Foto: FaH
Već dva mjeseca dopremaju cisterne
"Čekamo da na punilište dođe nalog za utovar, koji još nije stigao, što bi nam bio signal da blokiramo prugu, na izlazu iz Rafinerije kod Crnca. Spremnost da nam se priključe u akciji najavili su mnogi radnici Rafinerije, sindikati i braniteljske udruge. Organizirali smo logistiku, šatore, grijanje, prehranu i drugo, tako da u blokadi pruge možemo provesti vremena koliko će biti potrebno", rekao je Sekulić.
Već dva mjeseca, kažu u Stožeru, u Sisak se dopremaju željezničke cisterne, koje se nalaze na industrijskim kolosjecima u Capragu i povrermeno se koriste za druge potrebe. U željezničkoj kompoziciji može biti najviše 28 cisterni, što znači da bi se u jednom navratu iz Siska moglo odvesti 1400 tona nafte, koja bi se inače trebala preraditi u Sisku.
Članovi Stožera napominju da eventualna blokada odvoza nafte iz Rafinerije neće ometati ostali željeznički i cestovni promet.
MOL smišljeno upropaštava hrvatske tvrtke
Sindikati smatraju da MOL smišljeno upropaštava hrvatske tvrtke te da je očito želja mađarskih vlasnika da zatvori Rafineriju u Sisku.
MOL već dulje vrijeme želi smanjiti rafinerijske kapacitete, a iz njihove nedavno usvojene dugoročne strategije poslovanja "MOL Group 2030 – Enter Tomorrow" vidljivo je da se pripremaju za razdoblje kada prerada nafte više neće biti zanimljiv posao.
U nedavnoj objavi, nakon usvajanja dugoročne strategije, MOL navodi da se tehnologija električnih vozila naglo razvija i da se cijena ovakvih vozila prepolovila u posljednjih pet godina, dok se cijena solarnih ćelija smanjila deset puta od 2000. godine.
MOL je jasan
Prema strategiji, MOL zbog navedenog želi smanjiti svoju izloženost proizvodnji motornih goriva te se djelomično prebaciti na proizvode namijenjene kemijskoj i petrokemijskoj industriji.
S obzirom na navedeno, jasno je da u viziji MOL-a rafinerija u Sisku nema budućnosti, jer pored nje imaju rafineriju u Rijeci, u koju planiraju dodatne investicije i koja bi trebala opskrbljivati hrvatsko tržište.
Predrag Sekulić, iz sindikata "Nova solidarnost", koji se bori za postanak rafinerije u Sisku, smatra da nema razloga za njeno gašenje te da ima dovoljno posla za obje hrvatske rafinerije. Optužuje MOL za gubitak tržišta u regiji te da svoje derivate plasiraju na hrvatsko tržište.
Rafinerija je profitabilna
"Rafinerija nafte Sisak je profitabilna, a da su Mađari kupili naftu, te iskoristili ove dvije godine niskih cijena nafte, zaradili bi za ulaganja koja su međudioničarskim ugovorom bila potpisana. Potpisano je i širenje tržišta sve do Albanije, ali Mol je gubio tržišta i sve je odrađeno da Ina postane podružnica Mola. Plan prerade je bio više od 7 milijuna tona na godinu, dakle potrebne su obje rafinerije. Slovenija, Bosna i Hercegovina, dio Srbije, Crna gora, Makedonija, Kosovo, pa i Albanija", rekao je Sekulić za Index.