Sad već bivši direktor Turističke zajednice Grada Zadra Mario Paleka, čija je ostavka prihvaćena danas na sjednici Turističkog vijeća, otkrio je i koliko je koštao put u New York nakon kojeg je podnio ostavku.
Na sjednici je objavio da je put u New York na kojem se trebao predstaviti Zadar kao turistička destinacija za Amerikance koštao gotovo 70 tisuća eura. Točnije, ukupni trošak iznosio je 68.156,46 eura, a on je uključivao aviokarte, smještaj, usluge restorana Delmonicos, novinarske tekstove, nabavu i transport hrane, fotografske i prevoditeljske usluge.
Tko je sve bio u New Yorku?
"U sklopu službenog putovanja u New York sudjelovali su redom: Mario Paleka, direktor TZ grada Zadra; Lucija Grubić, djelatnica TZ grada Zadra koja je držala prezentaciju; Branko Dukić, Gradonačelnik i predsjednik Turističkog Vijeća TZG Zadra; Erik Pavin, poznati zadarski ugostitelj čiji je restoran ove godine proslavio 60 godina djelovanja i ujedno član klape Niko; Saša Began, nagrađivani zadarski chef iz eminentnog restorana Foša; Jakov Meštrović, mladi i talentirani zadarski kuhar kojemu se željela pružiti prilika za daljnji napredak u vještinama i znanju; Zvonimir Dražović, Rikardo Perković, Davor Pekota, Klaudio Krizman – uz Erika Pavina članovi domaće klape Niko te renomirani pjevači iz grupe Forum; Ivan Stipčević i Nikolina Radić, članovi novinarske ekipe nacionalne TV kuće RTL koja je reportažom medijski popratila događaj. Nijedan član službene delegacije koji je sudjelovao u događaju, od kuhara do izvođača, nije dobio honorar osim podmirenja putnih troškova", ustvrdio je Paleka danas tvrdeći da put u New York nije promašaj.
"Brojni američki turistički novinari su sudjelovali"
"Ovim putem želim iskoristiti priliku i naglasiti kako su aktivnosti na promidžbi zadarskog turističkog proizvoda i organizacija eno-gastronomskog događaja na kojem su sudjelovali brojni istaknuti američki turoperatori, agencije i turistički novinari čiji se tekstovi objavljuju u visokotiražnim novinama i utjecajnim internetskim izdanjima provedene prema svim pravilima struke i nikako ih se ne može nazvati promašajem. To je najvažnije što moram istaknuti.
Osnovni cilj prezentacije nije bilo promptno medijsko praćenje, već je event u najvećem dijelu bio usmjeren ka upoznavanju, u nekim slučajevima i po prvi put, predstavnika američkih touroperatora i eminentnih turističkih medija s potencijalima grada Zadra kroz prizmu turističke i eno-gastro ponude te ostalih sadržaja koje američke goste eventualno mogu zanimati u našoj destinaciji", objašnjavao je Paleka, prenosi Zadarski list.
"Svi naši članovi su bili profesionalni"
"Na ovaj način kreirana je izvrsna platforma i prilika za uspostavljanje i jačanje partnerskih odnosa s agencijama i touroperatorima, te razmjenu informacija i predstavljanje našeg grada, čime se stvorilo bolje razumijevanje o tome što Zadar i okolna regija nude američkim turistima više platežne moći. Pomno je izabran termin održavanja u tjednu kad se održala specijalizirana radionica za
hrvatske, slovenske i američke partnere iz domene luksuznog turizma u New Yorku, koja je okupila gotovo 40 hrvatskih i slovenskih turističkih subjekata te više od 40 predstavnika američkih partnera, koja se organizirala u sklopu kampanje "Naturally Yours – taste, feel, Love" u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Slovenske turističke organizacije (STO).
