TURISTIČKI promet u prva dva mjeseca ove godine premašio je iste mjesece 2019. za 5 posto s gotovo 514 tisuća dolazaka turista i za 16 posto s 1.46 milijuna noćenja, pokazuju podaci sustava eVisitor, koje na upit Hine iznose iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Broj dolazaka turista i noćenja u prva dva mjeseca ove godine veći je i u odnosu na iste mjesece prošle godine, i to za 24 posto u dolascima i za 17 posto u noćenjima, dodaju iz HTZ-a.
Od ukupnog turističkog prometa na obali je ostvareno više od polovice, odnosno turista je u jadranskim županijama boravilo 283.7 tisuća, a ostvarili su nešto više od 961.3 tisuće noćenja, od čega najviše u tri regije - Istri, na Kvarneru i Splitsko-dalmatinskoj županiji.
Najviše noćenja je u Zagrebu
Zagreb je pak na prvom mjestu među odredištima s gotovo 255 tisuća noćenja u prva dva mjeseca, dok je Rovinj drugi s gotovo 86 tisuća, a Split treći sa 85.1 tisućom. Slijede ih po noćenjima Opatija, Dubrovnik, Rijeka, Poreč i Zadar. Prema vrstama smještaja najviše je noćenja u prva dva mjeseca ostvareno u hotelima, 780.6 tisuća, što je, kako iznose iz HTZ-a, 23 posto više nego lani i 9 posto više nego 2019.
Među tržištima s kojih su dolazili turisti po ostvarenim noćenjima u prva dva mjeseca na prvom je mjestu Hrvatska, tj. domaći turisti, sa 557.3 tisuće noćenja ili 6 posto više nego 2022. i čak 19 posto više nego u isto vrijeme 2019. To su ujedno i rijetki, ako ne i jedini mjeseci u godini kada je domaćih noćenja više nego stranih.
Slovenija je na drugom mjestu, jer su turisti s tog tržišta u Hrvatskoj ostvarili 132,4 tisuće noćenja ili 14 posto više nego lani te 18 posto više nego 2019., a slijede turisti iz Bosne i Hercegovine s nešto više od 105 tisuća noćenja, što je više nego 2022. za 18 posto i za oko 9 posto manje nego 2019.
S tržišta Austrije sa 85.3 tisuće noćenja njihovih turista zabilježen je porast od 27 posto u odnosu na prva dva mjeseca 2022. i od 29 posto u odnosu na iste u 2019. dok je nešto više od 80 tisuća noćenja turista iz Njemačke 7 posto više nego 2022. i čak 44 posto više nego 2019.
Šef HTZ-a: Pred nama je uspješna turistička godina
"Dosadašnji rezultati turističkog prometa ove godine, ali i trendovi na turističkom tržištu ukazuju da je pred nama uspješna turistička godina, tijekom koje možemo dodatno učvrstiti poziciju Hrvatske kao jedne od vodećih destinacija Mediterana", komentirao je za Hinu direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Naglasio je da optimistične najave i povratne informacije ključnih partnera dolaze i s brojnih turističkih sajmova na kojima HTZ predstavlja hrvatski turizam u ovom razdoblju, od New Yorka, Madrida, Milana, preko Münchena i Budimpešte. Pozitivne efekte očekuje i od nastupa na nadolazećim sajmovima, posebice u ožujku na ITB u Berlinu i Ferien-Messe u Beču, kojemu je Hrvatska zemlja partner.