Foto: Index/FaH
KOMERCIJALNA televizija Nova TV u rujnu je bila znatno gledanija od HRT-a koji se financira prisilnim ubiranjem TV pristojbe od građana.
> Reagiranje HRT-a: Nismo najslabije gledana televizija, a pretplata nije prisilna već po zakonu
HRT gledaju samo oni najstariji
No u populaciji osoba od 18 do 49 godina, koja se smatra najrelevantnijom populacijom za marketinške svrhe, stvari su znatno gore po HRT.
Među tom populacijom Nova TV je u rujnu imala 21,59 posto gledatelja, RTL je bio na 16,82, a najjači HRT-ov kanal, HTV 1, bio je na 9,32 posto. Među spomenutom populacijom bolje kotiraju RTL 2 i Doma TV, koje su bile nešto gledanije od HTV 2 koji je imao 6,39 posto gledanosti.
Ukupno gledano, HTV-ova četiri kanala imala su gledanost 18,92 posto. Nova TV i Doma TV ukupno su imale 28,28 posto, dok su RTL, RTL 2 i RTL Kockica imali ukupnu gledanost 27,03 posto.
Po tome ispada da HTV među širokom populacijom ljudi od 18 do 49 godina gleda gotovo deset posto gledatelja manje nego konkurentske komercijalne televizije, koje građani za razliku od HRT-a nisu prisiljeni plaćati.
Da nije utakmica, HTV ne bi gledao nitko
Što se tiče deset najgledanijih emisija u rujnu u populaciji starijih od četiri godine, najgledaniji je bio show "Supertalent" na Novoj TV emitiran 24. 9. Njega je gledalo 869.800 gledatelja.
Što se HRT-a tiče, u top deset emisija nalazi se njih pet emitiranih na HTV-u, ali valja naglasiti da se u trima slučajevima radi o utakmicama reprezentacije.
Tako se na drugom mjestu liste našla kvalifikacijska utakmica Hrvatske i Turske koju je 5. rujna gledalo 748.828 ljudi.
Među najgledanijim emisijama, na osmom i devetom mjestu, našao se i kvalifikacijski ogled Hrvatske i Kosova emitiran 3. i 4. rujna. Podsjetimo, riječ je o utakmici koja je radi kiše prekinuta i nastavljena sljedećeg dana.
Napomene o mjerenju
Svi podaci o gledanosti TV programa dobiveni su elektronskim mjerenjem gledanosti na panelu televizijskih gledatelja koji je nacionalno reprezentativan. Ova mjerenja svakodnevno se obavljaju uz pomoć 1150 posebnih mjerača gledanosti (peoplemeter) koji su ugrađeni u ukupno 810 kućanstava širom Hrvatske. Svako kućanstvo pažljivo je izabrano kako bi predstavljalo sva kućanstva sličnih karakteristika u cijeloj državi.
Podaci o gledanosti izraženi su kroz:
• AMR (%) – Average Minute Rating – označava prosječan broj (ili postotak %)
pojedinaca određene ciljne skupine koji su gledali određeni kanal, emisiju ili
određeni vremenski interval.
gleda televiziju.
• ATV – Average Time Viewed – prosječan broj minuta konzumacije TV sadržaja po
pojedincu iz odabrane ciljne skupine (u prosjek ulaze i oni pojedinci iz ciljne
skupine koji nisu gledali televiziju).
Gledanost Programa Rujan 2017. by Index.hr on Scribd