Sve više Hrvata koristi mobitele za plaćanje i upravljanje karticama

Ilustracija: Shutterstock

Sadržaj nastao u suradnji sa: Zagrebačka banka

Sve više Hrvata koristi digitalne usluge za obavljanje svakodnevnih financijskih transakcija. Podaci pokazuju da mobilno bankarstvo postaje nezaobilazan alat u upravljanju financijama.

Prema podacima Europske komisije iz 2023. godine, Hrvatska se pozicionirala kao država s iznadprosječnom razinom osnovnih digitalnih vještina.

Da je mobitel važan predmet u životu Hrvata, vidljivo je iz podataka o tome za što se koriste. Već dugo ne služe samo za pozive i listanje društvenih mreža. Tako je, uz digitalne vještine te stvaranje digitalnih sadržaja, porast zabilježen i u upotrebi digitalnih financijskih usluga, posebno mobilnih.

Broj korisnika mobilnog bankarstva lani narastao za sedam posto

Naime, 59 posto stanovništva u Hrvatskoj posjeduje osnovne digitalne vještine, čime nadmašuje prosjek Europske unije od 55.6 posto. Konkretno, riječ je o komunikaciji, pronalaženju i procjeni informacija, online kupnji, rješavanju tehničkih problema te zaštiti osobnih podataka u digitalnom okruženju. To znači da većina građana uspješno koristi internetsko ili mobilno bankarstvo za plaćanje računa.

Ilustracija: Shutterstock

Prema izvješću Hrvatske narodne banke, tijekom 2023. broj korisnika mobilnog bankarstva povećao se za sedam posto, dok je korištenje internetskog bankarstva naraslo za 13 posto u odnosu na prethodnu godinu. Tako tu uslugu koristi više od polovice privatnih potrošača i polovice svih poslovnih subjekata, dok 44 posto potrošača i 60 posto poslovnih subjekata ima ugovorenu uslugu internetskog bankarstva.

Ovi trendovi pokazuju da građani prate globalne digitalne promjene i koriste suvremene tehnologije za upravljanje financijama.

Aktivacija novih kartica mobilnom aplikacijom najjednostavniji je način

I Zagrebačka banka prati te trendove te nudi klijentima inovativne digitalne mogućnosti putem svojih novih debitnih i kreditnih kartica. Banka uvodi Mastercard kao jedini brend debitnog i kreditnog portfelja, osiguravajući time klijentima dodatne pogodnosti. Aktivacija novih kartica prilagođena je potrebama korisnika pa se može izvršiti na više načina: putem mobilne aplikacije m-zaba, na bankomatima Zagrebačke banke, putem e-zabe, osobnim dolaskom u poslovnicu ili putem Kontakt centra na broj 01/3789 620.

Nove kartice Zagrebačke banke izrađene su od recikliranog materijala, a također su dizajnirane s posebnom pažnjom prema slabovidnim osobama - polukružni izrez na debitnim karticama i četverokutni izrez na kreditnim karticama olakšavaju njihovo prepoznavanje slijepim i slabovidnim osobama.

Uz m-zabu, mobilnu aplikaciju Zagrebačke banke, korisnici mogu brzo i jednostavno podijeliti svoje transakcije učinjene debitnom karticom tekućeg računa u eurima do tri rate, što omogućuje dodatnu fleksibilnost prilikom plaćanja. Podjela transakcija od 30 do 300 EUR u m-zabi s opcijom "PODJELA NA RATE" na dvije ili tri rate, ovisno o iznosu, uz naplatu naknade od 1,32 eura po rati.

Debitne kartice Zabe također omogućavaju kupnju do 24 rate bez kamata i naknada na posebno označenim prodajnim mjestima.

Ilustracija: Shutterstock

Klijentima Zagrebačke banke još su dostupne pogodnosti poput popusta na odabrane proizvode i usluge te sudjelovanja u MultiPlusCard programu nagrađivanja.

Zagrebačka banka je u procesu zamjene dva milijuna debitnih kartica novima s Mastercard znakom, a klijentima se preporučuje aktivacija novih kartica čim prije, a najkasnije u roku od 30 dana od primitka, kako bi nastavili nesmetano koristiti sve dostupne pogodnosti.

Ovaj korak dio je šire digitalne transformacije Zagrebačke banke, koja, prateći razvoj digitalnih vještina u Hrvatskoj, svojim klijentima nudi prilagođena rješenja za jednostavno i praktično upravljanje financijama.

Mobitel postaje prvi izbor za provođenje elektroničkih transakcija

S porastom korisnika mobilnog bankarstva u 2023. zabilježen je i značajan rast transakcija putem mobilnog kanala - kako po broju, tako i po vrijednosti. HNB je izvijestio da je broj transakcija potrošača u odnosu na godinu prije porastao za 13 posto, a vrijednost transakcija za 42 posto, dok je broj transakcija poslovnih subjekata mobilnim bankarstvom porastao za 36, a vrijednost transakcija za 65 posto.

Ti podaci, zajedno s podatkom da sve više potrošača, kao i poslovnih subjekata, ima ugovorenu uslugu mobilnog bankarstva potvrđuje da mobitel sve više postaje prvi izbor pri odabiru uređaja za iniciranje elektroničkih transakcija.

Osim plaćanja računa, aplikacije mobilnog i internet bankarstva nude i druge usluge među kojima je i upravljanje karticama. Neke od korisnijih među njima su opcije aktivacije nove kartice i blokiranje u slučaju gubitka ili sumnje na neovlaštenu uporabu. Tu su i mogućnosti pregleda stanja i povijesti transakcija, što olakšava praćenje potrošnje i financijsko planiranje, kao i prilagodba limita potrošnje prema potrebama.

Sponzorirani sadržaj donose Index i Zagrebačka banka prema najvišim profesionalnim standardima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.