"LAMENI stroj s poboljšanim brtvljenjem između mirujućih i rotirajućih dijelova cilindra", radni je naslov hrvatskog izuma za kojeg kažu da predstavlja pravu revoluciju na tržištu brusilica, a koja će svojom izdržljivosti i snagom poniziti konkurenciju. Za izum su zaslužni Nebojša Bošković i Branimir Matijašević iz tvrtke Banko iz Splita, a dvadesetak dana prije svjetske promocije Index je došao u posjed fotografija hrvatske brusilice kao i dijagrama snage.
Pila kao izvozni proizvod
na dobrom su putu da postanu novi jaki Hrvatski izvozni proizvod.
Štoviše, u kolovozu ove godine tvrtka Banko i Brodosplit-Brodogradilište potpisali su u Splitu ugovor kojim se brodogradilištu ustupa na probno korištenje njihova brusilica, a prema svemu sudeći preliminarni rezultati pokazuju izvanredne rezultate.
Inače riječ je o suradnji znanstvenog i privatnog sektora a u razvoj proizvoda agencija BICRO, u okviru programa RAZUM, uložila je 7,6 milijuna kuna, a dodatnih 3,6 milijuna uložila je u izradu prototipa tehnički naprednije verzije alata.
Proslavljeni dizajner zaslužan za izgled
BICRO inače potiče razvoj inovativnih poduzeća, a u manje od dvije godine uključilo se tridesetak poduzeća, dok je hrvatska brusilica prvi proizvod koji će izaći iz te suradnje. Uskoro se, kako doznajemo kreće i u serijsku proizvodnju.
Štoviše, oko hrvatske brusilice čini se da su se uključile najbolje snage koje Hrvatska posjeduje na području inovacija ali i dizajna. Da je tome tako dokazuje i angažman proslavljenog 40-godišnjeg dizajnera iz Siska Igora Jurića,koji je već radio na dizajnu njemačkih klasika, od Porschea Cayennea i Mercedesove ML klase, pa sve do Opelovih volume makera, Corse i Zafire, a nedavno se proslavio i dizajnom prvog hrvatskog automobila na električni pogon.
Kako nam je rekao Jurić u kratkoj izjavi za Index, rad na dizajnu brusilice za njega je bio potpuno novi izazov, no zadovoljan je reakcijama na izgled koje su kako kaže dočekane s oduševljenjem.