCN-a, pa preko naše web stranice na Google Newsu, na koju CNN ponekad poveže putne informacije jer HTZ radi tako loš posao i koja je ABC News prošlog ljeta dovela u Dubrovnik. To je rezultiralo sa 6 dugometražnih priča o Hrvatskoj na ABC Newsu, uključujući popularnu emisiju Good Morning America, koju je gledalo 12.5 milijuna ljudi.

Također, želimo pomoći malom čovjeku koji nudi kvalitetan, autentičan turizam. 

Ispričat ću vam priču o tome kako sam prije 3 tjedna potpisao prvog partnera za Total Croatiju. Bio sam na Hvaru i dobio sam poziv da sutradan u 13 sati budem u Zagrebu kako bih razgovarao s Markom Vidukom. Katamaran i autobus od 06:35 doveli bi me do Zagreba u 14:30, dakle, prekasno.

Objavio sam molbu za pomoć na Facebooku da vidim vozi li netko do Zagreba i može li me odvesti. U roku od 2 minute poruka! U njoj je otprilike pisalo: "Ne idem u Zagreb, ali odvest ću vas tamo jer to znači da ću imati 4 sata vašeg vremena. Bavim se turizmom u Splitu i Starom Gradu 10 godina, a Total Hvar sam pratio od početka."

I kakvo je to putovanje bilo! Zaljubio sam se u Nikolu iz Nostress Boatsa. Impresionirali su me njegova strast, lokalno znanje i pristup korisnicima svojih usluga. Bio je skiper sa svojim brodom i privezom u Starom Gradu, a započeo je sam nakon što je radio s butik hotelom s 5 zvjezdica na Hvaru. Tražio je da promovira svoje poslovanje i mislio je da bi TCN/TC bio dobro mjesto. Dok smo stigli do Zagreba, dogovorili smo da će on biti jedina opcija prijevoza brodom za Stari Grad na jednoj stranici TC-a. Na 10 jezika.

Što još planirate s Total Croatijom?

Još uvijek sve postavljamo, ali ako je netko zainteresiran za odredište ili oglašavanje, molimo kontaktirajte cromads@cromads.com. Molim vas, napišite u subject maila - Index / Odredište / Sektor; npr. Index / StariGrad / BoatTransfer.

Ponudit ćemo popust na naše cijene za čitatelje Index.hr-a. Ova ponuda vrijedi do 5. svibnja 2021. Ne očekujte trenutni odgovor, ali javit ćemo vam se.

Još jedna vrlo cool značajka onoga što možemo ponuditi plodovi su uzbudljivog partnerstva sa stručnjacima za proširenu stvarnost, Equinox XR. Tim Equinoxa stvorio je virtualni vodič u obliku voljenog dubrovačkog sveca zaštitnika, svetog Vlaha, koji će moći osmisliti sve vrste virtualnih zabava, tura i potraga ako dubrovački turizam tako nešto bude želio.

Kakvu ljetnu sezonu očekujete ove godine u Hrvatskoj?

Mislim da će sezona biti vrlo dobra, sigurno bolja nego što ljudi očekuju. Pandemija je, naravno, velika nepoznanica, kao i strategija i poruke u vezi cijepljenja naše kraljevine slučajnog turizma. Britanci i Amerikanci su cijepljeni. U međuvremenu u Hrvatskoj sve kasni... Ah, Hrvatska.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.