TRI potpredsjednika sabora, SDP-ovac Siniša Hajdaš Dončić, manjinac Furio Radin i HDZ-ov Željko Reiner, dobili su potpuno nove automobile i to Audije A6.
>> Trojica potpredsjednika sabora dobila potpuno nove Audije A6
Iako nismo mogli dobiti službeni podatak o kojem je točno tipu vozila riječ, usporedbom natječajne dokumentacije u kojem stoji da automobil mora imati 255 konjskih snaga, (190 KW) dizel, te imati pogon na sva četiri kotača, kao i prema ostalim specifikacijama, došli smo do zaključka kako je riječ o automobilu A6 50 TDI Quattro, čija je maloprodajna cijena negdje oko 528 tisuća kuna. Navelo nas je to da se zapitamo, što će takav automobil s toliko konjskih snaga i pogonom na sva četiri kotača potpredsjednicima sabora?
No krenimo redom.
Samo top izvedba Audija za potpredsjednike sabora
Postupak za nabavu automobila marke Audi A6 objavljen je u Narodnim novinama 18. rujna 2018. godine, a naručitelj je bio Središnji državni ured za središnju javnu nabavu. Natječaj je bio težak 40,3 milijuna kuna, a tada se nabavljalo 289 vozila za 14 ministarstva te nekoliko državnih ureda, uključujući sabor. U toj nabavi bilo je i devet vozila gornje srednje klase, od čega su tri dobili potpredsjednici sabora.
U natječajnoj dokumentaciji stajalo je kako limuzine moraju ići na dizelsko gorivo, imati snagu od najmanje 190 KW, što odgovara snazi od oko 255 konjskih snaga, automatski mjenjač, pogon na sva četiri kotača, klimu, ali i da nema oznake automobila na vanjskom dijelu karoserije. Traženi su čelični naplaci s ukrasnim poklopcem te zatamnjeno vjetrobransko i bočno staklo putničkog prostora.
Odluka o odabiru donesena je 2. svibnja 2019. godine, a natječaj je dobila tvrtka Porsche leasing, dok je ukupna vrijednost nabavljenih automobila bila veća od tri milijuna kuna. Vozila su isporučena u prosincu 2019. godine, nakon sklapanja ugovora na 60 mjeseci.
Da su smanjili snagu motora bez pogona na četiri kotača, prošli bi puno jeftinije
Izbor je pao, kako smo napisali u uvodu, na Audi A6. Izuzev sportskog S6 i krajnje ekstremnog RS6, koje u pravilu najčešće viđamo u ergelama poznatih nogometaša, uvjeti natječaja pokazuju da se tražila prestižna limuzina s njemačkim pedigreom, a u slučaju Audija A6 to je jedino mogla biti top izvedba - 50 TDI Quattro.
>> Jurilica s Interijerom svemirskog broda za hrvatske političare
Da su se kojim slučajem omekšale propozicije odnosno specifikacije, za prosječnog vozača nebitnim stavkama kao što su slabiji motor te izostanak pogona na sva četiri kotača, izbor mogućih modela bi bio kudikamo širi, a trošak za porezne obveznike daleko manji, kako u pogledu plaćanja troška leasinga tako i kada su u pitanju potrošnja goriva, servisi i sam trošak eksploatacije.
Jurilice brže od zakonski dozvoljenih maksimuma
Pri tome valja imati na umu da i bazne izvedbe takvih luksuznih modela postižu daleko veće brzine od zakonski dozvoljenih maksimuma pa nije bilo nikakve šanse da potpredsjednici sabora u vožnji osjete manjak snage. Naravno, pod uvjetom da poštuju zakon i da im prestiž nije bitan.
Upitali smo Središnji ured za javnu nabavu tko je odlučio da baš te specifikacije automobila odgovaraju potpredsjednicima sabora, no danas nismo dobili nikakav odgovor. Isto tako, od sabora smo zatražili podatak koliko točno pojedini potpredsjednik sabora koristi službeni automobil, no isto tako nismo dobili nikakve podatke.
Prema uvjetima natječaja, ti bi automobili u pet godina trebali prijeći 200 tisuća kilometara pa se opet može postaviti pitanje: Jesu li potpredsjednici mogu dobiti i neki jeftiniji model?
"Što sam dobio, to sam uzeo"
"Nitko me nije pitao o automobilima niti ja o tome odlučujem", rekao je jutros SDP-ovac Siniša Hajdaš Dončić u razgovoru za Index komentirajući vijest da je kao potpredsjednik sabora dobio novi automobil.
>> Pitali smo potpredsjednike sabora što će im novi Audiji A6
Furio Radin još je jedan od potpredsjednika sabora koji su dobili službeni auto marke Audi A6 na korištenje. Rekao je da je uzeo ono što je dobio. Potpredsjednik Željko Reiner danas je bio nedostupan za komentar dok se Mostov Božo Petrov odrekao službenog automobila, a Milijan Brkić odlučio je zadržati Škodu Superb koju je koristio i do tada.