"OGLAŠAVANJE u glavnim tiskanim medijima u Hrvatskoj u prvih šest mjeseci je zbog gospodarske krize palo 21 posto ili 91,4 milijuna kuna u odnosu na isto razdoblje prošle godine", podaci su agencije za praćenje i analizu oglašavanja Medianet koje je u današnjem tiskanom izdanju objavio Business.hr.
Jutarnji pao za 24, Večernji za 20, a 24 sata za 1,2 posto
Prema tim podacima Jutarnji list je tako u prvih šest mjeseci ove godine od oglašavanja imao 96,7 milijuna kuna prihoda, što je 24 posto manje nego u istom razdoblju lani kada je iznosilo 128,1 milijun kuna. Večernji list, imao je 96,9 milijuna kuna ili 20 posto manje nego lani kada su u istom periodu imali 121,4 milijuna kuna, dok je najmanji pad od triju najtiražnijih dnevnih novina imao tabloid 24 sata. Sa 104,4 milijuna kuna prihoda od oglašavanja lani u prvih šest mjeseci ove je godine pao na 103,2 milijuna, što predstavlja pad zanemarivih 1,2 posto.
Ipak, oglašivači su znatnije srezali oglase u besplatnom popodnevnom izdanju tog lista koje je palo sa 44,7 na 25 milijuna kuna, što je pad od 44 posto, stoji u analizi.
Nacional za 44, Globus za 37 posto
Dok dnevnici drže glavu barem malo iznad vode to se ne može reći i za tjednike. Nacional je tako sa 17 milijuna kuna pao na svega 9,4 milijuna, što predstavlja pad vrtoglavih 44 posto. Globus je pao s lanjskih 19,2 na ovogodišnjih 12 milijuna kuna ili 37 posto manje.
Business.hr je objavio i neslužbenu procjenu čitanosti dnevnih tiskovina, pa je tako na prvome mjestu 24 sata s oko 120.000 prodanih, drugi je Večernji sa 70.000, a treći Jutarnji s oko 50.000 do 60.000 prodanih primjeraka dnevno.