PROBLEMI NA TUĐMANU "Letovi kasne, nedostaje radnika, stvaraju se velike gužve"

Foto: FAH

OTKAKO se otvorio novi terminal Franjo Tuđman, vrlo često javljaju se problemi. Iako uprava zračne luke negira da se oni događaju, naši su nam izvori potvrdili da s novog terminala zrakoplovi više kasne nego što su kasnili s Plesa.

"Letovi kasne više nego prije, a uz to se stvaraju i veće gužve jer nema dovoljno radnika", tvrdi nam predsjednik Sindikata radnika aerodroma Zagreb (SRAZ) Dragan Filipović, a isto su nam potvrdila i dva izvora koja rade u zagrebačkoj zračnoj luci.

>>INDEX DOZNAJE Zaštitari na Tuđmanu ispalili dva metka pa pokušali sve zataškati

>>Agencija: Airbus Croatia Airlinesa nakon ponoći nije mogao sletjeti u Zagreb

>>Bivši direktor o skandalu u Zračnoj luci Zagreb

>>KOMENTAR Koliko je zapravo siguran Franjo Tuđman?

Iako se naši izvori ne usude predstaviti i javno govoriti zbog straha od gubitka posla, rekli su nam kako se zbog nedostatka radnika stvaraju gužve na check-inu pa se događa da putnici zakasne na let.

Premalo parkirnih mjesta za zrakoplove

Još jedan problem je, tvrde oni, mali broj zračnih mostova i stajanki za zrakoplove. Zato se događa to da zrakoplovi kasne.

"Imamo samo 13 stajanki pa avioni koji ne stanu ispred novog terminala moraju na stajanku koja se nalazi ispred stare zgrade. Zato dolazi do kašnjenja jer se i putnici i prtljaga moraju prevoziti sa starog na novi terminal i obratno. Imamo isti broj radnika kao prije, a oni sad moraju raditi na dva mjesta pa ne uspiju na vrijeme opslužiti ni avione koji su na stajankama novog terminala.


Uz to, novi terminal ima samo 8 aviomostova, s tim da je samo jedan za velike tipove aviona poput Boeinga 777. Tu nastaje problem, pogotovo kad smo tijekom ljeta imali dva širokotrupna zrakoplova, a samo jednu stajanku za njih. Onda takav avion stave na mjesto jednog aviomosta, ali on zbog svoje veličine zauzme i susjedni most", rekao  je Filipović za Index.

Također je naveo kako imaju manje zaposlenika, dok se istovremeno opseg posla povećao. Tako je zagrebački aerodrom ove godine ostvario porast broja putnika za 15 posto.

"U odnosu na staru tvrtku prije koncesije, imamo od 5 do 10 posto manje zaposlenih. Kad pogledamo obim posla, ispada da nam nedostaje 25 posto radnika kako bi se posao obavljao kvalitetno kao prije. Kad imate manjak zaposlenika, teško je složiti raspored da pokrijete sve, da i radnici budu zadovoljni te da ne budu preopterećeni i ne rade greške. Osim toga, sad je potrebno više vremena od čekiranja do ulaska u zrakoplov", rekao nam je Filipović.

Uprava tvrdi suprotno

S druge strane, u upravi zračne luke Franjo Tuđman tvrde kako broj zaposlenika nije smanjen, nego je od preseljenja na novi putnički terminal povećan.


"U zemaljskim uslugama zaposlen je 491 djelatnik, ne računajući djelatnike podizvođača koji također pružaju usluge putnicima. Samo u putničkom servisu u okviru zemaljskih usluga povećanje broja izvršitelja iznosi više od 30 posto nakon prelaska na novi terminal", odgovorili su nam u Odnosima s javnošću MZLZ-a.

Također negiraju da nedostaje parkirnih pozicija i tvrde da ih imaju dovoljno.

"Nikada se nije dogodilo da zrakoplov kasni zbog nedovoljnog broja pozicija. Kod nas je prosječno kašnjenje zrakoplova u kolovozu iznosilo 13 minuta, a u rujnu je smanjeno na 11,2 minute. Najveći broj kašnjenja zrakoplova u odlasku iz Zagreba uzrokovan je kašnjenjem zrakoplova u dolasku s prethodne destinacije", ističu u zračnoj luci.

Što se tiče gužve na šalterima za check-in, kažu kako se broj šaltera za registraciju putnika planira unaprijed prema broju putnika koji se taj dan očekuju i navode kako taj podatak zračnoj luci dostavljaju zrakoplovne kompanije za svaki let. Tvrde da vrijeme čekanja varira o razdoblju unutar dana, kao i tijekom sezone.

Gradnja novog terminala vrijednog 331 milijun eura započela je sredinom prosinca 2013. godine. Novi terminal se proteže na 65 tisuća četvornih metara. Postavljeno je 30 šaltera za check-in i napravljeno je osam aviomostova – dva za domaći i šest za međunarodni promet.

Nova zgrada u prvoj fazi može primiti 5 milijuna putnika, a kada se broj putnika poveća iznad toga broja, kapacitet će se povećati na 8 milijuna putnika.

Zračna luka dana je u 30-godišnju koncesiju francuskoj tvrtki ZAIC, odnosno konzorciju koji čine Aeroports de Paris Management, Bouygues Batiment International, TAV Airports, Viadukt, Marguerite Fund i IFC, član grupacije Svjetske banke, a za upravljanje lukom koncesionar je osnovao tvrtku MZLZ.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.