RUSKI Sberbank planira proširiti poslovanje u sektoru logistike u matičnoj zemlji kako bi iskoristio procvat internetske trgovine, najavila je glavna financijska direktorica Aleksandra Buriko.
Budući da se zarada banaka smanjuje, Sberbank je odlučio proširiti se na nove sektore, uključujući dostavu hrane, usluge taksiranja, računalstvo u oblaku i kibernetičku sigurnost, nastojeći iskoristiti ono što naziva širim ekosustavom kupaca financijskih usluga.
Dostava je veliki izazov u Rusiji, na koju otpada oko 17 posto Zemljine kopnene mase.
Promet u internetskoj trgovini udvostručio se prošle godine, ali je i dalje činio samo oko 10 posto ukupnog prometa u maloprodaji, pa su velike ruske kompanije, od privatnih Wildberriesa i Ozona do AliExpressa Russia i Sberbanka, počele ulagati u logistiku.
Sberbank namjerava u tri godine potrošiti 300 do 350 milijardi rubalja, odnosno četiri do 4.6 milijardi dolara na poslovanje izvan bankarstva, a značajan dio tog iznosa bit će usmjeren u logistiku, rekla je Buriko.
Logistički centri
"Planiramo ulagati u suvremenu automatiziranu logističku infrastrukturu jer toga u Rusiji gotovo da i nema", rekla je Buriko.
"Imat ćemo logistički centar u svakom velikom gradu odnosno regiji ili dvije regije, ovisno o lokaciji", dodala je.
Logistički centri ubrzat će, po njezinim riječima, dostavu u sve velike i manje gradove diljem Rusije, nadopunjavajući mrežu bankovnih podružnica.
Sberbank je pokušao ući na područje internetske trgovine u partnerstvu s drugim kompanijama, da bi se nakon neuspjelih pregovora s Ozonom i Yandexom odlučio osloniti na vlastite snage.
Financijska direktorica ponovila je da banka ove godine ne planira akvizicije, dodajući da bi se trebali okušati i u internetskoj prodaji odjeće.
"I to možemo sami", kaže Buriko.
"Zapravo, nam samo treba tim koji zna raditi s prodavačima", zaključuje.