TKO ĆE raditi autocestu Bar - Boljare? To je i dalje jedno od najaktualnijih pitanja u Crnoj Gori. Hrvatski konzorcij Konstruktor-Tehnika-IGH je otpao zbog muljaže s jamstvima pa je u prvi plan došao izraelsko-grčki konzorcij koji je poslao milijardu eura skuplju ponudu od Jure Radića i ekipe.
No, prevrtljivi Crnogorci mogli bi i njih ostaviti razočarane. Agencija MINA tako javlja kako su za izgradnju autoceste u Crnoj Gori sada zainteresirani i Kinezi! Kineskim ulagačima zanimljiva je zaobilaznica oko Budve, Jadransko-jonska autocesta, a ne isključuje se niti mogućnost da će na kraju upravo njima pripasti "posao stoljeća" koji su propustili osigurati hrvatski građevinari.
Jedini problem je zapravo formalne prirode. Crna Gora planira autoceste graditi po modelu javno-privatnog partnerstva. Ali Kina nema privatne tvrtke koje se time bave! No, velika prednost Kineza u svakom slučaju je što imaju pristup financijama kakve su većini firmi u trenucima krize nezamisliva. Novac, stoga, ne bi bio problem osigurati, a ne treba zaboraviti ni da kineski građevinari imaju podosta iskustva u ovakvim poslovima.
Hrvatski građevinari trpe posljedice "fijaska stoljeća"
A dok Crnogorci kalkuliraju s potencijalnim partnerima za izgradnju autocesta, hrvatski građevinari osjećaju posljedice propasti posla stoljeća. Vidljivo se to odrazilo na dionice IGH i Tehnike, koje su strmoglavo pale upravo nakon niza Indexovih tekstova u kojima je najavljeno da posao u Crnoj Gori propada, što se na kraju i dogodilo.
No, bez posljedica nije prošao ni Konstruktor čiji su račun, prema izvorima Business.hr, prošli tjedan blokirali vjerovnici koji potražuju više od 50 milijuna kuna! Konstruktorove financijske teškoće direktna su posljedica propasti posla u Crnoj Gori, s obzirom na to da su šefovi te firme računali na zapošljavanje operative sljedećih nekoliko godina, kao i na dodatno strpljenje svojih vjerovnika i dobavljača ako dobiju "posao stoljeća".