STROJOVOĐA nagibnog vlaka koji je u subotu navečer kod Jastrebarskog izbjegao frontalni sudar s drugim vlakom, suspendiran je "dok se ne utvrde razlozi i odgovornost za taj događaj", poručili su iz službe za odnose s javnošću Hrvatskih željeznica.
Kao što su nam obećali u nedjelju, u ponedjeljak su nam iz HŽ-a dostavili više informacija o incidentu koji se dogodio u subotu u 20:26 kod Jastrebarskog. Tako iz HŽ-a poručuju da je na kolodvoru Jastrebarsko zaista izbjegnut frontalni sudar dva vlaka, od kojih je jedan bio nagibni vlak koji je prometovao na relaciji Split - Zagreb, a drugi putnički vlak koji je prometovao na relaciji Zagreb - Karlovac.
U HŽ-u su istražili što se točno dogodilo u subotu navečer na kolodvoru u Jastrebarskom, te nam poslali kronologiju događaja, koju objavljujemo u cijelosti:
"U 19.48 sati elektromotorni vlak broj 1905 na željezničko-cestovnom prijelazu u razini u 466 km između Draganića i Jastrebarskog pregazio je stado ovaca zbog čega se tu zaustavio, a to je uzrokovalo kvar na APB-u (automatskom pružnom bloku). Zbog toga kvara na APB-u, u kolodvoru Draganić strojovođa nagibnog vlaka, koji je nailazio nakon toga, dobio je pismeni nalog da "prometuje u kolodvorskom razmaku" jer su četiri prostorna signala zbog kvara APB-a pokazivala crveno te nisu vrijedila za taj vlak.
U takvim slučajevima vlak smije voziti najviše do 100 kilometara na sat, a na prostornim signalima do 40 kilometara na sat. Vlak je na propisani način prošao sve prostorne signale, no nije se zaustavio na ulaznom signalu u kolodvoru Jastrebarsko na kojemu je bilo crveno. Za taj signal pismeni nalog nije vrijedio te je vlak prošao brzinom od 20 kilometara na sat.
Nagibni vlak iz Splita nije se "jureći zaustavio" nego se zaustavio brzinom od 20 kilometara na sat na prvome kolosijeku u kolodvoru Jastrebarsko, i to 160 metara od putničkoga vlaka koji je ondje stajao, a ne 50 metara. Zbog prometnih razloga, tj. zbog potreba očevida i istražnih radnji, oba vlaka bila su zadržana na kolodvoru Jastrebarsko. Putnici putničkoga vlaka 4064 bili su prevezeni prvim sljedećim brzim vlakom prema Karlovcu, a putnici nagibnoga vlaka prvim putničkim vlakom prema Zagrebu.
Tijekom očevida sudionici događaja bili su podvrgnuti alkotestu. Svi rezultati alkotesta bili su negativni. Zbog opravdane sumnje da je za vožnje vlaka napravio pogrešku do završetka istrage i dok se ne utvrde razlozi i odgovornost za taj događaj s radnoga mjesta udaljen je strojovođa nagibnoga vlaka. Tek po završetku istrage moći ćemo dati potpunu informaciju o uzrocima i odgovornostima za taj događaj."
Hrvatske željeznice se ispričavaju svim putnicima koji su zbog tog događaja imali teškoća pri putovanju.