Sjedinjene Države uvele su sankcije vlasnicima tankera sa sjedištima u Turskoj i Ujedinjenim Arapskim Emiratima koji su prevozili rusku naftu po cijeni višoj od limita utvrđenog u skupini G7.
SAD je u suradnji s partnerima u skupini G7 zaprijetio sankcijama kompanijama budu li servisirale pomorski transport ruske nafte skuplje od 60 dolara po barelu, nastojeći smanjiti prihode Rusije za financiranje invazije na Ukrajinu.
Sankcije kompanijama zabranjuju pružanje usluga osiguranja, financiranja i transporta, uz očuvanje opskrbe.
U četvrtak je kabinet predsjednika Joea Bidena uveo sankcije tvrtki Ice Pearl Navigation SA sa sjedištem u Turskoj, vlasniku tankera Yasa Golden Bosphorus koji, kako je navelo američko ministarstvo financija, transportira naftu s cijenom većom od 80 dolara po barelu.
Oba tankera pristajala su u ruskim lukama
SAD je sankcionirao i tvrtku Lumber Marine SA sa sjedištem u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, vlasnika tankera SCF Primoyre, za koji su ustvrdili da prevozi rusku naftu s cijenom većom od 75 dolara po barelu.
Oba tankera pristajala su u ruskim lukama i pri prijevozu nafte ruskog porijekla koristili su usluge kompanija sa sjedištem u SAD-u, objavilo je ministarstvo.
Međunarodna agencija za energiju (IEA) objavila je u četvrtak da je Rusija u rujnu, prema preliminarnim procjenama, izvezla 4.9 milijuna barela dnevno, oko 100 tisuća barela dnevno manje od prosjeka u razdoblju od svibnja do lipnja.
Izvoz nafte i naftnih proizvoda porastao je pak za 460.000 barela dnevno, na 7.6 milijuna barela dnevno, izračunali su. Udio nafte u povećanju isporuka iznosi 250 tisuća barela dnevno, dodali su.
Cjenovni limit prisilio je Rusiju na kupnju starih tankera, sklonih curenju i izlijevanju nafte, i na preusmjeravanje izvoza kupcima u Kini i Indiji, napominje Reuters.