Sada je i službeno: ZET je najgori javni prijevoz u Europi

PREMA istraživanju njemačkog ADAC-a, zagrebački javni prijevoz najgori je u Europi. Testiranje u 23 europska grada po standardima njemačkog ADAC-a došlo se do zaključka da je ZET na debelom zadnjem mjestu, a jedini "prst gore" odnosno "dva plusa" zaslužila je cijena transporta. Prema ADAC-u najviši standardi su u: Münchenu, Helsinkiju, Beču i Pragu. Pri dnu tablice su Ljubljana i Budimpešta.

ZET se ne uzrujava

Inače, ADAC je najveći europski automoto klub sa 16 milijuna članova, a svake godine ADAC provodi različite vrste nezavisnih testiranja gotovo svega što je prisutno u automobilskoj industriji, a namijenjeno je širokoj upotrebi. Tako su na red došla i testiranja javnog prijevoza u europskim gradovima.

ADAC zamjera ZET-u da su veze znatno sporije od gradova u Europi, počevši od povezanosti Zračne luke s centrom grada koja je povezana isključivo prijevozom do kolodvora. Također primijećen je i nerazmjer udaljenosti autobusnih i tramvajskih stanica, kao i veliki odmak u kvaliteti autobusa i tramvaja, od moderno opremljenih do "krama" bez oznaka. Nijemcima je zamjerka i previše reklamiranja odnosno previše se dinamički prikazi koriste za reklame i obavijesti o nekim događanjima i manifestacijama.

Debelo začelje

U ZET-ovim vozilima obavijesti na stranim jezicima su za pohvalu, a za tramvaje kažu da su djelomično moderni. Hvali se činjenica da je prijevoz u centru besplatan te da se karta može kupiti mobitelom. Po točkama, ukupno je dvanaest nedostataka javnog prijevoza u Zagrebu, a šest je pohvala. Primjerice predzadnja Ljubljana ima 7 pohvala i 8 pokuda, što samo dokazuje koliko je Zagreb odmakao na zadnjem mjestu.

Tomislava Jurića glasnogovornika ZET-a jedno od najuglednijih istraživanja u svijetu, nije pretjerano pogodilo.

"Istraživanje ne mogu kvalitetno komentirati jer u tablici poretka nisu prikazani kriteriji i parametri ocjenjivanja, kao niti segmenti javnog prijevoza na koje se ono odnosi", rekao je Jurić za Index dodajući da "javni prijevoz" podrazumijeva više sustava koji funkcioniraju s istom zadaćom – prijevozom putnika na određenom području.

"Mi smo napredovali"

"ZET-ov je prijevoz posljednjih godina u znatnoj mjeri napredovao. Konkretno 214 novih, najsuvremenijih autobusa s opremom visokih standarda i europskih normi pristiglo je u ZET-ov vozni park. Gradom svakodnevno vozi 130 novih niskopodnih tramvaja, uveo se sustav informiranja putnika, nadzora i upravljanja prometom, a u tijeku je implementacija novog sustava naplate. Uz te činjenice i karakteristike voznog parka i infrastrukture, kojima se malo koji grad može pohvaliti, vrlo lako je za pretpostaviti kako se istraživanje nije odnosilo isključivo na ZET u gradu Zagrebu", rekao je Jurić za Index.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.