Sadržaj nastao u suradnji sa: Zagrebačka banka
Sve više Hrvata koristi digitalne usluge za obavljanje svakodnevnih financijskih transakcija. Podaci pokazuju da mobilno bankarstvo postaje nezaobilazan alat u upravljanju financijama.
Prema podacima Europske komisije iz 2023. godine, Hrvatska se pozicionirala kao država s iznadprosječnom razinom osnovnih digitalnih vještina.
Da je mobitel važan predmet u životu Hrvata, vidljivo je iz podataka o tome za što se koriste. Već dugo ne služe samo za pozive i listanje društvenih mreža. Tako je, uz digitalne vještine te stvaranje digitalnih sadržaja, porast zabilježen i u upotrebi digitalnih financijskih usluga, posebno mobilnih.
Broj korisnika mobilnog bankarstva lani narastao za sedam posto
Naime, 59 posto stanovništva u Hrvatskoj posjeduje osnovne digitalne vještine, čime nadmašuje prosjek Europske unije od 55.6 posto. Konkretno, riječ je o komunikaciji, pronalaženju i procjeni informacija, online kupnji, rješavanju tehničkih problema te zaštiti osobnih podataka u digitalnom okruženju. To znači da većina građana uspješno koristi internetsko ili mobilno bankarstvo za plaćanje računa.
Prema izvješću Hrvatske narodne banke, tijekom 2023. broj korisnika mobilnog bankarstva povećao se za sedam posto, dok je korištenje internetskog bankarstva naraslo za 13 posto u odnosu na prethodnu godinu. Tako tu uslugu koristi više od polovice privatnih potrošača i polovice svih poslovnih subjekata, dok 44 posto potrošača i 60 posto poslovnih subjekata ima ugovorenu uslugu internetskog bankarstva.
Ovi trendovi pokazuju da građani prate globalne digitalne promjene i koriste suvremene tehnologije za upravljanje financijama.
Aktivacija novih kartica mobilnom aplikacijom najjednostavniji je način
I Zagrebačka banka prati te trendove te nudi klijentima inovativne digitalne mogućnosti putem svojih novih debitnih i kreditnih kartica. Banka uvodi Mastercard kao jedini brend debitnog i kreditnog portfelja, osiguravajući time klijentima dodatne pogodnosti. Aktivacija novih kartica prilagođena je potrebama korisnika pa se može izvršiti na više načina: putem mobilne aplikacije m-zaba, na bankomatima Zagrebačke banke, putem e-zabe, osobnim dolaskom u poslovnicu ili putem Kontakt centra na broj 01/3789 620.
Nove kartice Zagrebačke banke izrađene su od recikliranog materijala, a također su dizajnirane s posebnom pažnjom prema slabovidnim osobama - polukružni izrez na debitnim karticama i četverokutni izrez na kreditnim karticama olakšavaju njihovo prepoznavanje slijepim i slabovidnim osobama.
Uz m-zabu, mobilnu aplikaciju Zagrebačke banke, korisnici mogu brzo i jednostavno podijeliti svoje transakcije učinjene debitnom karticom tekućeg računa u eurima do tri rate, što omogućuje dodatnu fleksibilnost prilikom plaćanja. Podjela transakcija od 30 do 300 EUR u m-zabi s opcijom "PODJELA NA RATE" na dvije ili tri rate, ovisno o iznosu, uz naplatu naknade od 1,32 eura po rati.
Debitne kartice Zabe također omogućavaju kupnju do 24 rate bez kamata i naknada na posebno označenim prodajnim mjestima.
Klijentima Zagrebačke banke još su dostupne pogodnosti poput popusta na odabrane proizvode i usluge te sudjelovanja u MultiPlusCard programu nagrađivanja.
Zagrebačka banka je u procesu zamjene dva milijuna debitnih kartica novima s Mastercard znakom, a klijentima se preporučuje aktivacija novih kartica čim prije, a najkasnije u roku od 30 dana od primitka, kako bi nastavili nesmetano koristiti sve dostupne pogodnosti.
Ovaj korak dio je šire digitalne transformacije Zagrebačke banke, koja, prateći razvoj digitalnih vještina u Hrvatskoj, svojim klijentima nudi prilagođena rješenja za jednostavno i praktično upravljanje financijama.
Mobitel postaje prvi izbor za provođenje elektroničkih transakcija
S porastom korisnika mobilnog bankarstva u 2023. zabilježen je i značajan rast transakcija putem mobilnog kanala - kako po broju, tako i po vrijednosti. HNB je izvijestio da je broj transakcija potrošača u odnosu na godinu prije porastao za 13 posto, a vrijednost transakcija za 42 posto, dok je broj transakcija poslovnih subjekata mobilnim bankarstvom porastao za 36, a vrijednost transakcija za 65 posto.
Ti podaci, zajedno s podatkom da sve više potrošača, kao i poslovnih subjekata, ima ugovorenu uslugu mobilnog bankarstva potvrđuje da mobitel sve više postaje prvi izbor pri odabiru uređaja za iniciranje elektroničkih transakcija.
Osim plaćanja računa, aplikacije mobilnog i internet bankarstva nude i druge usluge među kojima je i upravljanje karticama. Neke od korisnijih među njima su opcije aktivacije nove kartice i blokiranje u slučaju gubitka ili sumnje na neovlaštenu uporabu. Tu su i mogućnosti pregleda stanja i povijesti transakcija, što olakšava praćenje potrošnje i financijsko planiranje, kao i prilagodba limita potrošnje prema potrebama.
Sponzorirani sadržaj donose Index i Zagrebačka banka prema najvišim profesionalnim standardima.