Pitali smo čitatelje treba li država pokloniti 180 milijuna eura Rimcu. 72% je protiv

Foto: Josip Regovic/PIXSELL

JUČER je objavljena vijest kako je Europska komisija odobrila hrvatsku državnu pomoć u iznosu od 179.5 milijuna eura za projekt robotaksija koji razvija inovator i poduzetnik Mate Rimac. Sredstva će biti isplaćena u obliku izravne bespovratne potpore i pokrit će oko 45 posto prihvatljivih troškova. 

Ako se projekt pokaže profitabilnim, odnosno ostvari dodatnu zaradu, Rimac će dio dobivene pomoći vratiti državi. Riječ je o projektu šire urbane mobilnosti u Zagrebu koji će korisnicima omogućiti kombiniranje više načina prijevoza preko jedinstvene platforme.

Cilj potpore je podržati tvrtku P3M (Project 3 Mobility LLC) u razvoju usluge koja se temelji na potpuno autonomnom električnom vozilu, tzv. robotaksiju. Europska komisija smatra da je ova mjera potrebna i prikladna za potporu razvoju inovativnih rješenja za urbanu mobilnost, čime se pridonosi strateškim ciljevima EU povezanima s digitalnom tranzicijom.

Što ste nam rekli u anketi?

U anketi smo vas pitali slažete li se s time da se poreznim obveznicima uzme 180 milijuna eura i pokloni Rimcu. Velika većina čitatelja Indexa ne podržava navedenu odluku. U trenutku objave ovog članka (ukupan broj glasova: 38.781), 72% čitatelja je reklo kako se ne slaže s isplatom sredstava Rimcu. 

Iza osnivanja tvrtke P3M stoje Mate Rimac, Marko Pejković, direktor za strategiju u Rimac Automobilima, i Adriano Mudri, glavni dizajner u Rimac Automobilima. Rimčev projekt robotaksija se našao u službenom dokumentu Plan oporavka i otpornosti, objavljenom u srpnju 2021. godine

U službenom dokumentu Rimčev projekt nosi naziv "Istraživanje, razvoj i proizvodnja vozila nove mobilnosti i prateće infrastrukture" te je označen kodom C1.4. R5-I2. Za cilj se navodi "razviti i implementirati u potpunosti novi ekosustav urbane mobilnosti (odnosno tzv. MaaS - mobilnost kao usluga), usko integriran s javnim gradskim prijevozom koji će se sastojati od 3 ključne komponente nužne da bi potpuno autonomna vozila mogla funkcionirati i sudjelovati u prometu". 

Pozitivan utjecaj na okoliš kao glavni cilj projekta

Tri ključne komponente su potpuno autonomno električno vozilo pete razine autonomije, razvoj i izgradnja specijalizirane infrastrukture za autonomna i električna vozila integrirane s javnim gradskim prijevozom i razvoj softverske platforme za upravljanje kompletnim sustavom.

Navodi se kako će realizacija ovog projekta u Zagrebu dovesti do znatnog povećanja sigurnosti u prometu, povećanja efikasnosti svih sudionika te smanjenja prometnih gužvi.

Kao primarni cilj se ističe postizanje pozitivnog utjecaja na okoliš kroz smanjenje ukupne emisije štetnih plinova uzrokovane prometom motornih vozila, kroz istraživačke i inovacijske procese, prijenos tehnologije i suradnju između firmi usmjerenih na nisko-ugljično gospodarstvo, otpornost i prilagodbu na klimatske promjene.

P3M: Ovo je veliki trenutak za nas

Marko Pejković, glavni izvršni direktor (CEO) Project 3 Mobilityja, prokomentirao je jučerašnju odluku. "Ovo je za nas veliki trenutak. Proces odobravanja projekta u tijelima Europske unije bio je iznimno dug i zahtjevan, sve zajedno trajalo je preko dvije godine od kada smo počeli razgovarati o projektu. Ponosni smo što smo uspješno ispunili sve kriterije i pred domaćim i EU institucijama pokazali vrijednost svog projekta", kazao je

"Kroz dvije godine bilo je potrebno detaljno opravdati usklađenost našeg projekta s ciljevima europske zelene tranzicije, ali i pokazati dodanu vrijednost u čitavom nizu društvenih aspekata, sve kako bismo opravdali financijsku potporu EU za njegov razvoj. Ova potpora samo je dio sredstava potrebnih za razvoj projekta", dodao je. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.