Tko je kriv za gužve na Uskrsni ponedjeljak? HAC: "Za oštećeni šaht saznali smo 10 dana prije Uskrsa "

Foto: FAH

"REVIZIJSKO okno (šaht) br. 17 u tunelu Sv. Rok, koje je sanirano u ožujku ove godine, a pri čijoj sanaciji su se stvorile kolone na Uskrsni ponedjeljak, nije bilo prijavljeno HAC-u u siječnju, već je isto prvi puta prijavljeno od strane HAC ONC-a dana 17.03.2016., putem elektronske pošte.

Istog dana HAC ONC je postavio privremenu regulaciju prometa i isključio iz prometa kolnik na kojem je smješteno predmetno okno, jer je oštećenje bilo kritično te bi bilo potencijalna opasnost za sigurnost prometa. Stoga se pristupilo hitnoj sanaciji, a kojoj je prethodila i priprema, sami radovi na sanaciji predmetnog okna započeli su dana 22.03.2016. (utorak). Obzirom da se i okno br. 46 nalazi na istom prometnom traku tunela Sv. Rok i ono je u sklopu privremene regulacije sanirano zajedno s oknom br. 17", stoji u odgovoru kojeg je Index primio od HAC-a.

Nakon što su se pojavili napisi u medijima da je HAC za oštećenja šahta zbog kojeg se stvorila kolona na Uskrsni ponedjeljak znao još u siječnju, u HAC-u su to demantirali za Index.

"Dopisom HAC ONC-a od 07.01.2016. godine prijavljeno je oštećenje revizijskog okna br. 15 u tunelu Sv. Rok. Po predmetnoj prijavi je izvršen pregled okna br. 15 od strane inženjera građenja HAC-a, projektanta i stručnog nadzora, međutim zbog vremenskih uvjeta (snijega, susnježice i ledene kiše) te omogućavanja prolaska ralica nije bilo moguće postavljanje privremene regulacije prometa potrebne za izvođenje radova.

"Nemogućnost izvođenja radova za vrijeme trajanja zimske službe"


U međuvremenu je stigao novi dopis HAC ONC-a o uočenim oštećenjima na revizijskim oknima br. 46, 27, 24, 14, 13 i 1, također u tunelu Sv. Rok, i po ovoj prijavi izvršen je pregled od strane HAC-a. Nakon pregleda istih, na 2 okna uočena su veća oštećenja i ista su okarakterizirana kao kritična (okna br. 14 i 13) te se njihovoj sanaciji pristupilo zajedeno s oknom br. 15, i to čim su vremenski uvjeti bili povoljniji. Radovi sanacije na navedena 3 okna izvodili su se u periodu od 21.01. – 30.01.2016. godine.

Sanacija preostala četiri revizijska okna ( br. 1, 24, 27 i 46) nisu bila procijenjena kritičnim, tj. nisu predstavljala opasnost za promet, te je njihova sanacija planirana nakon razdoblja zimske službe (15.04.2016.), a do početka turističke sezone (15.06.2015.), zajedno s ostalim sanacijama koje nisu žurne i ne ugrožavaju promet na autocesti, a zbog nemogućnosti izvođenja radova za vrijeme trajanja zimske službe (potreba omogućavanja prolaska mehanizacije za zimsko održavanje kroz tunel), osim u hitnim slučajevima.

Slijedom navedenog, netočna je tvrdnja da je okno pri čijoj sanaciji su se stvorile kolone na uskršnji ponedjeljak prijavljeno HAC-u u mjesecu siječnju ove godine. Važno je naglasiti da je zbog sanacije okna br. 17 na Uskrsni ponedjeljak bio ograničen promet samo na jedan vozni trak jer je tek dana 17.03.2016. godine okno br. 17 prijavljeno kao kritično, te je pregledom inženjera utvrđeno da isto zahtjeva hitnu sanaciju", ističu u HAC-u.

Također tvrde i kako radovi sanacije nisu mogli započeti dana 21.03.2016. (ponedjeljak) te završiti 27.03.2016. (nedjelja prije Uskrsnog ponedjeljka), jer je za 21.03.2016. godine HAC ONC-a već prethodno izdao suglasnost za izvanredni prijevoz.

"Želimo istaknuti da je HAC odnosno Sektor za građenje nadležan isključivo za izvođenje radova sanacije, a ne za vremensku i regulacijsku organizaciju prometa te da je Sektor za građenje dobio od HAC ONC-a suglasnost da se radovi mogu izvoditi u razdoblju od 21.03. do 27.03.2016. godine", kažu u HAC-u.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.