NAKON što je prije dva tjedna Vrhovni sud potvrdio odluku Županijskog suda u Zagrebu i definitivno zabranio štrajk u Croatia Airlinesu, to je dodatno potaknulo zaposlenike CA da daju otkaz.
Kako Index doznaje, četvorica aviomehaničara dala su otkaz, a još nekoliko ih planira učiniti isto. Osim njih, iz tvrtke planira otići i nekoliko pilota, od kojih su dvojica kapetani.
Andre Šarinić, predsjednik sindikata pilota u CA, za Index je rekao da među zaposlenicima vlada veliko nezadovoljstvo.
"Neki piloti se spremaju u inozemstvo, neki su već otišli na natječaje u Qatar. Piloti su razočarani i u sustav i u naše pravosuđe. Ne vlada optimizam, sve više pilota razmišlja o odlasku, ljudi ovdje ne vide svijetlu budućnost. Logično je da s ovakvim poslovanjem tvrtke nismo optimisti. Firma će rasprodati još ovo malo što je preostalo od imovine i što dalje, vidjet ćemo. Uprava sve više priča o dokapitalizaciji i privatizaciji, no na žalost niti jedna uprava dosad nije uspjela od CA napraviti profitabilnu tvrtku koju Hrvatska kao turistička destinacija zaslužuje. Već 11 mjeseci javno govorimo o problemima, o svemu smo upoznali i vladu, no oni nisu poduzeli ništa. Umjesto da tvrtku postave na noge, oni su se usredotočili na borbu protiv sindikata, a mi smo ti koji želimo da tvrtka bude profitabilna", rekao nam je Šarinić.
Piloti nakon 12 sati leta imaju 20 sati odmora
Odlazak pilota veliki je problem jer je u pet godina trećina pilota napustila CA, a istovremeno su uvodili nove linije. Zbog toga ovi piloti koji su ostali imanju manji broj sati za odmor između letova.
"Da biste zadržali linije morate upregnuti ovo postojeće osoblje, svi smo sad pod pritiskom zbog povećanog obima rada, nikad nismo radili kao sad. Ljudi su premoreni, pogotovo nakon sezone. Nekad smo imali nakon 12 sati leta pa 36 sati odmora, a sad nakon 12 sati leta imamo 20 sati odmora. Prije nekoliko dana sam vozio cijelu noć, odradio sam liniju Zagreb-Tel Aviv-Zagreb, došao sam u firmu u 22 sata, a doma u 11 ujutro drugi dan. I nakon toga odmah drugo jutro u 7.50 bio sam na aerodromu i morao odvoziti 4 leta Zagreb-Pariz pa za Split pa za Pariz pa Zagreb. To je nehumano, nakon toga mi je trebalo tri dana da dođem sebi", rekao nam je Šarinić i naglasio da će u pregovorima koji su neslužbeno počeli prošlog tjedna, inzistirati na humanijem radnom vremenu.
Četvorica aviomehaničara dala otkaz, ostali se spremaju učiniti isto
I Antonio Čorak, predsjednik sindikata aviomehaničara, rekao je da ljudi masovno odlaze iz tvrtke.
"Zadnjih nekoliko tjedana četvorica aviomehaničara su dala otkaz, a još nekoliko ih se sprema otići. Svi odlaze u inozemstvo, u Sloveniju, na Maltu, u Francusku gdje su plaće puno veće. Iako je ljudima teško prelomiti da odu, kad vide kakva je situacija u firmi i državi općenito, na kraju se ipak odlučuju za odlazak. Nama je u posljednje 3 do 4 godine otišlo skoro 80 aviomehaničara, to je oko polovica mehaničara. Sad kad nam u 10. mjesecu opet krene sezona velikih poslova, vidjet ćemo koliko će nas faliti. Prije smo radili i po dvije i tri smjene, a lani i ove godine radili smo samo jednu smjenu jer nije bilo dovoljno ljudi da rade u 2. i 3. smjeni. I to je razlog zašto smo kasnili sa servisima i zašto avioni nisu bili spremni na vrijeme za sezonu", rekao je Čorak.
Uprava: 8 aviomehaničara je otišlo, 3 u mirovinu
U upravi CA rekli su nam da od studenoga 2017. godine ni jedan pilot Croatia Airlinesa nije podnio zahtjev za otkaz, te da je od 30. lipnja ove godine u radnom odnosu bilo 126 pilota, što je, ističu, 4 pilota više u odnosu na isti dan 2017. godine.
Potvrdili su pak da je 8 aviomehaničara zatražilo raskid radnog odnosa, od čega trojica zbog odlaska u mirovinu.
"Istodobno, kompanija je zbog osiguravanja potrebnih ljudskih resursa, a osobito zbog planiranog opsega poslova tehničkog održavanja zrakoplova u zimskoj sezoni 2018./2019., u stalni radni odnos primila 9 aviomehaničara, dok je 22 aviomehaničara zaposleno na određeno radno vrijeme.
Na poziv Uprave Croatia Airlinesa u srijedu 5. rujna 2018. održan je sastanak s predstavnicima sindikata ORCA i SHSZUZ radi novih kolektivnih pregovora za sklapanje novoga Kolektivnog ugovora za Croatia Airlines. Na sastanku je obostrano izražena želja da se u što prije postigne optimalni dogovor oko ostvarenja zajedničkog cilja – potpisivanja novoga kolektivnog ugovora, te će, sukladno tome, pregovarački timovi uskladiti termine i dinamiku sastanaka", stoji u odgovoru CA.