Ističem i profesionalan rad svih članova službene delegacije u ovom programu i ne sumnjam kako će rezultati njihovog rada uskoro biti mjerljivi većom prepoznatljivošću Zadra na američkom turističkom tržištu i porastom zanimanja za našom destinacijom. A upravo to je i glavni cilj djelovanja svake turističke zajednice. Ovakvi i slični događaji koje organizira zadarska TZ nisu stihijski i neplanski, a u globalnoj turističkoj utrci koja je uvelike definirana ratnim događanjima, inflacijama i poskupljenjima, Zadar i ove godine bilježi rekordan turistički promet upravo zahvaljujući gostima s novih tržišta čiji je promet u apsolutnim brojevima manji, ali upravo on čini razliku i, konačno, dobitak.
S obzirom da je riječ o dalekom tržištu, financijski okvir za američko predstavljanje zadarskog turizma veći je od onog za njemačko, nizozemsko, da ne kažem slovensko i ostalo susjedno tržište. Svakako moram istaknuti kako je organizacija ovakvog događanja u New Yorku izuzetno operativno, logistički, koordinacijski i na kraju financijski zahtjevna kada je u pitanju privlačenje interesa ciljane publike.
Ukupan trošak predstavljanja Zadra u New Yorku iznosio je 68.156,46 eura. U prilogu dostavljamo specifikaciju troškova predmetnog događaja. Za usporedbu, plaćeni put, smještaj, izleti i ostalo u Zadar za sve one ciljane goste koji su sudjelovali u prezentaciji u New Yorku bio bi skuplji od potrošenog iznosa.
Prema podacima analize emitivnih tržišta TZ grada Zadra u 2023. godini na području svog djelovanja bilježi ukupan udio turista iz SAD-a od 3,30% te pregledom kroz usporedne godine (2020-2023) vidljiv je porast broja turista iz SAD-a u svakoj narednoj godini. Sustav eVisitor u 2021. godini bilježi 7.658 turista što je porast od 349% posto usporedbi s 2020. godinom. Nadalje, u 2022. godini bilježimo 14.077 turista što je porast od 84% u usporedbi s 2021. godinom, te u 2023. godini bilježimo ukupno 19.398 turista što je porast od 38% u usporedbi s 2022. godinom.
Prema analizi tržišne perspektive na razini Hrvatske opsežna nacionalna anketa otkrila je da putnici s visokim primanjima, koji odlaze van SAD-a namjeravaju realizirati prosjeku 3,8 međunarodnih putovanja u idućih 12 mjeseci, što je porast od 72% u odnosu na 2019. (2,2 putovanja). Ukazujući na promjenu u obrascima putovanja, studija ukazuje na sveukupni porast interesa za posjet odredištima s manje gužve i onima koja nude obilje aktivnosti na otvorenom", tvrdi sad već bivši direktor turističke zajednice.
Podsjetimo, direktor Turističke zajednice Zadra Mario Paleka dao je ostavku na tu dužnost nekoliko dana nakon što su društvenim mrežama počele kružiti snimke službenog puta zadarskih čelnika i čelnika zadarske Turističke zajednice u New York.
"Ovim putem želim obavijestiti javnost kako podnosim ostavku na mjesto direktora Turističke zajednice grada Zadra. Naime, s obzirom na nedavne događaje koji su zasjenili promociju i gastronomsku prezentaciju grada Zadra na američkom tržištu u organizaciji TZ grada Zadra te uslijed događaja na koje se nije moglo utjecati, osjećam moralnu i profesionalnu odgovornost povući se s mjesta direktora premda odgovorno tvrdim kako je predmetna organizacija bila na visokom nivou i uspješna.
Želim istaknuti kako sam ovu odgovornu funkciju prihvatio u potpunosti svjestan njezine zahtjevnosti i značaja te sam u skladu s tim nastojao i postupati. Zahvaljujem svima na ukazanoj prilici, bila mi je izuzetna čast i privilegija zastupati interese grada Zadra kroz rad i djelovanje TZ grada Zadra te zahvaljujem svim kolegama i partnerima na iznimno korektnoj petogodišnjoj suradnji", napisao je Paleka.
