NAKON što je prijepodne požar na turskom brodu Und Adriyatik u potpunosti stavljen pod nadzor, počelo je tegljenje broda kojeg su u tegalj uhvatila dva talijanska tegljača, doznaje se iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (MMPI).
U Ministarstvu dodaju kako će konačnu odluku o tome u koju će luku, hrvatsku ili talijansku, olupina biti odvučena, donijeti Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje na moru u suradnji s brodovlasnikom.
Brod je jučer oko 5 sati zahvatio požar, a rano poslijepodne se nalazio oko 6,5 nautičkih milja jugozapadno od Brijuna. Požar je još uvijek gorio na pramčanom dijelu broda, no dim je puno manji i nema otvorenog plamena te nikakvog onečišćenja mora.
"Tri hrvatska tegljača i dalje protupožarnim šmrkovima polijevaju oplatu broda morskom vodom, a dva talijanska tegljača uhvatila su ga u tegalj" - rekao je državni tajnik za more Branko Bačić.
Brod se jutros počeo udaljavati od obale Istre u pravcu juga jer puše sjeverozapadni vjetar.
Bačić je podsjetio da su jučer požar gasila dva kanadera i tri tegljača, a jutros je odlučeno da nema potrebe za ponovnim angažmanom kanadera jer na brodu više nema otvorenog plamena.
Na mjestu događaja nalaze se nizozemski stručnjaci koje je brodovlasnik angažirao kako bi ugasili požar u unutrašnjosti broda.
Unutrašjost broda i dalje gori.On se trenutno nalazi na oko 13 nautičkih milja jugozapadno od Brijuna.
Tijekom noći požar je počeo jenjavati
Na brodu Und Adriyatik na kojem je jučer buknuo požar, jutros se nije vidio plamen, ali se iz goruće olupine dizao crni dim koji je bio znatno slabijeg inteziteta nego jučer. Požar je tijekom noći počeo jenjavati, najvjerojatnije zbog toga što je sav teret koji se nalazio u unutrašnjosti broda izgorio.
Brod se, nošen morskom strujom, jutros približio se na svega pet nautičkih milja od Brijunskog otočja. Nakon što se za to steknu uvjeti iz helikoptera bi na brod trebala biti iskrcana ekipa nizozemskih stručnjaka specijaliziranih za gašenje brodskih požara i sprječavanja havarija.
Radi se o stručnjacima koji su 2000. godine sudjelovali u spašavanju posade ruske nuklearne podmornice Kursk. Oni bi uz pomoć specijalne opreme trebali ugasiti požar u unutrašnjosti broda. Nizozemci su jučer posebnim letom stigli u Pulu, ali zbog požara nisu mogli biti iskrcani na gorući brod. U akciji sudjeluju na poziv vlasnika broda.
Prema procjenama stručnjaka, više nema opasnosti od veće ekološke katastrofe, a istarski župan Ivan Jakovčić ustvrdio je kako je situacija pod kontrolom.
Oplata broda je cijelu noć polijevana vodom s dvaju tegljača kako zbog visoke temperature ne bi došlo do deformacije i većeg oštećenja oplate broda što bi za posljedicu imalo njegovo potonuće i još veće ekološko zagađenje.
Tijekom jutra oko broda bi trebale biti postavljene ekološke brane, jer je brod uz 200 kamiona prevozio i devet tona opasnog tereta.
Slovenci dva puta ponudili pomoć
Državna uprava za zaštitu i spašavanje priopćila je jutros kako je Slovenija na temelju bilateralnog sporazuma s Hrvatskom o suradnji u zaštiti od prirodnih i civilizacijskih katastrofa, tijekom jučerašnjeg i današnjeg dana putem svog Centra za obveščanje ponudila pomoć u remorkeru i eko-branama, te naglasila da su u stanju pripravnosti i za druge načine pomoći.
Četiri člana posade lakše ozlijeđena
Četiri člana posade turskog broda lakše su ozlijeđena. Na brodu su bila 22 člana posade i devetero putnika, koji su jučer ujutro spašeni oko sedam sati kada im je u pomoć priskočio grčki brod "Ikarus Palace", koji ih je odvezao prema Veneciji.
Podsjećamo, požar na brodu je buknuo u međunarodnim vodama, oko 16 nautičkih milja zapadno od Rovinja, na granici hrvatskog teritorijalnog mora i ZERP-a, sinoć oko 4 sata. Brod je plovio na redovnoj teretnoj liniji prema talijanskom Trstu.
I.K.
Foto: MMPI