Ministrica obrazovanja Slavica Đukić Dejanović bila je prisiljena napustiti javnu raspravu o zakonima o obrazovanju održanu danas u Nišu, nakon što su studenti upali u zgradu gradske skupštine uz povike za pravdu, u sklopu širih studentskih prosvjeda nakon tragedije u Novom Sadu.
Rasprava, koja je okupila predstavnike akademske zajednice i vlasti, prekinuta je dolaskom studenata nezadovoljnih aktualnim stanjem u obrazovnom sustavu i reakcijama vlasti na njihove zahtjeve, prenosi N1.
Incident tijekom rasprave
Protestni tonovi studenata započeli su ispred zgrade skupštine, gdje su uzvikivali "Pravda!" i tražili odgovore od ministrice. Nakon što nije bilo reakcije iz dvorane, studenti su odlučili ući u samu skupštinu, a potom i u prostorije gdje se održavala rasprava. Ministrica Đukić Dejanović ubrzo je napustila dvoranu uz pratnju osiguranja, ne odgovarajući na studentske zahtjeve.
U priopćenju koje je uslijedilo nakon događaja ministrica je izjavila: "To nije mladost kakvu poznajem." Također je naglasila kako u "takvim okolnostima nije moguće konstruktivno komunicirati" te pozvala studente da svoje prijedloge dostave u pisanom obliku.
"Zone pobegulja"
Prisutni studenti izrazili su nezadovoljstvo zbog načina na koji je ministrica napustila raspravu. Natalija Jovanović, dekanica Filozofskog fakulteta u Nišu, potvrdila je da je ministrica napustila skupštinu kroz sporedni ulaz, izbjegavajući susret sa studentima. “Sram vas bilo!” uzviknuli su studenti dok su tražili objašnjenje za ministričin odlazak. Nakon završetka događaja studenti su nastavili prosvjed ispred zgrade skupštine uz povike i skandiranje "Zone pobegulja".
Ovaj incident dio je šireg vala nezadovoljstva koje je zahvatilo obrazovne ustanove diljem Srbije. Blokade fakulteta i srednjih škola u tijeku su već nekoliko tjedana, a studenti traže konkretnije odgovore od vlasti na pitanja vezana za obrazovne reforme, uvjete studiranja i status prosvjetnih radnika.
S obzirom na trenutni stupanj eskalacije i simboličan karakter današnjih događaja, postaje jasno da će rješavanje pitanja u obrazovnom sustavu zahtijevati značajniji angažman vlasti i otvoreniji dijalog sa studentima i nastavnicima.