SLOVENSKI i hrvatski prijevoznici trebali bi moći koristiti sve granične prijelaze bez obzira na mjesto kretanja, zaključeno je na sastanku čelnih ljudi i predstavnika sekcija prijevoznika hrvatske i slovenske obrtničke komore, priopćeno je iz HOK-a.
Na sastanku održanom u Ljubljani vezanom uz problem protočnosti graničnih prijelaza, čelnici komora i predstavnici sekcija prijevoznika zaključili su da je zatvaranje nekih graničnih prijelaza nanijelo štetu prijevoznicima obiju zemalja te da je to i političko pitanje zbog kojeg trpe gospodarstva obiju zemalja.
Predsjednik HOK-a kaže kako problem zahtijeva hitno rješenje
Predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec i predsjednik OZS-a (Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije) Branko Meh slažu se kako je to problem koji zahtijeva hitno rješenje.
"Zatvaranje graničnih prijelaza političko je pitanje koje rezultira visokim troškovima za gospodarstvo jedne i druge zemlje", naglasili su prvi ljudi komora u priopćenju.
Traže da obje vlade brzo riješe problem. Prije svega zahtijevaju uspostavu međudržavne mješovite komisije u koju će biti uključeni predstavnici slovenskih i hrvatskih prijevoznika, te predstavnici policije obiju zemalja.
Naglašavaju da bi slovenski i hrvatski prijevoznici trebali moći koristiti sve granične prijelaze bez obzira na mjesto kretanja.
"Interesi slovenskih i hrvatskih prijevoznika su isti, tako da prijevoz i opskrba između dvaju gospodarstava moraju biti neometani", zaključili su predsjednici komora na sastanku, a prvi potez bit će HOK-ov i OZS-ov zahtjev vladama za brzim rješavanjem problema prijevoznika.
Slovenci uveli ograničenja
Slovensko ministarstvo infrastrukture je od 1. lipnja na 17 graničnih prijelaza s Hrvatskom uvelo ograničenje za teretna motorna vozila najveće dopuštene mase iznad 7,5 tona.
Na temelju slovenske uredbe hrvatskim prijevoznicima zabranjen je prelazak preko 17 lokalnih graničnih prijelaza te moraju koristiti međunarodne. To im je prouzročilo brojne probleme kao što su povećanje troškova i vremena transporta.
Slovenska strana kaže da ograničenjem želi poboljšati sigurnost i kvalitetu života lokalnog stanovništva na pravcima opterećenim teretnim prometom te da stoga taj promet s državnih magistralnih cesta prebacuje na autoceste.
Hrvatski prijevoznici smatraju da je riječ o reakciji na hrvatsko zatvaranje graničnog prijelaza Mursko Središće za tranzitni promet kamiona iznad 7,5 tona.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u lipnju se sastao sa slovenskom ministricom prometa Alenkom Bratušek, a glavna su tema sastanka bila ograničenja za prometovanje teretnih vozila na određenim dionicama graničnih prijelaza s Republikom Slovenijom.