HZZO i zdravstvene ustanove koje mijenjaju mjesto i vrijeme pregleda trebali bi pripaziti kako o tome informiraju starije osobe koje se ne služe najbolje mobitelima ili internetom, poručio je tajnik Hrvatske udruge za promicanje prava pacijenata Josip Perić.
Reakcija njegove udruge uslijedila je nakon pritužbe pacijentice starije životne dobi koja je tek u bolnici saznala da joj je otkazan pregled na koji je iz staračkog doma došla taksijem nakon sedam mjeseci čekanja.
90-godišnjakinji otkazan pregled bez obavijesti
Perić upozorava da se u zaštiti prava pacijenata uvijek treba voditi načelima humanosti te da u konkretnom slučaju stariji pacijent nije primio važnu obavijest na način koji mu je razumljiv s obzirom na njegovu dob.
90-godišnja Splićanka čiji su podaci poznati redakciji 7. listopada je s potvrdom o narudžbi na pregled došla u KBC Split, na Križine, gdje je u 9:50 imala dogovoreno ultrazvučno snimanje abdomena.
No, na šalteru joj je, na njeno veliko iznenađenje, rečeno da nije upisana u sustavu i, iako je pokazala svoju potvrdu da je naručena, nisu je uvažili, već su joj rekli da ode do susjednih Firula i tamo se ponovno upiše za pregled.
Starica osuđena na dugotrajno čekanje. KBC Split: Redovito obavještavamo pacijente o promjeni termina
Kada je konačno došla na red, dobila je novi termin za sedam mjeseci, točnije 9. svibnja u 10:10. Osuđena na novo dugotrajno čekanje kako bi obavila neophodan zdravstveni pregled, osjećala se, kaže, jadno i bijedno.
U Kliničkom bolničkom centru Split objašnjavaju da imaju obvezu na vrijeme obavijestiti pacijente o promjeni termina njihovih pregleda, što redovito i čine ako je do promjene došlo zbog radnih procesa unutar bolnice.
Zbog smanjenja lista čekanja preglede preuzimaju privatne klinike
Tvrde da je u konkretnom slučaju termin za dijagnostički postupak otkazao HZZO, koji je pacijentici dogovorio isti postupak u nekoj drugoj zdravstvenoj ustanovi u ranijem terminu.
Uobičajena je to praksa, kažu, kojom se pridonosi smanjenju lista čekanja. Njihove službe o toj promjeni obavještavaju pacijente, potvrdili su u KBC-u Split.
"Očito je došlo do propusta u komunikaciji i žao nam je zbog situacije u kojoj se našla pacijentica. KBC Split će je kontaktirati i pronaći joj što skoriji termin", poručili su.
HZZO: Moguće je da je došlo do nesporazuma
Odgovor je Hina zatražila i od Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) u kojem kažu da su radi smanjenja listi čekanja za Splitsko-dalmatinsku županiju ugovorili dodatni broj dijagnostičko terapijskih postupaka s privatnim ugovornim zdravstvenim ustanovama, između kojih i za ultrazvuk abdomena.
Potvrdili su da je osigurana osoba imala termin u KBC-u Split 7. listopada 2024., koji je bio zakazan još 12. ožujka, te da ju je djelatnik HZZO-a Split kontaktirao na broj telefona zabilježen u bolničkom informatičkom sustavu. Naručena je u Polikliniku Medikol za raniji termin, 12. rujna u 14 sati.
"Moguće je da je došlo do nesporazuma na način da je našu komunikaciju osigurana osoba drugačije razumjela, iako uvijek posebno naglasimo da zovemo iz HZZO-a, i to iz razloga da ih preusmjerimo na ranije pretrage od onih na koje su naručene za bolnički termin, a sve u svrhu smanjenja liste čekanja. Osigurana osoba iz upita u međuvremenu je dobila novi termin u KBC-u Split u listopadu", odgovorio je rukovoditelj Službe za odnose s javnošću Nenad Korkut.
Termin neiskorišten zbog greške u komunikaciji
Da je pacijentica iz ove priče bila prebačena na snimanje u Polikliniku Medikol, potvrdio je Hini i voditelj te splitske podružnice Darijo Radović, rekavši da je imala zakazan termin na koji nije došla niti ga je otkazala.
Tako je termin za pregled koji se čeka mjesecima ostao neiskorišten zbog greške u komunikaciji.