UHLJEBISTAN

Razotkrili smo HDZ-ov obiteljski biznis s dubrovačkom zračnom lukom

Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL / FaH

OVOG ljeta, konkretno 11. srpnja ove godine, vlada je na zatvorenoj sjednici odlučila, po četvrti put, produljiti mandat Franu Luetiću na mjestu v.d. direktora Zračne luke Dubrovnik iako su znali kako je Luetić, inače brat europarlamentarke Dubravke Šuice i otac saborske zastupnice Sanje Putice, u rujnu ispunio sve uvjete za mirovinu.

Vlada već više od dvije i pol godine ne želi raspisati natječaj za direktora dubrovačke Zračne luke, čiji je država većinski vlasnik, pa se nameće pitanje: Čeka li HDZ da netko od njihovih članova ispuni uvjete kako bi došao na čelo dubrovačkog aerodroma?  

No krenimo redom. 

Vlada Luetiću ugovor produljila već četiri puta

Dubrovački aerodrom je od 2009. godine vodio Roko Tolić, čiji mandat je istekao u rujnu 2017. godine. Natječaj za direktora ZL Dubrovnika bio je raspisan te godine u lipnju, a na njega se javio samo Tolić. Natječaj je tada poništen bez ikakvog obrazloženja. 

Toliću je u konačnici mandat istekao, a od tada pa do danas Zračna luka Dubrovnik nije raspisala natječaj za novog direktora. Vlada je u siječnju 2018. godine predložila Luetića za v.d. direktora, a svakih šest mjeseci Luetiću se ugovor produljuje na sljedećih šest mjeseci. I tako već četiri puta. Natječaja nema pa nema. 

Luetić je prošlog tjedna ispunio sve uvjete za mirovinu, a vlada i dalje ne želi odustati od njega. Kako doznajemo, Zračna luka Dubrovnik gotovo ni jednom svom djelatniku nije odobrila molbu da ostane u radnom odnosu nakon 65. godine. Jedini kojem je to uspjelo je, prema svemu sudeći, upravo Šuičin brat Frano Luetić. 

Ne može u mirovinu jer je nezamjenjiv?

"S obzirom na to da je u tijeku konačna realizacija projekta 'Razvoj Zrače luke Dubrovnik' vrijednog 220 milijuna eura, a koji predstavlja jedan od ključnih projekata ulaganja u infrastrukturu u Republici Hrvatskoj, nužno je osigurati upravljačku stabilnost koje podrazumijeva i iskustvo upravljačke strukture. Stoga je g. Luetić prepoznat kao zaposlenik koji sa svojim dugogodišnjim radnim iskustvom i znanjem na poziciji direktora može uvelike pridonijeti što uspješnijoj realizaciji projekta razvoja Zračne luke Dubrovnik", poručili su nam iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Sudeći prema njihovom odgovoru, Luetić je nezamjenjiv na mjestu čelnika dubrovačkog aerodroma i u Hrvatskoj ne postoji druga osoba koja bi to mogla raditi. Niti je misle tražiti na natječaju.  

Ako ikad ode u mirovinu, čeka ga bogata otpremnina

Ako se Luetić na kraju ikada i odluči otići u mirovinu, čeka ga otpremnina u visini od sedam bruto plaća, odnosno bogata nagrada. 1. rujna ove godine izmijenjen je Kolektivni ugovor Zračne luke Dubrovnik i sada prema njemu radnik koji odlazi u mirovinu ima pravo na sedam bruto plaća. Po starom Kolektivnom ugovoru imao je pravo na pet plaća. 

Povećali otpremninu za mirovinu pa Luetić može računati na oko 220 tisuća kuna

Za Ministarstvo koje vodi HDZ-ovac Oleg Butković problema zapravo nema. 

"Raspolažemo s informacijom kako je kolektivni ugovor Zračne luke Dubrovnik prestao važiti dana 31. kolovoza 2019. Stoga je pregovarački odbor Nezavisnog strukovnog sindikata zaposlenika Zračne luke Dubrovnik i Sindikata zaposlenika zračnih luka Hrvatske - sindikalna podružnica Zračne luke Dubrovnik, pokrenuo postupak novog kolektivnog pregovaranja. Temeljem prijedloga pregovaračkog odbora sindikata donesena je odredba članka 105. Kolektivnog ugovora od dana 01. rujna 2019., tako da radnici prilikom odlaska u mirovinu  ostvaruju pravo na otpremninu u visini sedam prosječnih bruto plaća isplaćenih u prethodnoj godini kod Poslodavca", stoji u odgovoru Ministarstva prometa. 

Za mjesto direktora Zračne luke predviđena je neto plaća od oko 20 tisuća kuna pa Luetić, ako se ikada odluči na mirovinu, može računati na vrlo bogatu otpremninu u visini sedam bruto plaća, odnosno oko 220 tisuća kuna.  

Čeka li se Plenkovićev šogor? 

"Koliko je Zračna luka Dubrovnik, u posljednjih pet godina, pozitivno odobrila zahtjeva radnika da im se umjesto odlaska u mirovinu, s navršenih 65 godina, omogući produljenje radnog odnosa?", pitali smo Zračnu luku Dubrovnik, no oni nam kažu ni jedan. Naime, tvrde da im se nitko nije obratio s tom molbom. 

"Zračna luka Dubrovnik u posljednih pet godina nema evidentiranih pisanih zahtjeva radnika za sporazumni nastavak ugovora o radu nakon navršenih 65 godina", stoji u odgovoru Zračne luke Dubrovnik. Pitali smo ih, s obzirom na to da je Frano Luetić sredinom ovog mjeseca navršio 65 godina, je li vlada obaviještena o njegovu odlasku u mirovinu? Iz Zračne luke Dubrovnik kažu da Luetić ima odluku vlade po kojoj je i dalje v.d. direktora. 

"Gospodin Frano Luetić imenovan je od strane Skupštine Zračne luke Dubrovnik temeljem Zaključka Vlade Republike Hrvatske, Klasa:080-02/19-01/82, Urbroj:50301-15/28-19-02 od dana 11.srpnja 2019 a sve sukladno Uredbi o uvjetima za izbor i imenovanje članova nadzornih odbora i uprava pravnih osoba od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku i načnu njihovih izbora", stoji u odgovoru. 

Podsjetimo kako je Ivan Maslać, brat premijerove supruge, od ožujka prošle godine direktor komercijalnih poslova u Zračnoj luci Dubrovnik, tvrtki u većinskom vlasništvu države. Za to mjesto nije bio raspisan natječaj. 

>> Plenkovićev šogor uhljebljen u Zračnu luku Dubrovnik bez natječaja

Prema dosadašnjim uvjetima, za mjesto direktora Zračne luke traži se pet godina iskustva na rukovodećim poslovima i 10 godina iskustva u zrakoplovstvu, a te uvjete Maslać, za sada, ne ispunjava. No uvjete je moguće promijeniti. Podsjetimo kako je Zračna luka Zadar, primjerice, odustala od uvjeta da novi direktor mora imati godine iskustva u zrakoplovstvu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.