U MINISTARSTVU pomorstva, prometa i infrastrukture predstavljen je program restrukturiranja društava u HŽ Holdingu. Bez posla ostaje 2.700 radnika! No, resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić poručuje kako je to tek dio programa restrukturiranja koji bi dugoročno do 2016. trebao donijeti moderniji i konkurentniji željeznički sustav nakon gašenja HŽ Holdinga.
"Nije pet do dvanaest već dvanaest i petnaest za završetak procesa restrukturiranja HŽ-a"
"Ključno je da program osigurava nove investicije i nabavku novih vlakova za putnički prijevoz. Najveća je obveza pred HŽ Infrastrukturom i to za obnovu pruga na međunarodnim koridorima što će se sufinancirati novcem iz EU fondova za regionalni razvoj", rekao je Hajdaš Dončić i najavio da će prvi test biti radovi na pruzi Dugo Selo-Križevci, a onda i obnova pruge Zagreb-Rijeka.
"Nismo htjeli ništa raditi da se preko koljena ili preko noći lomi broj zaposlenih"
"O tom postupku ovise sudbine obitelji i sudbine ljudi. Nismo htjeli ništa raditi da se preko koljena ili preko noći lomi broj zaposlenih. S druge strane, proces restrukturiranja uključuje stvaranje europske tvrtke Hrvatske željeznice", pojasnio je Hajdaš Dončić.
Zbrinjavanje radnika će biti riješeno na tri načina: kroz otpremnine, prirodni odljev i modernizaciju samog sustava. Na taj način bit će zbrinuto 2.700 zaposlenih u HŽ Holdingu.
Sindikati spremni na prosvjede
U Sindikatu prometnika vlakova spremni su i na prosvjede i tvrde da restrukturiranje nije stručno pripremljeno. "Zašto neće polučiti rezultate? Zato što su ovi jadnici izvršavali zadatak koji im je dao ministar, a ministar im je dao zadatak bez strategije prometnog razvitka Republike Hrvatske", rekao je tajnik Sindikata prometnika vlakova Anto Iličić.