TIJEKOM trenažnog leta zrakoplov MiG-21 dvosjed srušio se jučer na širem području Slatine u Virovitičko-podravskoj županiji.
>>UŽIVO Vojna policija ogradila mjesto pada MiG-a. Objavljeni detalji i slike velike akcije
Piloti su se spasili katapultiranjem nakon što je došlo do kvara na motoru borbenog zrakoplova. Umirovljeni pilot HRZ-a Ivan Selak kazao je u HTV-ovom Studiju 4 da će biti lako utvrditi uzrok pada zrakoplova jer je ostao čitav njegov rep gdje se nalazi crna kutija.
Selak je istaknuo da se avioni ne ruše zbog starosti, već zato što su u tom trenutku bili tehnički neispravni ili je došlo do greške pilota. Potvrdio je da i on raspolaže informacijom da je bilo tehničkih problema na motoru zrakoplova.
Izjavio je da su piloti donijeli pravilnu odluku kada su utvrdili da se ne može nastaviti let zrakoplovom pa su ga napustili katapultiranjem.
"Smatram da će istraga u budućnosti otkriti što je uzrok tih problema. Mislim da će biti relativno lako utvrditi uzroke zato što je ostao čitav rep zrakoplova, a u njemu se nalazi crna kutija koja registrira sve parametre leta i rada motora. Osim toga, imamo i žive pilote kao svjedoke. Mislim da neće biti problem utvrditi uzroke nastanka tehničkih problema na avionu", dodao je.
O katapultiranju
Odgovarajući na pitanje o tome koliko su piloti imali vremena za katapultiranje, kazao je da prema dostupnim informacijama može reći da su oni imali dovoljno vremena da odrade sve kako treba.
"Koliko sam čuo, u jednom trenutku javili su da imaju problema s avionom, a onda su poslije javili da napuštaju avion katapultiranjem. Dakle imali su vremena da se pripreme za katapultiranje", rekao je i usporedio uvjete katapultiranja u vrijeme rata kada je istoga trenutka potrebno katapultirati se ako je avion pogođen s uvjetima u vrijeme mira kada pilot ima vremena smanjiti brzinu i stvoriti uvjete prihvatljivima za katapultiranje.
"Katapultiranje je jedna jednostavna operacija koja ne smije biti komplicirana, jer je čovjek u tim stresnim trenucima sklon greškama", kazao je Selak te napominje da su svi piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva uvježbani za ovakve akcije. Kada se katapultiranje provodi u kontroliranim uvjetima, posljedice za pilote, kaže Selak, mogu nastupiti samo prilikom pada.
"Kada ste u zraku, ne možete birati teren na kojega ćete iskočiti. To može biti more, šuma ili stijene, što se i dogodilo ovoga puta. Jedan od pilota vjerojatno se ozlijedio kod doskoka. Možda je pao na neravan teren u šumu, udario se kroz granje drveća", kazao je. Istaknuo je da on nikada nije napustio zrakoplov katapultiranjem.