Todorićeva maloprodaja na 159. mjestu među 250 najvećih trgovačkih lanaca

Foto: Hina

POZICIJA Agrokorove maloprodaje narasla je za čak 33 mjesta te je najveći regionalni maloprodajni lanac zauzeo 159. poziciju među 250 najvećih maloprodajnih lanaca na svijetu, priopćili su iz konzultanstke tvrtke Deloitte.

Vodećih 250 trgovačkih lanaca u svijetu ostvarilo je u fiskalnoj godini 2015. ukupno 4,31 bilijuna dolara prihoda, dostigavši na razini kompozitnog pokazatelja rast od 5,2 posto, navodi se u izvještaju Deloittea pod naslovom "Globalna snaga maloprodaje 2017."

Todorić: Skok na listi rezultat je integracije Konzuma i Mercatora

"Napredak Agrokorove maloprodaje na ovoj listi sa skokom od 33 mjesta rezultat je integracije trgovačkih mreža Konzuma i Mercatora u maloprodajni lanac s 2000 trgovina, čime smo postali liderom na regionalnom tržištu kao i na cjelokupnom maloprodajnom tržištu jugoistočne Europe.

U proteklom razdoblju započeli smo proces realizacije zajedničkih sinergija, utemeljen na usklađivanju tržišnih politika i kvalitetnijem planiranju te usmjeren prema većoj učinkovitosti poslovanja. Puno iskorištavanje poslovnih perspektiva i svih sinergijskih potencijala tek nas očekuje u narednom razdoblju, koje će za Agrokor, kao i dosada, biti obilježeno stvaranjem novih vrijednosti i standarda izvrsnosti kao naših aduta za budućnost. Bolja međunarodna pozicija Agrokorove maloprodaje ujedno je i najbolja potvrda strategije kojom se Agrokor širi i razvija od svojih početaka, s upornom orijentacijom na kvalitetu poslovanja, nove investicije, visoku produktivnost i konkurentnost, na stalno moderniziranje tehnologije, suvremenu organizaciju rada te kontinuirano ulaganje u kadrove", izjavio je Ivica Todorić, predsjednik Agrokor koncerna.

"Sporiji gospodarski rast u većini razvijenijih ekonomija, visoka razina zaduženosti zemalja u razvoju, deflacija ili niska inflacija u gospodarski jačim zemljama te ponovno posezanje za protekcionizmom u zaštiti od globalizacije neki su od ključnih čimbenika s kojima se suočavaju trgovci na malo," objašnjava Marina Tonžetić, partnerica u Deloitteovom odjelu revizije, i nastavlja: "Unatoč svemu, ljudi nastavljaju i trebaju kupovati, tako da se sektor i dalje razvija. U određenim regijama i kod određenih skupina kupaca, trgovci mogu očekivati povoljne izglede."


Trgovci odjećom i obućom imaju bolje rezultate

Već treću godinu zaredom trgovci odjevnim predmetima i galanterijom uvršteni u vodećih 250 bilježe bolje rezultate u odnosu na trgovce drugim proizvodima. Povijesno gledano, riječ je ujedno o najprofitabilnijoj kategoriji trgovaca na malo, a poslovna godina 2015. nije u tom smislu nikakva iznimka. Ipak, daleko najveći po prihodima (dvije trećine od vodećih 250) i najbrojniji prema zastupljenosti (njih 133 od ukupno 250 vodećih) su trgovci iz sektora potrošačkih dobara velikog obrtaja, uz prosječan godišnji prihod od gotovo 21,6 milijardi američkih dolara.

Razina globalizacije u trgovini na malo ne pokazuje značajne pomake u odnosu na prethodno promatrano razdoblje. Dvije trećine vodećih 250 trgovaca na malo poslovalo je izvan granica matičnih zemalja, što u prosjeku znači u više od deset zemalja, i na razini kompozitnog pokazatelja ostvarilo je gotovo jednu četvrtinu prihoda od prodaje u inozemstvu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.