INDEX je danas posjetio sljemensku žičaru, koja još uvijek nije puštena u rad.
Prema dostupnim informacijama, cijena projekta sljemenske žičare skočila je s 300 milijuna kuna na oko 100 milijuna eura, čime je postala jedna od najskupljih žičara u Europi.
Žičara ovih dana djeluje zapušteno, očigledno je nitko ne održava. Neki dijelovi nisu počišćeni niti pometeni, na mjestima je vidljiv ptičji izmet...
Na žičari smo bili i u svibnju ove godine, tada smo razgovarali s voditeljem projekta
Index je u svibnju ove godine posjetio žičaru, kad zbog buke nije puštena u rad. Tada je, podsjetimo, sanitarna inspekcija Državnog inspektorata odbila dati suglasnost za uporabnu dozvolu.
Goran Radić, voditelj projekta žičare, tada nam je kazao da buka nije problem.
"Građani se još uvijek ne mogu voziti, čekaju dozvole... Gdje je zapelo s time? Zapelo je na zadnjoj uporabnoj dozvoli. Što se tiče vode, struje, priključaka, svi su oni dali pozitivna mišljenja. Ostali nisu dali - sanitarni inženjeri, tehnolozi prehrambenih proizvoda. Rekli su da prekoračuje buku. Najveća buka izmjerena je 62 decibela, a maksimalna je za infrastrukturne građevine 65 decibela. Kada se žičara vozi prosječnom srednjom brzinom, onda je 55 decibela", kazao nam je tada Radić.
Nedugo nakon toga ZET je na Upravnom sudu podigao tužbu protiv Državnog inspektorata čija je sanitarna inspekcija odbila dati pozitivno mišljenje za uporabnu dozvolu za sljemensku žičaru.
Na odluku Inspekcije, prije tužbe, Grad Zagreb i ZET uputili su prigovor, međutim u Inspektoratu kažu da su ZET-u izdali rješenje kojim prigovor odbijaju, a prigovor Grada je odbačen jer ga je, kako tvrde, “izjavio neovlašten subjekt”.
“Sad smo zaprimili tu tužbu pa ćemo vidjeti”, kazali su tada u Inspektoratu.
Bandić u prosincu 2019.: Zagrepčani, za pet mjeseci ćete se voziti žičarom
Bivši gradonačelnik Zagreba Milan Bandić je, podsjetimo, još u prosincu 2019. godine izjavio da će se "Zagrepčani sljemenskom žičarom voziti za pet mjeseci". Također, za Bandića se, između ostalih afera, vezala i ona o sljemenskoj žičari.
U studenom prošle godine netko je na YouTubeu objavio video naslova Operacija žičara u trajanju od sedam sati u kojem priča o zagrebačkoj žičari, sa stotinama dokumenata i ugovora i cijenama koje su, kako je nepoznati autor naveo, konstantno u rastu.
>> Objavljen 7-satni video o sumnjivim poslovima oko žičare: "Gdje je 100 milijuna kn?"
Od Bandićevog obećanja da će se Zagrepčani voziti žičarom do danas prošle su dvije godine. Bandića više nema, a žičara još nije puštena u rad.
Tomašević u rujnu 2021.: Spor o žičari će biti jedan novi trošak
Aktualni gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević o žičari je posljednji put govorio u rujnu ove godine.
Kazao je da su se o žičari vodili razgovori s nekim ministrima, ali da s nekima još nisu stigli razgovarati. Tada je podsjetio da imaju upravni spor koji vode vezano za uporabnu dozvolu za žičaru i da će taj spor na sudu trajati neko vrijeme.
Međutim, bez obzira na taj spor, najavio je da se ide u radove koji će smanjiti buku sljemenske žičare, jer je, kako je istaknuo, trošak tih radova ipak manji u odnosu na trošak koji nastaje svaki mjesec zbog toga što žičara ne radi.
"Znači, to će biti jedan novi trošak, ali opet ne toliko u odnosu na ovaj trošak koji nastaje svaki mjesec jer žičara ne radi i nema nikakve prihode", izjavio je u rujnu ove godine gradonačelnik Tomašević.