Indijski dužnosnici upozorili su da bi građevinski radnici koji su zatočeni u urušenom tunelu više od tjedan dana mogli tamo provesti još nekoliko dana, budući da različiti spasilački napori dosad nisu uspjeli. Strahovi za zdravlje i dobrobit radnika i dalje rastu, jer su proveli gotovo 200 sati zatvoreni unutar mračnog tunela u državi Uttarakhand.
Cestovni tunel dugačak gotovo pet kilometara, koji je bio u izgradnji u himalajskoj državi, urušio se u ranim jutarnjim satima 12. studenog nakon odrona u planinskom području. Dužnosnici su prvo objavili kako je u tunelu zatočeno 40 radnika, ali kasnije je taj broj povećan na 41.
Iako su vlasti uvjeravale javnost da će radnici biti brzo spašeni, operacija je sada ušla u osmi dan jer su strojeve i spašavanje ometale teške ruševine i nestabilan teren. Bhaskar Khulbe, dio specijalističkog tima iz ureda premijera, istaknuo je da je pet vladinih agencija sada uključeno u operaciju spašavanja.
Na snazi novi plan u pet točaka
Međutim, jučer je upozorio da bi moglo proći još "četiri do pet dana" prije nego što se dođe do radnika. Velika specijalizirana bušilica dopremljena je iz Delhija, ali je operacija zaustavljena u petak iz sigurnosnih razloga nakon što se čulo glasno pucketanje.
Nacionalna korporacija za razvoj autocesta i infrastrukture upozorila je da postoji "velika mogućnost daljnjeg urušavanja". Vlada je priopćila da je sada na snazi novi "plan u pet točaka", koji uključuje bušenje tunela iz tri smjera, uključujući okomito i vodoravno s obje strane. Izgrađene su i nove ceste kako bi se na gradilište dovezlo više strojeva.
Indijska vlada potvrdila je kako se konzultirala sa stručnjacima koji su sudjelovali u poznatom spašavanju tima mladih nogometaša iz špilje u Tajlandu 2018. Kisik i paketi hrane sa slanutkom i suhim voćem dostavljeni su muškarcima kroz mali cjevovod, koji se također koristi za komunikaciju.
U tijeku je operacija umetanja veće cijevi u šupljinu kako bi se kruh i voće mogli prenositi radnicima. Međutim, liječnici upozoravaju da što dulje traje spašavanje, to je veća prijetnja zdravlju i psihičkoj stabilnosti zarobljenih radnika. Liječnici koji su bili na licu mjesta prošli su tjedan upozorili da su se neki radnici žalili na mučninu i glavobolju.
Projekt izgradnje je bio kontroverzan
Prilikom posjete mjestu, ministar cestovnog prometa i autocesta, Nitin Gadkari, rekao je da su spasilački timovi “suočeni s izazovima zbog složene i krhke geologije Himalaja". Gadkari je pokušao uvjeriti javnost da su zarobljeni radnici "na sigurnom i dobrog raspoloženja".
"Održavanje morala zarobljenih radnika i članova njihovih obitelji trebala bi biti kolektivna odgovornost svih u ovom trenutku", dodao je. Tunel se gradio u okrugu Uttarkashi kao dio cestovne sheme Char Dham, glavnog projekta premijera Narendre Modija vrijednog 1.5 milijardi dolara, čiji je cilj poboljšati povezanost diljem Uttarakhanda, popularnog mjesta za hinduističko vjersko hodočašće.
Projekt se pokazao kontroverznim jer su ekolozi i lokalno stanovništvo tvrdili da su teška bušenja i gradnja uzrokovali slijeganje tla, klizišta i veliku štetu okolišu u ranjivoj himalajskoj regiji, piše Guardian.