Sigurnosni stručnjaci tvrde: Podzemne željeznice su idealna mjesta za terorističke napade

DANAŠNJI napad na moskovsku podzemnu željeznicu u kojem je, zasad, umrlo 38 ljudi, a više od 60 ih je ozlijeđeno, u svijetu je potaknuo rasprave o sigurnosti gradskih metroa.

Iako se u mnogim svjetskim gradovima, nakon današnjeg napada u Moskvi, pojačala sigurnost u podzemnim željeznicama, stručnjaci tvrde da se novi napadi teško mogu izbjeći. "Podzemna željeznica je ranjiv sustav i nikada je 100 posto ne možete štititi", kazao je predsjednik Odbora za unutarnje poslove ruske Dume Konstantin Kosachev za CNN.

> Najmanje 38 mrtvih, više od 60 ozlijeđenih u napadima u Moskvi: Putin najavio uništenje terorista

Nekoliko napada koji su se proteklih godina dogodili u podzemnim željeznicama govore o opasnostima koje donose takvi sustavi. Tako se pamti napad plinom sarinom 1995. godine u tokijskoj podzemnoj željeznici, požar u podzemnoj željeznici u Južnoj Koreji iz 2003. godine u kojem je umrlo 120 ljudi, već spominjani bombaški napad u Moskvi 2004. godine te teroristički napad na London 7. srpnja 2005. godine. Tada su poginule čak 52 osobe.

"Podzemne željeznice su idealne za terorističke napade", tvrdi američki stručnjak za sigurnost Will Geddes te dodaje kako je nakon tih napada paraliziran cijeli grad. Uz to, nije prekinut promet samo toga dana već se kod građana stvara i dugoročniji strah od vožnje.

Preskupo uvoditi sigurnosne mjere iz zrakoplovnih luka

"Neki stanovnici Londona još uvijek dvoje oko vožnje podzemnom željeznicom nakon napada 7. srpnja, a to je pobjeda za teroriste, jer je to dokaz da se njihova poruka čula, a i izazvala je poremećaj", kazao je Geddes. Stručnjaci tvrde kako je preskupo u sustavima podzemnih željeznica uvoditi sigurnosne mjere koje su uvedene u zrakoplovnim lukama. Uz skupoću, to se ne bi isplatilo i zbog zastoja koji bi se u takvim provjerama dogodili.

Geddes tvrdi kako se novi napadi mogu očekivati ne samo u Moskvi, već i u drugim svjetskim gradovima. "Bombaš samoubojica se može pojaviti kada hoće i reagirati spontano, a bilo bi nevjerojatno skupo uvesti sigurnosne mjere koje bi to spriječile", tvrdi Geddes te dodaje kako se skupoća mjeri po veličini mreže koju treba pokriti. "Uvođenje takvih mjera proizvelo bi kaos i velika zakašnjenja te bi sustav podzemne željeznice učinilo neučinkovitim", zaključio je Geddes.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.