Foto: Hina
NETO dobit Grupe Podravka za proteklu godinu iznosi 398 milijun kuna što predstavlja značajan rast u odnosu na 2014. godinu kada je neto dobit iznosila 92,5 milijuna kuna.
Na rekordan rast neto dobiti utjecali su, između ostaloga, i pozitivan efekt od kupnje Žita d.d. Ljubljana te ostvareni porezni prihod povezan s dobivenim poticajima za izgradnju novih tvornica Belupa, priopćili su iz Podravke.
Prihodi od prodaje Grupe Podravka u 2015. godini ostvarili su rast od 7,8 posto i iznosili su 3,8 milijardi kuna. Strateško poslovno područje Prehrana ostvarilo je prihode od prodaje u iznosu od 2,97 milijardi kuna što predstavlja
rast od 11,6 posto.
Žito povećalo prihode
Na rast prihoda od prodaje pozitivan utjecaj od 239,3 milijuna kuna dolazi i sa strane Grupe Žita čiji su prihodi uključeni od 01. listopada 2015. godine. Prihodi od prodaje vlastitih marki proizvoda unutar Strateškog poslovnog područja Prehrane porasli su za 13,8 posto i time u potpunosti nadoknadili niže prihode od prodaje trgovačke robe. Kada je riječ o neto dobiti, segment Prehrane je u 2015. godini ostvario 210,8 milijuna kuna neto dobiti što predstavlja snažan rast ovog pokazatelja profitabilnosti u odnosu na godinu ranije kada je on iznosio 28,8 milijuna kuna.
Prihodi od prodaje drugog strateškog poslovnog područja Farmaceutika iznosili su 805,7 milijuna kuna što uslijed negativnog utjecaja propisanog smanjenja cijena lijekova na recept od strane HZZO-a te deprecijacije ruske rublje predstavlja pad od 4,1 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije. Neto dobit segmenta Farmaceutike u protekloj godini iznosila je 187,3 milijuna kuna. Na značajan rast neto dobiti Farmaceutike utjecaj je imao ostvareni porezni prihod povezan s dobivenim poticajima za izgradnju novih tvornica Belupa pri čemu je Ministarstvo gospodarstva u ožujku 2015. godine temeljem Zakona o poticanju investicija i unapređenju investicijskog okruženja izdalo potvrdu temeljem koje je Belupo dobio status nositelja poticajnih mjera.
Rast na svim tržištima osim Rusije
Kada je pak riječ o tržištima Grupe Podravka, glavni pokretač rasta u promatranom razdoblju je regija Adria s 11,4 posto višim prihodima od prodaje u odnosu na godinu ranije. U protekloj godini rast prihoda od prodaje ostvarile su i regije Europa (4,7 posto) te regija Nova tržišta (7,6 posto). Jedina regija koja bilježi pad prihoda od prodaje u odnosu na godinu ranije (-18,1 posto) je regija Rusija, ZND i Baltik. Utjecaj tečajnih razlika na prihode ove regije iznosio je negativnih 57,8 milijuna kuna, ponajviše uslijed deprecijacije ruske rublje. Bez utjecaja tečajnih razlika, prihodi bi bili veći za 5,6 posto u odnosu na 2014. godinu, ponajviše zbog ostvarenih prihoda potkategorije zamrznutog povrća.
Mršić: Cilj nam je stvoriti najveću međunarodnu kompaniju sa sjedištem u Hrvatskoj
"Protekla godina ostat će zapisana u dugogodišnjoj Podravkinoj povijesti po cijelom nizu značajnih projekata koje smo sproveli, a čiji rezultati već sada dolaze do izražaja. Realizirali smo najveću akviziciju u povijesti Podravke, Žito Ljubljana s kojom ćemo dosegnuti dugoočekivani prag od 4,5 milijardi kuna prihoda i pozicionirati Grupu Podravka u sam vrh najuspješnijih prehrambenih kompanija na području regije Adria. Dokapitalizirali smo kompaniju s izdavanjem novih 1,7 milijuna redovnih dionica i na taj način unijeli u kompaniju svježi kapital u iznosu od 510 milijuna kuna što investiramo u daljnji razvoj naše Grupe. Započeli smo s izgradnjom dviju novih tvornica Belupa što s ukupnom vrijednosti od 51 milijun eura predstavlja najveću greenfield investiciju u Hrvatskoj. Ovo su samo neki od važnijih projekata koje smo realizirali, a pred nama je vrijeme novih izazova i snaženja kompanije s ciljem stvaranja najveće međunarodne kompanije sa sjedištem u Hrvatskoj.", istaknuo je Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke prilikom današnje objave rezultata poslovanja za 2015. godinu.