Teško je zamisliti da smo prije manje od 50 godina kreditne kartice doslovce peglali, a nekad je još i teže povjerovati da nas od gotovinskog kredita dijeli tek par klikova. Tehnološki skok u mnogim je aspektima našeg života preokrenuo naglavačke sasvim uobičajene dnevne radnje. Međutim, dok je u drugim industrijama proces digitalizacije bio relativno prirodan, u bankarstvu se zbog strogih regulativa i sigurnosnih ograničenja, svaki pomak itekako osjetio, priopćili su iz Money Motiona.
Na novom izdanju konferencije Money Motion, koja će se održati 21. i 22. ožujka, pod sponzorstvom vodećih regionalnih brendova u industriji - ASEE, Mastercard, Monri, Nexi i OTP banka, na Zagrebačkom Velesajmu, vratit će se predstavnici vodećih banaka da bi predvidjeli što će nam najnoviji tehnološki trendovi osigurati u budućnosti bankarstva.
Da je digitalizacija novo normalno i dopušta velike mogućnosti u dizajniranju usluga i proizvoda, slaže se Balázs Békeffy, predsjednik Uprave OTP Banke koji će sudjelovati na ovogodišnjem bankarskom panelu.
Međutim, upozorava kako banke nikada ne smiju zaboraviti interes klijenta i ispustiti ga iz središta fokusa.
"Koliko god digitalizacija bila sexy i uzbudljiva, i dopušta da sada brzo riješimo neke situacije ili poslove koji su vremenski bili užasno iscrpljujući, moramo biti i izuzetno oprezni u primjeni. Mislim da je sve sjedinjeno u rečenici: potrebno je koristiti inteligentne poslovne automatizacije za kreiranje poslovnih inovacija koje će doprinijeti poticanju angažmana naših klijenata i još ih više približiti, a ne doprinijeti otuđivanju, ne samo u bankarstvu, već društvu općenito", pojasnio je Bekeffy.
Suradnja FinTecha s bankama
Tema suradnje FinTecha i banaka na hrvatskom tržištu bit će glavna tema jednog od panela na kojemu će uz predstavnike drugih vodećih banaka sudjelovati i Békeffy, predsjednik Uprave OTP banke, koja je, kako se navodi u priopćenju, krajem prošle godine dobila brojne nagrade za svoj poslovni uspjeh, među kojima je The Banker nagrada iz Financial Times grupacije.
"Posljednjih nekoliko godina OTP banka ostvaruje konstantan razvoj i rast poslovnih pokazatelja iznad tržišnog prosjeka. Svi naši napori usmjereni su pružanju usluga klijentima na najvišoj mogućoj razini kako bismo bili banka prvog izbora za svakog klijenta, a svojim društveno odgovornim aktivnostima želimo biti prepoznati kao drugačija banka sa željom da doprinesemo stvaranju drugačije, bolje budućnosti. Posebno želim istaknuti kako smo u cijeloj OTP grupi jako svjesni novog napretka tehnološkog doba i brzine kojom se odvijaju poslovni procesi i mijenja sve oko nas. Pratiti taj napredak možeš samo ako imaš napredne alate i, naravno, tim ljudi koji su organizirani tako da mogu ići ukorak s promjenama i čak ići brže od očekivanih promjena, anticipirati ih te ih prilagoditi u alat koji će nam omogućiti da našim klijentima pružamo visoku razinu usluge na koju smo ih navikli. Zato predano radimo na uvođenju agilnog načina rada transformirajući nekoliko odjela i sektora, čija nam je brzina i prilagodljivost od vitalnog značaja, u agilnu organizaciju.
Ovakav način rada nam je u prošloj godini omogućio implementaciju novog, naprednog alata u sklopu projekta Advanced Analytics, naprednog sustava analiziranja podataka klijenata za jednostavniji, učinkovitiji i klijentu prilagođeni sustav odobravanja zasad gotovinskih kredita, koji će nas dovesti do kreiranja u potpunosti individualne ponude za svakog pojedinog klijenta. Naše sve aktivnosti i nastojanja su usmjerene na interes naših klijenata i zajednica u kojima poslujemo. Od kreiranja radnih mjesta koji nas obilježavaju kao poželjnog poslodavca, do implementiranja ESG kriterija u sve segmente poslovanja, sve to dovodi do ispunjavanja naše aspiracije da ostanemo i budemo banka prvog izbora svih klijenata", komentirao je Békeffy.
