AFERA MARINA ŠEGON

Pobuna stanovnika Vele Luke: "Hitno zaustavite radove na marini Branka Šegona"

Foto: Inicijativa za hitno zaustavljanje radova

"OVDJE se radi o eventualnom profitu užeg broja pravnih i fizičkih osoba, a na štetu današnjih i budućih generacija Velolučana", stoji u peticiji za hitno zaustavljanje radova Luke nautičkog turizma u Veloj Luci. Naime, građani Vele Luke pobunili su se protiv projekta obitelji Šegon smatrajući da je elaborat bio manjkav, da im nikada nije prikazano kako će zapravo marina izgledati te da bi ona mogla narušiti vizuru ovog mjesta i pridonijeti onečišćenju ove uvale.

To nije marina, nego parkiralište na moru!

Podsjetimo, u rujnu prošle godine Ivo Šegon, sin Branka Šegona, bivšeg pomoćnika ministra financija Slavka Linića, potpisao je unosan ugovor s dubrovačko-neretvanskim županom Nikolom Dobroslavićem o koncesiji na gospodarsko korištenje Luke nautičkog turizma, marine u Veloj Luci. Potpisivanjem ovog ugovora krenula je realizacija projekta uređenja i izgradnje marine u Veloj Luci kapaciteta do 200 vezova, a vrijednost projekta je 47 milijuna kuna. Tvrtka Ovalis Nova najnovija je u obitelji Šegon, a osnovana je u travnju prošle godine, točnije 21. travnja, za samo 20 tisuća kuna. Osnivačica tvrtke je Ivna Šegon, supruga Branka Šegona i bivša članica Uprave Financijske agencije (FINA).

>> Šegoni, bivši poreznik i djelatnica Fine, dobili od države posao težak 47 milijuna kuna

>> Kako je otpušteni poreznik osnovao firmu i dva tjedna kasnije dobio posao težak 48 milijuna kuna

Tvrtka koja je dobila ovaj vrijedan posao osnovana je dva tjedna nakon što je Županija raspisala natječaj. Taj natječaj za koncesiju za izgradnju marine u Veloj Luci objavljen je 5. travnja, tvrtka je osnovana 21. travnja, a već je 8. svibnja dobila ovaj unosan posao!

Mještani Vele Luke ne slažu se s projektom marine, koja se nalazi u središtu mjesta, gotovo ispred Šegonova hotela Korkyra u Veloj Luci, a marinu nazivaju parkiralištem na moru. Smatraju da marina nije u skladu s konceptom održivog razvoja te da će navedeni projekt umanjiti vrijednost prirodnih i kulturnih resursa Vele Luke.

Pet metara visoki objekti u središtu mjesta

"U elaboratu koji je investitor projekta, LNT Vela Luka, naručio od tvrtke Interkonzalting d.o.o., stoji da će krajobraz, odnosno izgled lokacije biti trajno promijenjen izgradnjom i korištenjem ovog zahvata, no s obzirom na ekonomsku korist koju bi zahvat trebao donijeti Općini, smatra se prihvatljivim. Međutim, nigdje ne postoji vizualna studija, model ili fotomontaža koja prikazuje tu trajnu izmjenu krajobraza, iako se radi o preko 5 metara visokim objektima i zatvaranju jedinog pogleda koji uvala ima prema otvorenom moru. Na temelju čega se onda procjenjuje da se isplati tako agresivno intervenirati u prostor i trajno mijenjati vizuru mjesta ako uopće nije testirano kako će to u konačnici izgledati u prostoru Vele Luke?" stoji u peticiji.

Analizom utjecaja zahvata na morsko dno i pripadajuću biocenozu utvrđeni su negativni ekološki utjecaji, a uočeni su negativni utjecaji zahvata na kvalitetu morske vode i ekološku raznolikost, smatraju Velolučani.

"Takvi utjecaji su zanemareni iako je 90 posto turista koji posjećuju Hrvatsku u anketi koju je proveo Institut za turizam ocijenilo upravo čisto more kao glavni motiv dolaska u Hrvatsku. Bez vidljive procjene zaključeno je da su svi ti negativni utjecaji prihvatljivi u odnosu na ekonomski aspekt zahvata. Unatoč tome što je akvatorij Vele Luke, njegove zaštićene i strogo zaštićene vrste, staništa i dna, proglašeno područjem od osobnog interesa Općine Vela Luka, RH i EU-a, izdana su dopuštenja za zahvat", ukazuju dalje na nepravilnosti.

Ili ne postoji studija, ili nije dostupna

Naglašavaju da nijedna druga ekonomska studija do danas nije javno dostupna ili ne postoji. Elaborat ne uvažava ni specifičnosti uvale i lokacije zahvata u samoj uvali, a lokacija se nalazi 7 kilometara unutar zaljeva na čijem se kraju taloži mulj.

"Unatoč zakonskim regulativama koje nalažu da se izgradnja luka nautičkog turizma vrši na lokacijama koje osiguravaju protočnost, ovdje se radi o zahvatu u skoro najužem području zaljeva. U elaboratu se navodi rješenje za pristupni parking LNT Vela Luka koji se odnosi na 40 mjesta na do danas javnosti nepoznatoj lokaciji. Nigdje nema procjene mogućnosti niti posljedica izgradnje takvog parkinga u Veloj Luci, ako je tako nešto uopće izvedivo s obzirom na to da je problematika parkinga u mjestu već prisutna i ista koči razvoj i realizaciju strateških projekata Općine", upozoravaju mještani koji, s obzirom na to da su dosad uglavnom bili izuzeti iz procesa razmatranja i usvajanja projekta, traže urgentno zaustavljanje radova na sadašnjoj lokaciji izgradnje prve faze marine u Veloj Luci.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.