Splitska gradska tvrtka mora platiti 6 milijuna kuna, godinama su kršili zakon

Privezani brod na Zapadnoj obali Ilustracija: Ivo Cagalj/PIXSELL

IZA IDILIČNOG prizora megajahti privezanih na splitskoj Zapadnoj obali krije se nevjerojatna priča. Kako doznaje Dnevnik Nove TV, tvrtki Splitska obala, koja je u stopostotnom vlasništvu Grada, nakon posjeta poreznih inspektora stigla je uplatnica na iznos viši od šest milijuna kuna, i to zbog obavljanja djelatnosti bez potrebne koncesije na pomorskom dobru.

''Obavljenim nadzorom utvrđeno je da društvo Splitska obala obavlja djelatnost za koju je potrebna koncesija - bez koncesije, i to za korištenje morskog dijela pomorskog dobra. Poreznim rješenjem je, sukladno Zakonu o koncesijama, utvrđena obveza plaćanja naknade s obilježjem naknade za koncesiju, kao i imovinska korist ostvarena nezakonitim obavljanjem djelatnosti. Također, osim poreznog rješenja, Područni carinski ured Split izdao je i prekršajni nalog kojim su pravna i odgovorne sobe kažnjene novčanim kaznama. Na prekršajni nalog je podnesen prigovor, a daljnje postupanje je u sudskoj nadležnosti'', kažu u Carinskoj upravi.

Splitska obala za ovo područje ima koncesiju tek za tri ugostiteljska objekta. No oni, pod krinkom korištenja struje i vode, privezivanje naplaćuju po dužini broda. Iako po postojećem GUP-u ta površina nije luka nautičkog turizma, oni se pozivaju na zaključak iz vremena gradonačelnika Baldasara, koji ih je ovlastio za naplaćivanje korištenja komunalne opreme.

Dnevnik Nove TV je na to više puta upozoravao i tražio odgovore, ali bez reakcija.

Odgovorio direktor tvrtke

Direktor Splitske obale ni ovog puta nije htio pred kameru, no u poduljem pismenom odgovoru potvrdio je cijelu priču. Naplatu ovog višemilijunskog iznosa zaustavili su tako da su pred nadležnim sudom pokrenuli upravni spor.

''Upravnim sporom tražimo poništenje rješenja Ministarstva financija kojim nam je utvrđena posebna naknada za nezakonito obavljanje djelatnosti na pomorskom dobru bez koncesije za razdoblje od 22. srpnja 2017. do kraja 2018., te zatezne kamate u ukupnom iznosu od 469.309,86 kuna, te da nam se oduzima imovinska korist ostvarena nezakonitim obavljanjem koncesije u navedenom razdoblju u iznosu od 5.644.026,05 kn, odnosno sveukupno 6.113.335,91 kn uz obvezni izračun kamata do dana plaćanja duga.

Nije prihvaćena tvrdnja Splitske obale da nije izvan koncesije, koja mu je dodijeljena na toj lokaciji od strane davatelja koncesije Splitsko dalmatinske županije, obavljalo koncesiju vršeći gospodarsku djelatnost iznajmljivanja vezova za privez brodova već da je u okviru odobrene mu koncesije i Zaključka gradonačelnika Grada Splita za obavljanje naplate komunalne opreme - bitvi, koje se nalaze na kopnenom dijelu obuhvata dodijeljene mu koncesije za što je u cijelom kontroliranom razdoblju plaćalo promjenjivi dio koncesijske naknade u visini od 3 posto ostvarenih prihoda od te djelatnosti, a što je utvrdilo i samo carinsko tijelo u osporenom Rješenju.

Na naš prijedlog Upravni sud u Splitu donio je rješenje kojim se odgađa izvršenje do pravomoćnog završetka navedenog upravnog spora. Kako se radi o sudskom postupku koji je u tijeku, nećemo u medije iznositi pojedinosti i argumentaciju naše tužbe protiv osporenog Rješenja, te nećemo prejudicirati ishod sudskog postupka te na taj način stvarati pritisak na sud. Kada postupak bude pravomoćno okončan, o ishodu postupka i sadržaju pravomoćne sudske odluke ćemo izvijestiti javnost, naravno ako za to bude postojao interes'', poručuje direktor Splitske obale Dražen Delić.

Ministarstvo nastavlja nadzor

Nadzor nelegalnog korištenja pomorskog dobra posao je i inspektora Lučke kapetanije.

"Vidjet ću što se tu događa. Ne mogu vam komentirati'', riječi su ministra mora, prometa i infrastruktura Olega Butkovića iz 2019. godine. Dvije godine nakon te izjave Ministarstvo mora, umjesto rezultata nadzora koje su najavili, danas tek šturo poručuje kako će nadzore obavljati i dalje.

Sve ovo odvija se pod prozorima splitske gradske vlasti. Novoizabrana tvrdi da ne vidi svoju odgovornost što su jahte i ovog ljeta privezane bez nužnih dozvola. Povjerenstvo za sukob interesa, uvjeravaju, zakompliciralo im je promjene u nadzornim odborima gradskih tvrtki.

''Pa ću ja podsjetiti građane da je predsjednik Nadzornog odbora Splitske obale i dalje Željko Kerum. I da se ja nadam da će ta era uskoro završiti na sjednici Gradskog vijeća, gdje će na prijedlog gradonačelnika Gradsko vijeće imenovati nove nadzorne odbore i onda možemo pričati o našoj odgovornosti'', poručuje Bojan Ivošević, zamjenik gradonačelnika Splita.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.