POKRENUTA je peticija za zabranu reklame bezalkoholnog pića Cockta u kojoj se pojavljuju dvije žene u "intimnom zagrljaju".
Riječ je o spotu koji je dio nove marketinške kompanije tog brenda pod sloganima "Tvoja Cockta, tvoja stvar" te o jumbo plakatima koji su postavljeni na ulicama.
U spotu koji traje 31 sekundu glavnu ulogu ima pjevačica Ida Prester, a u jednom se dijelu spota pojavljuju dvije žene uz poruku "Tvoja ljubav". One se u jednoj od scena i zagrle.
Na jumbo plakatima su dvije djevojke uz poruku "Živi za svoju stvar".
Sve je to očito za neke bilo previše pa je tako stranica CitizenGO pokrenula peticiju za zabranu spota.
Inače, riječ je o web stranici koja je prepuna ultrakatoličkih i nacionalističkih peticija, poput "Ne iskorištavajte COVID-19 za nametanje pobačaja!", "Odbacite nekompetentno i jednostrano Izvješće pučke pravobraniteljice!", "STOP pobačaju kod kuće!", "Pomoć ženama, a ne pobačaj mojim novcima!", "Disney: Zaustavite LGBTIQ indoktrinaciju djece!", "Ne postoji pravo na djecu!", "Nazovite Cinestar i tražite ih da prikažu biografski film "Neplanirano", "Netflixov božićni poklon: izrugivanje kršćana", "Zaustavite "umjetničko četnikovanje" na Rujanfestu u Zagrebu", "Križ: simbol naše civilizacije i dio hrvatskog identiteta!" i tako dalje.
"Uklonite LGBITQ reklamu za Cocktu s naših ekrana i ulica!"
Ovu koju su poveli protiv reklame za brend bezalkoholnih pića nazvali su "Uklonite LGBITQ reklamu za Cocktu s naših ekrana i ulica!".
U obrazloženju peticije naveli su da je "spot erotiziran, slavi nasilje (prikazujući djevojku koja udara mladića koji kleči u predio bubrega) i promiče homoseksualni životni stil.
"Cockta ovom reklamom provocira i namjerno šokira u svrhu pobuđivanja kontroverze izlažući djecu i maloljetnike LGBITQ propagandi i sadržajima koji nisu u skladu s dobi i zrelošću djece te moralom i uvjerenjima roditelja. Osim toga, nitko od nas ne mora biti izložen erotskim sadržajima i LGBITIQ propagandi u reklamama za bezalkoholna pića!" navodi se još u objašnjenju peticije.
Pozive za peticiju šalju na mailove?
Jedna je korisnica društvenih mreža objavila kako je poziv da potpiše peticiju protiv Cocktine reklame dobila na mail i nije joj jasno odakle uopće onima koji su pokrenuli peticiju njezin mail.
Kazala je da je nakon maila u kojem se od nje traži da potpiše peticiju protiv "LGBT reklame" stigao još jedan mail u kojem se poziva na potpisivanje peticije protiv pobačaja.
Tekst peticije kojom se traži zabrana spota jer se u njemu u zagrljaju pojavljuju dvije žene, a spominje se i erotika i promoviranje fizičkog nasilja, zapravo ples djevojke i mladića, u nastavku prenosimo u cijelosti.
Tekst peticije kojom se traži zabrana spota
"Cockta je lansirala reklamnu kampanju koja, između ostalog, prikazuje i dvije žene u intimnom zagrljaju uz poruku "Tvoja ljubav, tvoja stvar".
Spot je erotiziran, slavi nasilje (prikazujući djevojku koja udara mladića koji kleči u predio bubrega) i promiče homosekualni životni stil.
Plakati i video su dio medijske kampanje "Tvoja Cockta tvoja stvar!" koja je započela upravo prije eksplozije koronakrize, a u Hrvatskoj je prikazuju televizijske kuće poput RTL-a i CMC-a.
Plakati “Tvoja ljubav, tvoja stvar” se mogu vidjeti po cijelom gradu Zagrebu, a reklama se prikazuje bez vremenskog ograničenja uključujući i vrijeme od 7-20. U tom vremenu program prate najmlađi, osobito sada kad se nastavničke aktivnosti odvijaju preko TV-a.
Cockta ovom reklamom provocira i namjerno šokira u svrhu pobuđivanja kontroverze izlažući djecu i maloljetnike LGBITQ propagandi i sadržajima koji nisu u skladu s dobi i zrelošću djece te moralom i uvjerenjima roditelja.
Osim toga, nitko od nas ne mora biti izložen erotskim sadržajima i LGBITIQ propagandi u reklamama za bezalkoholna pića!
Pravo i dužnost svakog roditelja je sukladno djetetovim razvojnim potrebama i mogućnostima razgovarati s djetetom o pojedinim sadržajima.
Međutim, jumbo plakati po gradu te prikazivanje reklamnog spota bez prethodnog upozorenja na sadržaj neprikladan za djecu roditelje onemogućava u donošenju odluke je li taj kontroverzni sadržaj prikladan za dob njegove djece te je li sukladan roditeljskim uvjerenjima i odgoju.
Zato pozivamo Vijeće za elektroničke medije da hitno reagira sukladno svojim ovlastima i zakonu o elektroničkim medijima te pravilniku o zaštiti maloljetnika i ograniči prikazivanje Cocktine reklame “Tvoja ljubav, tvoja stvar” na vrijeme od 22 - 06 te da njenom prikazivanju prethodi zvučno i vizualno upozorenje", stoji u peticiji za zabranu Cocktinog spota.