Saša Cvetojević: Uber s novim cijenama ne konkurira samo taksistima, već i gradskom prijevozu

Foto: Uber / Facebook

UBER je početkom tjedna snizio cijene za 25 posto, što je izazvalo nezadovoljstvo kod dijela njihovih vozača.

Nekoliko vozača koji su se javili Indexu kažu da su zbog novih cijena vozači u štrajku, kojeg Uber službeno negira, odnosno tvrdi da vozači  imaju puno više posla te da nemaju informacije o štrajku.

Nezadovoljni su jer je Uber snizio cijene bez dogovora s vozačima i tvrde da im je poslovanje sada neisplativo.

S druge strane, Uber tvrdi da su snizili cijene zbog zahtjeva vozača za većim brojem vožnji, te da će niže cijene rezultirati većim angažmanom vozača, što bi u konačnici trebalo dati pozitivne rezultate.

Cvetojević: Nisam siguran da je ovo dobar potez, ali sada konkuriraju i gradskom prijevozu

Poduzetnik Saša Cvetojević koji dobro poznaje poslovanje Ubera kaže da s novim cijenama Uber  više ne konkurira samo klasičnim taksistima, već i gradskom prijevozu.

"Nisam siguran da je ovako radikalno sniženje cijena pravi potez, no Uber je samostalna međunarodna kompanija koja očito ima saznanja kojima opravdava ovakav postupak. Osobno mi se čini da je cijena i do sad bila povoljna, a pokrivala je troškove ridesharea. No, čini mi se da Uber želi još jače ući u tržište javnog prijevoza, jer ovim cijenama ne konkurira samo taksistima ili vožnji vlastitog auta, već pomalo ulazi cjenovno i u sektor javnog prijevoza tramvajem, autobusom ili vlakom.

Ako gledamo na bazi pune popunjenosti vozila, cijena po osobi, na kraćim i srednjim gradskim relacijama, je konkurentna tramvajskoj karti, uz daleko veću komociju. Možda je to model kojim Uber želi privući i one koji se primjerice voze na posao vlastitim autom a troškove dijele s kolegom iz iste firme, ili one kojima je usluga taksija i po ovim cijenama bila previsoka.

Drugo je možda povezano i sa uvođenjem opcije UberPool koja omogućuje da isti vozač poveze više putnika s raznih polaznih i odredišnih točaka, što je u stvari pravi recept za smanjenje troškova ali i zagađenja i zagušenja u gradskom prometu. Za takvu vrst usluge preduvjet je baš povećanje broja korisnika, pa je moguće da UBer nakon ovoga želi uvesti i taj model. S takvim modelom i dovoljnim brojem putnika - ove cijene bi bile opravdane, a dodatno bi se mogla otvoriti i mogućnost uvođenja viših klasa poput UberBlack ili UberXL - čime bi opet oni s boljim vozilima imali više cijene prijevoza, a zahtjevnija klijentela bi imala mogućnost izbora.

Sve u svemu, bit će zanimljivo pratiti događanja sljedećih dana - kako reakcije taksista tako i onih koji voze za Uber ali i samog Ubera. Dodatno, s obzirom na najave kod dolaska u Hrvatsku - pitanje je i otvaranja poslovanja na obali. Ako namjeravaju, onda to moraju početi u sljedećim danima, kako bi iskoristili sezonu", kaže Cvetojević.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.