Kako su prenosili lokalni mediji, u New Yorku su zadarsku turističku ponudu predstavljali gradonačelnik Branko Dukić i direktor zadarskog TZ-a Mario Paleka, a ondje su bili i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, veleposlanik RH u SAD-u Pjer Šimonović te generalni konzul RH u New Yorku Nikica Kopačević.
S njima je u društvu bio i Mate Nižić, sin lokalnog poduzetnika Zvonimira Nižića Grofa, za kojeg su se lokalni mediji pitali kako se našao među tom delegacijom.
Nižić je na svom Instagram profilu vrijeđao lokalne novinare koji su pisali upravo o njegovom putu u New York s čelnima ljudima grada i TZ-a. "Ove članke po zadarskom.hr... Bravo... možete mi samo cipele čistiti", jedna je od takvih objava.
"Notorni grof junior"
O svemu su se na društvenim mrežama i priopćenjem oglasili proteklih dana i zadarski oporbeni vijećnici Jure Zubčić i Marko Pupić Bakrač.
"Poštovani, gradonačelnik je u New York da prezentira Zadar poveo i notornog grofa juniora Matu Nižića koji je svojevremeno pozivao putem društvenih mreža na pijanke i grupni sex. Tom prilikom je u zatvorenoj prostoriji nosio sunčane naočale kako mu se na snimci ne bi vidio sjaj iz sužene zjenice. Imao je neviđenu motoriku ruku prilikom govora a kompozicija rečenica mu je bila neponovljiva.
S obzirom na participaciju Mate Nižića u delegaciji koja predstavlja Zadar, snimke i slika ljudi u lucidnom stanju koje stižu iz Amerike nije uopće pitanje što ta delegacija tamo radi? Da li lobira kako bi imali što više gostiju iz USA? Pravo pitanje je tko je diler?
P.S. Ako ste zgroženi ovim što Vam šaljem a niste sastavom delegacije i onim što se događa u New Yorku to samo govori o Vašem stanju svijesti i pragu tolerancije na bizarnostima kojima smo izloženi", napisao je u mailu medijima Pupić Bakrač poslavši slike i snimke.
Jure Zubčić: To je privatno putovanje
Zubčić smatra da se radi o privatnom putovanju od kojeg Zadar neće imati koristi. "Išli su na privatnu zabavu i ja ću, kad se oni vrate s puta, tražiti da se dostave i specificiraju svi troškovi jer želim dokazati da je to javni novac i da javnost ima pravo znati. U TZ-u misle da nisu plaćeni javnim novcem, ali TZ plaćamo kroz turističku članarinu i boravišnu pristojbu. Dakle plaćaju građani i građani imaju pravo znati kako se troši javni novac.
Ja ne kažem da njihova prezentacija i put neće u Hrvatsku dovesti apsolutno nikog, možda će utjecati na desetak ljudi, ali to je sve minorno za novac koji je potrošen na ovaj put. Taj se novac puno, puno bolje može iskoristiti za promidžbu Hrvatske. Po meni bi bilo važnije da su ključne turoperatore doveli tu kod nas i prezentirali im sedmodnevne mogućnosti, od nacionalnih parkova i slično. S druge strane, suvremeni turizam izgleda malo drugačije i taj se novac mogao utrošiti u hrpu stvari koje danas pokreću turizam", rekao je Zubčić u razgovoru za Zadarski list.
Mario Paleka, direktor zadarskog TZ-a, u razgovoru za Zadarski.hr ustvrdio je da je dio spomenutih osoba koje se proziva zbog puta u New York tamo otišao u vlastitom aranžmanu, a da je jedan od njih i Nižić, koji je navodno stigao nekoliko dana prije i ostao nakon odlaska zadarske delegacije.