SJEĆATE se onih statusa koji su neko vrijeme kružili Facebookom, a u kojima ljudi pišu kako "brane Facebooku da koristi njihove fotografije i objave"? Sve što prema njima trebate učiniti je copy-pasteati status i time ste "zabranili" Facebooku da koristi fotografije koje ste objavili. Ovih dana Facebookom se širi još jedan takav.
Iako je velikoj većini ljudi potpuno jasno da se radi o običnoj gluposti i fake newsu, među tim ljudima nije i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić. On je, naime, prije četiri dana na svom službenom Facebook profilu objavio jedan takav status te pozvao ljude da učine isto.
"Ne zaboravite da sutra počinje novo Facebook pravilo na kojem mogu koristiti vaše fotografije. Ne zaboravite da je rok danas!!! Može se koristiti u pravosudni slučajevima u slučajevima protiv vas. Sve što ste objavili postaje javno od danas, čak i izbrisane poruke ili zabranjene fotografije. Jednostavna copy-paste ne košta ništa, bolje spriječiti nego liječiti. Vijesti Kanala 13 razgovarali su o promjeni politike privatnosti na Facebooku", napisao je prvi čovjek hrvatskog turizma na svojoj službenoj stranici.
U nastavku dodaje:
"Ne dam Facebooku ili Facebook organizacijama dozvolu da koriste moje fotografije, informacije, poruke ili objave, prošlost i budućnost. Ovim izjavom upozoravam Facebook da je službeno zabranjeno puštanje, kopirati, distribuirati ili uzimati bilo koju drugu akciju počinio protiv mene na temelju ovog profila i / ili njegovog sadržaja. Sadržaj ovog profila je privatna i povjerljiva informacija. kršenje privatnosti može biti kažnjen po zakonu (ucc 1-308-1 1 308-103 i status Rima. Napomena: Facebook je sada javna jedinica. Svi članovi moraju objaviti ovu poruku. Ako vam se više sviđa, možete kopirati i paste ovu verziju. Ako ne objavite izjavu barem jednom, ti ćete preporučiti korištenje vaših fotografija, kao i informacije koje se nalaze u statuse statusa profila. Nemoj dijeliti. Kopiranje i pasta."
Naravno, u komentarima su ga odmah ismijali. "Stvarno? A kaj ste odgovorili nigerijskom princu u mailu?", kaže jedan komentar.
"Direktor Hrvatske turističke zajednice! Čovjek za napredak zemlje i turizma! 😂😂😂😂 ako nisam umro na status, još plačem", dodaje drugi.
"A jadne naše države...", piše treći.
Facebook je prije nekoliko godina zbog nevjerojatnog broja korisnika koji su masovno shareali ovakve tipove statusa objavio i službeni tekst:
"Facebookom kruži glasina kako kompanija planira promijeniti vlasnička prava nad sadržajem koji korisnici objavljuju. Ona je neistinita. Svi korisnici Facebooka vlasnici su sadržaja i kontroliraju ga onako kako to žele, kako je i navedeno u uvjetima korištenja. Korisnici su ti koji kontroliraju na koji način se taj sadržaj i pripadajuće informacije mogu dijeliti", napisali su.