Svi Mačekovi poslovi (1): U recesijskoj godini rekordna zarada

U RECESIJSKOJ 2009. godini, kada je marketinško tržište poslovalo s oko 20 posto manjom dobiti, Ratku Mačeku, bivšoj desnoj ruci Ive Sanadera i bivšem glasnogovorniku Vlade, jednostavno je "svanulo" jer su njegove PR tvrtke imale prošle godine oko 28 milijuna kuna dobiti. Tako je, primjerice, tek otvorena tvrtka Promotor bez ijednog zaposlenog, osnovana s minimalnih 20 tisuća kuna, već u prvoj godini imala prihode veće od dva milijuna kuna!

Svima se smrklo, Mačeku svanulo

Isto tako, Mačekova tvrtka MPR strateško planiranje imala je prošle godine poslovnih prihoda u iznosu od 1,3 milijuna kuna, što je za 21 posto više nego godinu prije. U godini kada su se PR agencije manje-više borile za vlastitu egzistenciju, bivši glasnogovornik Vlade Maček je osnovao još dvije tvrtke s istom djelatnošću, a obje su poslovale izvan svih očekivanja.

Tvrtka Mediana bez ijednog zaposlenog imala je tako 54 tisuće eura poslovnih prihoda u 2009. godini, a njegova tvrtka Promotor d.o.o., kako smo napisali u uvodu, također s nula zaposlenika, imala je poslovni prihod od vrtoglavih 316 tisuća eura. Sve tri Mačekove tvrtke bave se PR-om i poslovnim savjetovanjem, a osnovane su s minimalnim kapitalom od 20 tisuća kuna.

"Istina je da sam proširio djelatnosti i otvorio nove tvrtke i mogu reći da sam zadovoljan poslovnim rezultatima. Radi se u skladu s trenutnim uvjetima na tržištu", rekao je Maček.

Maček: Nisam vlasnik, a Massol mi je izravni konkurent

Ako uz ove tri tvrtke, iza kojih nedvojbeno stoji Maček, pribrojimo i tvrtku Massol za koju se govori da joj je bivši Sanaderov podanik jedan od vlasnika, valja naglasiti kako je ona prošle godine poslovala sa 2,3 milijuna eura poslovnih prihoda, što je 21,3 posto više nego u prošloj 2008. godini.

No, kada se spomene Massol, Maček je izričit da nema aposlutno nikakvih veza s tom tvrtkom. Naime, u aferi Hrvatske pošte član Uprave Hrvatskih pošta zadužen za marketing Jadranko Mijalić svojedobno je za HTV izjavio kako iza Massola stoji nitko drugi nego sam Maček kojeg je nazvao glavnim kadrovikom Pošte uz asistenciju Ive Sanadera. S obzirom na to da je Massol često organizator HDZ-ovih manifestacija i s obzirom na to da je Maček zadužen za kampanje, mnogi i u tome vide poveznicu.

"To su naklapanja, ja zaista nemam ništa s tom tvrtkom. Štoviše, oni su mi izravni konkurenti", rekao je Maček za Index.

Fima i Massol

Sa svim tvrtkama iza kojih Maček stoji, javno ili prikriveno, dolazimo do podatka da je Maček prošle godine "okrenuo" gotovo 4 milijuna eura ili točnije 3,970.700 eura. U kunama to bi bilo više od 28 milijuna.

S obzirom na financijske rezultate i niz afera, kao što je ona oko Hrvatske pošte, kao i model vladavine Sanadera i njegova pobočnika Mačeka, mnogi su uvjereni kako iza ogromnog novca stoji blagonaklonost države koja gotovo uvijek sve važnije PR poslove dodjeljuje upravo Mačeku, a gotovo da nema državne tvrtke koja nije s njim poslovala. Otuda i famozna izjava samog Mačeka prije par godina da odustaje od poslovanja s državnim tvrtkama jer "kasno plaćaju". Danas kada smo Mačeka upitali o tome ipak je malo drugačija priča.

"Čuo sam te priče. To su monstruozne laži. Što mogu na to reći? Samo to da je medicina danas uznapredovala i da vjerujem da se može pomoći tim ljudima", rekao je Maček za Index.

No, pozabavili smo se malo Mačekovim poslovima s državom i čini se da su ti poslovi itekako unosni, a oko Mačeka i njegovih poslova niže se afera za aferom koje teško dolaze do medija upravo zato što Maček i posluje s medijima koji dobivaju dio njegova financijskog kolača.

"Od kada sam izašao iz Vlade, nisam radio s državnim tvrtkama. To se vrlo lako može provjeriti", rekao je Maček za Index. No izravno ili ne, njegovo ime uvijek nekako "ispluta".

Jandroković "oduševljeno" dao gotovo 900 tisuća kuna

Krenimo tako od, primjerice, suradnje s Ministarstvom vanjskih poslova, kada je tvrtka Massol angažirana za produkciju medijskog materijala za potrebe međunarodne konferencije Croatia Summit. Tada je na ime te tvrtke sjelo vrtoglavih 895 tisuća kuna.

Kako smo istražili, jedan takav posao u prosjeku stoji od oko 50 do najviše 80 tisuća kuna. U to spadaju: izrada objave za medije od početka (cca 3,5 do 4 tisuće kuna), adaptacija objave za medije (cca 2 tisuće kuna), ažuriranje popisa medija (cca 2 tisuće kuna), slanje poziva medijima i follow up (cca 2 tisuće kuna), organizacija konferencije za novinare (cca 10 tisuća kuna ), organizacija i priprema intervjua (cca 3,5 tisuća kuna) te brifiranje novinara na temu (cca 7 do 8 tisuća kuna).

Tu je uključen i posao stručnih ljudi gdje je onom najnižem plaća 40 eura po satu, dok stariji savjetnik može dobiti do 2 tisuće kuna po satu. 

Kada smo glasnogovornika Ministarstva vanjskih poslova Marija Draguna pitali zašto se toliko platilo Massolu, dobili smo odgovor da su "jednostavno bili oduševljeni idejom i tehničkom izvedbom materijala". Činjenicu da se nedugo nakon toga Mačekov poslovni partner iz tvrtke MPR Miroslav Kovačević našao s desne strane Jandrokoviću u službenom državnom posjetu Bruxellesu, Dragun je objasnio riječima kako se zatvaralo jedno od poglavlja za ulazak u Europsku uniju, u što je Kovačević bio uključen.

MORH-ova nagodba

No, naravno, to nije jedina afera oko Massola, jer poznata je i ona izravna nagodba za izradu MORH-ova spota, kada je prije dvije godine bez javnog natječaja ta tvrtka dobila posao za izradu spota "Kadet" koji je koštao vrtoglavih 2,521.655,57 proračunskih kuna.  

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.