Screenshot: play.google.com
Na konferenciji su predstavljene dvije komponente ovoga projekta i to aplikacija za dojave građana te sustav upravljanja policijskim kamerama. Putem ove aplikacije namijenjene za mobilne telefone, građani će policiji moći anonimno prijaviti događaje i to slanjem fotografije događaja na centralni portal u MUP-u. Uz fotografiju ili snimku može se dodati i detaljan opis prijave. Nakon zaprimanja dojava će biti proslijeđena nadležnoj ustrojstvenoj jedinici.
Aplikacija se može besplatno preuzeti ovisno o operativnom sustavu pametnog telefona s kojim se građanin služi, a za njeno korištenje, odnosno slanje prijave, potreban je pristup internetu. Policijski službenici koji pregledavaju dostavljene fotografije i snimke mogu ostvariti i interakciju s pošiljateljem, ali je ona potpuno anonimna.
Aplikacije za mobilne uređaje građani mogu preuzeti na slijedećim linkovima:
Android OS - Windows OS - Apple iOS
Za sve hitne intervencije građani će i nadalje moći pozivati policiju na broj 192.
Kreću ophodnje s kamerama
Jedna od komponenti projekta e-Sigurnost (e-Policija) je i sustav upravljanja policijskim kamerama. Naime, policijski službenici će koristiti kamere u obavljanju policijskih poslova i primjeni policijskih ovlasti. One se mogu nositi na dijelovima službene odore, a također se mogu koristiti i u službenim vozilima. Za sada će se koristiti 20 kamera u I.,III. te Prometnoj policijskoj postaji.
> Hrvatska policija će na odorama nositi kamere, snimati postupanje s građanima
Osnovni cilj i svrha korištenja kamera, odnosno snimanja policijskih postupanja je zaštita policijskih službenika od neutemeljenih pritužbi građana čime se stvara negativna slika policije u javnosti, i ako je postupanje obavljeno u skladu s važećim propisima i pravilima struke, a s druge strane i zaštita građana od eventualnih pogrešnih i protupravnih postupanja policijskih službenika. Snimke će se čuvati 90 dana, a mogu se koristiti u kaznenim i prekršajnim postupcima, uz uvjet da su osobe koje se snima u određenim situacijama, o tome prethodno obaviještene.
U predstavljanju projekta e-Policija, kojim se omogućuje rad policijskih službenika elektronskim putem u mobilnim uvjetima rada sudjelovali su Darko Stanković, voditelj Operativno-komunikacijskog centra policije i voditelj Odjela za osiguranja, preventivu, metodologiju rada i stručno usavršavanje policije u Službi za javni red, Vlado Haramija, navodi priopćenje PU primorsko-goranske.