Foto: Hina, Index
TOČNO u podne ekspertna skupina za kurikularnu reformu na čelu s Borisom Jokićem održala je brzinsku press konferenciju. U desetak minuta Jokić je objasnio kako s kurikularnom reformom ni on ni njegovi suradnici ne mogu nastaviti, za što su krivi politički pritisci pojedinih zastupnika Hrvatskog sabora te nekih političkih stranaka, poglavito HRAST-a.
Odlazak Borisa Jokića, koji ujedno znači i vjerojatni krah kurikularne reforme koju je njegov tim spremao mjesecima, podigla je burne rasprave na društvenim mrežama.
Peticija podrške
Pokrenuta je i online peticija koju potpisuju dr.sc. Ivana Ćosić i doc.dr.sc. Ivana Sekol, a koji se predstavljaju kao "članovi akademske zajednice".
"Kao članovi akademske zajednice, osjećamo se dužnima reagirati na ležernost kojom je Saborski odbor za znanost i obrazovanje ugrozio napore najboljih i najvrjednijih hrvatskih stručnjaka za obrazovanje. Ovim peticijom izražavamo bezrezervnu podršku Cjelovitoj kurikularnoj reformi i ekspertnoj radnoj skupini okupljenoj oko dr. Borisa Jokića.
Pri tome želimo naglasiti tri stvari.
Prvo, želimo podsjetiti kako se na izborima u studenome 2015. godine nijedna stranka u svom političkom programu nije značajnije doticala kurikularne reforme. Reforma na prošlim izborima naprosto nije bila politička tema. U Hrvatskom saboru i njegovim odborima, uključujući i Odbor za znanost i obrazovanje, danas sjede ljudi koji do prije šest mjeseci nisu imali nikakvo mišljenje o kurikulumu. Apsurdno je da danas, taj isti Odbor govori onima koji su svoje živote posvetili razumijevanju obrazovnih procesa, koji su zaustavili svoje uspješne akademske i nastavne karijere kako bi razvili kurikularni dokument, da nisu dovoljno stručni za donošenje odluka vezanih uz obrazovanje.
Drugo, želimo raspraviti stručnost deset ljudi koje se želi nametnuti ekspertnoj radnoj skupini. Pitamo se kako bi ti dodatni stručnjaci mogli biti stručniji od ekspertne skupine, koja je ciljano, a putem otvorenih i transparentnih javnih poziva, okupila i odabrala najbolje hrvatske obrazovne znanstvenike i praktičare kako bi do kraja osmislila i provela reformu. Zašto predloženih 10 dodatnih stručnjaka nije samo započelo reformu kurikuluma? Kako to da su njihove kompetencije potrebne tek sad, pred samu implementaciju reforme? Zašto nisu bili važni kad je 'gorilo' i kad je trebalo pokazati znanje, volju i entuzijazam i s tim znanjem i entuzijazmom osmisliti i napisati reformu od ‘nule’?
Treće, pitamo se kako je moguće da su najveći pritisci na ekspertnu skupinu došli tek nakon što je većina posla bila obavljena. Kako je moguće da je ekspertna radna skupina dr. Borisa Jokića bila dovoljno stručna dok se trebalo upoznati sa potrebama učenika i nastavnika u svakom dijelu zemlje, dok je trebalo sastaviti ogroman broj kurikularnih dokumenata, upoznati javnost sa dokumentima i organizirati stručnu raspravu? Kako je moguće da sad, kad je prijedlog kurikuluma trebao postati stvarnost, ista ta radna skupina odjednom nije dovoljno stručna i primorana je zatražiti razrješenje?
Pozivamo hrvatsku akademsku zajednicu i građane da svojim potpisom podrže napore ekspertne radne skupine i Cjelovite kurikularne reforme", stoji u opisu peticije koju možete potpisati OVDJE.
Peticija je u kratko vrijeme sakupila 1500 potpisa i nekoliko stotina komentara, a nesumnjivo će ova brojka nastaviti ubrzano rasti s obzirom da je interes javnosti na ukidanje kurikularne reforme izrazito velik.
Podrška i na Facebooku
Istovremeno, na Facebooku je osnovana stranica podrške koja nosi naziv "Podrška Jokiću i kurikularnoj reformi", a koja se poziva na hashtag #hrvatskamožebolje.
Stranica također raste značajnom brzinom. Za sada ju podržava gotovo tisuću ljudi, ali s obzirom da je tek nastala ta brojka će također rasti.
"Ovo su ljudi koji su svoj život podredili guranju Hrvatske naprijed, a marginalne stranke i njihove interesne skupine Hrvatsku iz nekog razloga žele vratiti u mrak. Kvalitetno obrazovanje je temelj svakog zdravog gospodarstva i svake zdrave države", stoji u opisu fotografije Jokićeve ekipe objavljene na stranici.