NAKON otkazivanja svih letova, slovenska aviokompanija Adria Airways podnijela je zahtjev za bankrot nakon 58 godina rada.
"Postupak za proglašenje bankrota je, zbog insolventnosti, pokrenula uprava kompanije", priopćeno je iz tvrtke.
"U ponedjeljak 30. rujna 2019. godine Adria Airways podnijela je zahtjev Okružnom sudu u Kranju za pokretanje postupka bankrota kompanije", navodi se u priopćenju.
Stotine ljudi ostaju bez posla
Sud ima zakonski rok od tri dana kako bi donio odluku o otvaranju postupka bankrota.
Zbog otkazivanja svih letova brojni putnici ostali su bez prijevoza, a 558 ljudi ostat će bez posla.
Za spašavanje bi trebalo 28 milijuna eura?
Iz slovenske vlade poručili su da neće spašavati kompaniju od stečaja.
Međutim, tamošnji ministar za ekonomski razvoj i tehnologiju Zdravko Počivalšek izjavio je kako vlada razmatra osnivanje novog nacionalnog avioprijevoznika.
Slovenska vlada neće financijski pomoći posrnuloj aviokompaniji Adria Airways u vlasništvu njemačkog fonda 4K Invest, ali razmišlja o alternativnim rješenjima kako bi Slovenija zadržala zračnu povezanost s europskim destinacijama pa i o osnivanju nove kompanije, potvrdio je nakon sjednice vlade ministar gospodarstva Zdravko Počivalšek.
"Izvršili smo preciznu analizu stanja u Adriji i ustanovili da je financijska rupa bitno veća od očekivanja", kazao je Počivalšek, dodavši da bi za trenutno spašavanje kompanije, što vlada ne namjerava učiniti, trebalo 28 milijuna eura", te da je jedini izlaz u stečaju, nakon čega su moguća "dva scenarija".
Prema njegovim riječima, po prvom bi se scenariju stanje na zrakoplovnom tržištu samo po sebi reguliralo nakon nekog vremena jer bi veze iz Ljubljane s drugim destinacijama preuzele druge zrakoplovne kompanije, a druga je mogućnost da se Slovenija odluči na osnivanje nove zrakoplovne tvrtke.
Za dobivanje novih dozvola i licenca za potonji scenarij s novom tvrtkom trebalo bi od tri do šest mjeseci, a vlada u tom smislu vodi razgovore s njemačkom tvrtkom Lufthansa koja bi pomagala savjetima, ali ne bi ušla u vlasništvo, kazao je Počivalšek, navevši kako je prije toga potrebno napraviti poslovni plan budućeg avioprijevoznika.
Po ocjeni ministra gospodarstva, samo za očuvanje linija s europskim prijestolnicama s kojima je Adria bila povezana bile bi potrebne subvencije od 4 do 5 milijuna eura godišnje, što bi vlada bila spremna uložiti nakon što promijeni postojeći zakon o zrakoplovstvu, ali bi za osnivanje nove aviokompanije bilo potrebno osigurati politički konsenzus u Sloveniji, ocijenio je Počivalšek.