Socijalno distanciranje u glavnom gradu Konga bit će gotovo nemoguće

Foto: EPA

PROVEDBA socijalnog distanciranja pokazala se teškom i u najrazvijenijim gospodarstvima svijeta, no bit će još teža u Kinšasi, kaotičnom gradu od 12 milijuna stanovnika koji uglavnom žive u pretrpanim zgradama i dijele taksije stiješnjeni poput sardina.

Chloe izlazi iz žutog minibusa i opominje gomilu putnika u prijestolnici Konga gdje vlasti zbog širenja Covida-19 pokušavaju spriječiti vožnju u pretrpanim taksijima.

"Deset osoba, deset osoba", viče uzalud jer su se ljudi već nagurali pred vratima minibusa.

U Kinšasi je od 10. ožujka zabilježeno 45 slučajeva zaraze koronavirusom, a nova bolest iscrpljuje već oskudne medicinske resurse u jednoj od najsiromašnijih zemalja svijeta. 

Prošlog je tjedna vlada naredila zatvaranje barova, a prijevoznike pozvala da smanje broj putnika u minibus taksijima s 15 na 10, a u manjim taksijima na tri umjesto pet ili šest, koliko ih se obično nagura.

Načelnik policije u Kinšasi Sylvano Kasongo čak je putnicima savjetovao da ne razgovaraju tijekom vožnje.

Dok vlade po svijetu uvode karantene i policijski sat, vlasti u Kongu teško uspijevaju provesti i mnogo skromnije mjere.  

Čak i uz smanjivanje broja putnika u vozilima javnog prijevoza ljudi bi još mogli biti preblizu da izbjegnu zarazu. A ako žele zaraditi za život, mnogi ni nemaju izbora nego se moraju gurati u prijevozu.

"To jednostavno neće ići", rekao je jedan službenik dok je čekao na minibus. "Pogledajte kako se ljudi svakog jutra guraju u autobus."

Andre, vozač mototaksija, rekao je da vožnje ograničava na po jednog putnika i traži od klijenata da sjednu što dalje iza njega.

No čak i neki koji su spremni poslušati upute vlade teško podnose ekonomsku cijenu tih mjera. Za vozače poput Chloea koji već teško preživljavaju manje putnika znači manje prihoda.

"Ograničenja koje je uveo državni poglavar radi zaštite od koronavirusa su dobra, no ljuti nas cijena goriva koja se ne mijenja", rekao je.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.