OTP banka učinila je iskorak i oko održivosti formirajući Sustainable Development Committee, navodi se u priopćenju organizatora konferencije.
"Oduvijek smo bili orijentirani zaštiti okoliša, ali i uključenju održivosti i društvene odgovornosti u naše poslovanje. Pritom vrlo ozbiljno razmatramo i procjenjujemo naše utjecaje na okoliš i društvo te našu odgovornost u sustavima upravljanja. Dolaskom sve većeg broja regulativa vezanih za održivost, osnovali smo i Odjel za održivi razvoj koji se može potpuno posvetiti implementaciji ESG kriterija u sve pore našeg poslovanja. Ustanovili smo dedicirani odbor za održivi razvoj kojim predsjedava predsjednik Uprave te tako ostvarili dva cilja: posvetili smo se posebno ovoj temi, ali i poslali poruku zaposlenicima na svim razinama da je ESG važna tema. Zadatak Odbora je da usmjerava, nadgleda i nadzire integraciju ESG procesa i ostvarenje akcijskih planova te donosi potrebne odluke i smjernice. Dakle, Odbor se bavi svim temama vezanima za područje održivosti – od regulatornih zahtjeva, zelenog financiranja, social segmenta pa do teme nefinancijskog izvještavanja. Upravo zbog raznolikosti tema, članovi odbora su iz različitih područja", komentirao je Békeffy.
Kako se bore protiv cyber kriminala?
"Rast kibernetičkog kriminala je višegodišnji trend i nije izgledno kako će se taj trend uskoro mijenjati. Rizici koji proizlaze iz takve vrste napada nisu više novost i financijsko tržište, pa tako i OTP banka, obiluje iskustvom u borbi protiv te vrste kriminala. Imamo veliki spektar aktivnosti koje koristimo kao značajne mehanizme u borbi protiv kartičnih prevara, prijevara na digitalnim kanalima te različitih oblika phishing napada i korištenja krivotvorenih web stranica i kojima posvećujemo svu našu pažnju. Međutim, na samom početku, kao najvažnije želim istaknuti kontinuiranu edukaciju zaposlenika, ali i klijenata da prepoznaju i proaktivno reagiraju na potencijalne prijetnje", objašnjava.
Najavili novo internet bankarstvo
"U svijetu u kojem digitalna transformacija oblikuje svaki segment poslovanja, bankarski sektor nije iznimka. Svrha primjene novih tehnologija u bankarstvu nadilazi želju za inovacijom, ona je nužnost koja omogućava bankama da ostanu konkurentne, optimiziraju procese i adekvatno odgovore na promjenjive potrebe i očekivanja svojih korisnika. U tom kontekstu, OTP banka kontinuirano implementira napredna tehnološka rješenja kako bi unaprijedila svoje poslovanje i korisničko iskustvo svojih klijenata. Razumijemo važnost inovacija i kontinuiranog ulaganja u nove tehnologije, pa tako trenutno završavamo detalje potpuno nove aplikacije mobilnog bankarstva i razvijamo skroz novo internetsko bankarstvo, oboje u sklopu ponude digitalnog bankarstva za krajnje korisnike kroz OTPgo uslugu", najavio je nove usluge Békeffy, stoji u priopćenju.
Uvođenje AI tehnologije
"U OTP banci već aktivno testiramo oblak i strojno učenje. Ponekad imam osjećaj da trčimo u dvije različite cipele istovremeno – a razlika između njih je velika i zahtijeva potpuno novi pristup, znanje i vještine. Posebno je oblak nešto potpuno novo za banke i bankarski sektor općenito u Hrvatskoj. Naravno, naše osnovne usluge ne možemo odmah staviti u oblak, ali definitivno vjerujemo da su usluge u oblaku dio naše budućnosti. Na razini Grupe već testiramo AI rješenja, ne samo zato što je AI kul buzzword, već i zato što vjerujemo da možemo ponuditi još bržu i pouzdaniju uslugu našim klijentima. Kao što sam ranije rekao na jednoj od konferencija, ako možemo naučiti umjetnu inteligenciju da tečno govori mađarski, svi ostali jezici bit će mačji kašalj", zaključio je Békeffy.