GLAVNI povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske u 3. maju i član Sindikalnog odbora za opstojnost 3. maja, Juraj Šoljić, na upit o informaciji da su Uljanikovi kupci otkazali s 1. rujna ugovore za ukupno četiri novogradnje, rekao je da Upravu i Uljanik Grupe i 3. maja treba što hitnije mijenjati i postaviti krizni menadžment, kako se ne bi izgubili svi ugovoreni poslovi.
Netko iz Ministarstava financija ili gospodarstva mora što prije ući u Nadzorni odbor i staviti stvari pod kontrolu jer ovo više nije normalno, rekao je Šoljić, naglašavajući da otkazivanje ugovora „vodi na dno i potapa riječko brodogradilište.“
"Teško je to komentirati, to je posljedica neodrživosti rokova i nefinanciranja započetih gradnji"
Šoljić je rekao da je, prema njemu dostupnim informacijama, raskinut ugovor za gradnju broda za prijevoz automobila (514), koji je u svibnju porinut u more u 3. maju i u završnoj je fazi radova. Pripreme za gradnju jednog broda (515) počele su u Uljaniku, potom u 3. maju, ali su radovi stali, a gradnja dvaju otkazanih brodova, za koje nije ni određeno hoće li se graditi u Rijeci ili Puli, nije ni počela, rekao je Šoljić.
„Teško je to komentirati, to je posljedica neodrživosti rokova i nefinanciranja započetih gradnji, koja vodi tome da se izgube i opcijski brodovi“, rekao je Šoljić.
Otkazana četiri broda
Prema obavijesti na Zagrebačkoj burzi, zbog nemogućnosti Uljanika da isporuči brod sukladno odredbama iz ugovora o gradnji broda sklopljenog s kompanijom Automarine Transport s Kajmanskog otočja za brod za prijevoz automobila i kamiona, kupac je 1. rujna jednostrano raskinuo ugovor o gradnji broda, te ugovor više nije obvezujući za ugovorne strane.
Automarine Transport raskinuo je istog dana i ugovor o gradnji broda za prijevoz automobila i kamiona identičnih tehničkih značajki, na kojem su aktivnosti na zahtjev kupca već ranije obustavljene.
Kompanija Siem Shipping jednostrano je raskinula ugovore o gradnji za brodove za prijevoz automobila i kamiona, na kojima su sve aktivnosti ranije obustavljene na zahtjev kupca, te fizička proizvodnja brodova nije ni započela.
Štrajk je prekinut
Štrajk u Brodogradilištu 3. maju, kao i u cijeloj Uljanik Grupi, prekinut je nakon što su isplaćene srpanjske plaće.
U 3. maju je prošloga tjedna osnovan Krizni stožer za 3. maj, a danas je osnovan i Sindikalni odbor za opstojnost 3. maja, u kojemu su predstavnici triju sindikata. Glavni njihovi zahtjevi su isplata dobavljača i osiguravanje novca za nabavku materijala za nastavak proizvodnje. Traže da Uljanik vrati pozajmicu veću od 500 milijuna kuna, da se postavi krizna Uprava, te da se 3. maju, uz pronalazak kvalitetnog strateškog partnera, omogući izdvajanje iz Uljanik Grupe i samostalno poslovanje.