SAVJETNIK ministrice znanosti i obrazovanja dr. sc. Marko Košiček bio je gost na N1 Televiziji. Govorio je o povratku u škole idući ponedjeljak te o subjektivnim i objektivnim razlozima za nedolazak na nastavu.
Kazao je kako je u prvom epidemiološkom bloku, koji još uvijek traje, bilo navedeno da ne mogu svi slati djecu u školu, dok će u onom drugom - koji kreće u ponedjeljak - svi moći slati djecu u školu.
Subjektivni i objektivni razlozi
"U ovom novom bloku svi mogu poslati djecu u školu, škole su ih spremne prihvatiti. Svi mogu doći i sve će biti spremno za učenike", dodao je.
Za izostanak iz škole postoje subjektivni i objektivni razlozi. Svi će biti uvaženi, kaže Košiček.
"U ovoj specifičnoj situaciji tih objektivnih razloga može biti više - specifikum Grada Zagreba, recimo, škola je razrušena ili ako je nekome nastradao dom u potresu. Postoje i subjektivni razlozi. Jedan od tih subjektivnih razloga je recimo kada se majka ne osjeća sigurnom poslati dijete u vrtić tj. školu. Kada bi ovo bila normalna situacija, taj strah bi bio neopravdan. Uzimajući u obzir koronu i da sve svi bojimo, uvažavamo i te razloge", kazao je.
"Cilj nam je pokazati da je to uistinu sigurno, da će se ta majka do srijede, recimo, ili početka lipnja osjećati sigurnom poslati dijete u vrtić, tj. školu", dodao je.
Istaknuo je da su početkom koronakrize isticali kako je bitno da se nastava nastavi te kako je nastava na daljinu u tom trenutku bila najbolje rješenje za učenike. Međutim, ako moraju birati između virtualne ili stvarne nastave - izbor uvijek pada na stvarnu nastavu.
Subjektivni razlozi vrijede za učenike, ali ne i za nastavnike
Roditelji mogu odbiti poslati svoje dijete u školu ako ih je strah, a za niže razrede traje i Škola na Trećem. No subjektivni razlozi ne primjenjuju se na učitelje i nastavnike.
"Subjektivne smo razloge uvažili za roditelje, ne nastavnike. Objektivni razlozi vrijede za nastavnike, ako je škola uništena ili nema prijevoza do škole. Subjektivni ne vrijede za nastavnike, učitelje", istaknuo je.
Škola na Trećem će se nastaviti do početka lipnja, kako je prvotno i zamišljeno, a sve škole bi trebale završiti do 26. lipnja, ovisno koji su plan nadoknade nastave izabrale. Kurikularna reforma ide dalje, bez obzira na izbore i njihov rezultat.
Košiček također smatra kako uvijek treba biti financijskih sredstava da se nagrade oni radnici koji su se posebno istaknuli, pogotovo tijekom kriza poput ove.