Foto: FAH
JOSIP GRGEC, direktor letačkih operacija, odnosno nadređeni glavnom šefu pilota u Croatia Airlinesu, doznaje Index, smijenjen je jer je tijekom obuke pilota učenika na Airbusu 320, u ulozi instruktora, napustio pilotsku kabinu i otišao čavrljati sa stjuardesama. Mladi muškarac koji je platio obuku ostao je sam upravljati zrakoplovom, no to ga nije spriječilo da istovremeno snimi video tog svojeg pothvata i kasnije ga – objavi na Facebooku.
Sve snimio i stavio na Facebook
No, Croatijin pilot učenik imao je upravo tu priliku, a ostali njegovi kolege piloti pitaju se kakav je uopće stupanj inteligencije osobe koja, osim što se nađe u takvoj situaciji, istu i snimi i objavi na društvenim mrežama.
Snimka je navodno brzo maknuta s profila pilota učenika, no očito je bila vidljiva dovoljno dugo da informacija o njoj dođe do nadređenih u Croatia Airlinesu..
Da je do prilično nezgodne situacije došlo, potvrdili su nam i iz domaće aviokompanije: „O događaju koji spominjete u upitu pokrenut je postupak interne istrage, što je propisano kompanijskim operativnim priručnikom, koji je usklađen sa zahtjevima zrakoplovne regulative“, potpisao je glasnogovornik Croatia Airlinesa Davor Janušić. Međutim, napisao je i kako Josip Grgec nije smijenjen s pozicije šefa pilota, „obzirom da navedenu dužnost niti ne obnaša“. A kad se već nismo dovoljno precizno izrazili, onda smo ostali i bez odgovora na pitanje koji postupak sad slijedi prekršitelju…
Sistem školovanja pilota uveo baš Grgec
Pilot učenik koristio je Croatijinu mogućnost školovanja uz plaćanje, po famoznom sistemu pay to fly, od kojih se piloti groze jer ih na više godina veže uz određenu aviokompaniju koja ih zapravo kreditira ne bi li stekli licencu za upravljanje pojedinim tipom zrakoplova. Po tom sistemu pilotima je taj tzv. line training, odnosno, sati leta kao finalnog koraka u njihovom školovanju za pilota pojedinog tipa zrakoplova – a nakon zadovoljenog formalnog obrazovanja i odrađenih 'ground schoola', simulatora itd - procijenjen na nekoliko desetaka tisuća eura. Konkretno, kad je Airbus 320 u pitanju, riječ je o iznosu od 40 tisuća eura koje naplaćuje zrakoplovna kompanija, uglavnom, kreditirajući vlastiti kadar, a zapravo bez ikakvog dodatnog troška – linijsko letenje se ionako provodi po rasporedu kakav već je, putnici su ionako u avionu… Taj sistem školovanja pilota uz financiranje u Croaita Airlinesu je prije dvije godine navodno uveo upravo Grgec.
Inače, Grgec je na popisu certificiranih ispitivača pilota na stranici Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo. Pokušali smo ga kontaktirati na broj mobitela kojim raspolaže Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo, međutim, žena koja nam se javila na njegov broj nije se pokazala osobito susretljivom.