Foto: FAH
ČAK 1500 građana prijavilo je svoj problem u posljednjih godinu dana područnim uredima pučke pravobraniteljice u Osijeku i Rijeci.
Žalbe na pravosuđe i sustav socijalne skrbi
U Osijeku su se građani najčešće obraćali pritužbama na rad pravosuđa, a u Rijeci na rad centara za socijalnu skrb.
No, prijavljivali su i probleme s pravima iz mirovinskog sustava, područja obnove i stambenog zbrinjavanja, ostvarivanjem socijalnih prava, zbog diskriminacije na radu i mnogih drugih.
Na osnovu njihovih pritužbi, područni uredi pravobraniteljici su predložili otvaranje više od 400 predmeta.
Bolja dostupnost građanima na istoku i zapadu Hrvatske, kao i unapređenje suradnje s lokalnim i regionalnim tijelima i organizacijama civilnog društva koji na tim područjima djeluju, smatra pravobraniteljica, bili su glavni razlozi osnivanja područnih ureda u Osijeku i Rijeci u studenom 2014. godine.
Otvoren i ured u Splitu
U rujnu ove godine otvoren je i treći, Područni ured u Splitu. Njihovo pokretanje ujedno je kaže, bila i preporuka Međunarodnog koordinacijskog odbora UN-a (ICC) 2013. godine.
Tada je Uredu pučke pravobraniteljice potvrđen Status A u skladu s kriterijima tzv. Pariških načela, kao potvrda da institucija udovoljava najvišim međunarodnim standardima
neovisnosti i samostalnosti u radu.