Foto: Hina
Vodećih 250 trgovačkih lanaca u svijetu ostvarilo je u fiskalnoj godini 2015. ukupno 4,31 bilijuna dolara prihoda, dostigavši na razini kompozitnog pokazatelja rast od 5,2 posto, navodi se u izvještaju Deloittea pod naslovom "Globalna snaga maloprodaje 2017."
Todorić: Skok na listi rezultat je integracije Konzuma i Mercatora
"Napredak Agrokorove maloprodaje na ovoj listi sa skokom od 33 mjesta rezultat je integracije trgovačkih mreža Konzuma i Mercatora u maloprodajni lanac s 2000 trgovina, čime smo postali liderom na regionalnom tržištu kao i na cjelokupnom maloprodajnom tržištu jugoistočne Europe.
U proteklom razdoblju započeli smo proces realizacije zajedničkih sinergija, utemeljen na usklađivanju tržišnih politika i kvalitetnijem planiranju te usmjeren prema većoj učinkovitosti poslovanja. Puno iskorištavanje poslovnih perspektiva i svih sinergijskih potencijala tek nas očekuje u narednom razdoblju, koje će za Agrokor, kao i dosada, biti obilježeno stvaranjem novih vrijednosti i standarda izvrsnosti kao naših aduta za budućnost. Bolja međunarodna pozicija Agrokorove maloprodaje ujedno je i najbolja potvrda strategije kojom se Agrokor širi i razvija od svojih početaka, s upornom orijentacijom na kvalitetu poslovanja, nove investicije, visoku produktivnost i konkurentnost, na stalno moderniziranje tehnologije, suvremenu organizaciju rada te kontinuirano ulaganje u kadrove", izjavio je Ivica Todorić, predsjednik Agrokor koncerna.
"Sporiji gospodarski rast u većini razvijenijih ekonomija, visoka razina zaduženosti zemalja u razvoju, deflacija ili niska inflacija u gospodarski jačim zemljama te ponovno posezanje za protekcionizmom u zaštiti od globalizacije neki su od ključnih čimbenika s kojima se suočavaju trgovci na malo," objašnjava Marina Tonžetić, partnerica u Deloitteovom odjelu revizije, i nastavlja: "Unatoč svemu, ljudi nastavljaju i trebaju kupovati, tako da se sektor i dalje razvija. U određenim regijama i kod određenih skupina kupaca, trgovci mogu očekivati povoljne izglede."
Trgovci odjećom i obućom imaju bolje rezultate
Već treću godinu zaredom trgovci odjevnim predmetima i galanterijom uvršteni u vodećih 250 bilježe bolje rezultate u odnosu na trgovce drugim proizvodima. Povijesno gledano, riječ je ujedno o najprofitabilnijoj kategoriji trgovaca na malo, a poslovna godina 2015. nije u tom smislu nikakva iznimka. Ipak, daleko najveći po prihodima (dvije trećine od vodećih 250) i najbrojniji prema zastupljenosti (njih 133 od ukupno 250 vodećih) su trgovci iz sektora potrošačkih dobara velikog obrtaja, uz prosječan godišnji prihod od gotovo 21,6 milijardi američkih dolara.
Razina globalizacije u trgovini na malo ne pokazuje značajne pomake u odnosu na prethodno promatrano razdoblje. Dvije trećine vodećih 250 trgovaca na malo poslovalo je izvan granica matičnih zemalja, što u prosjeku znači u više od deset zemalja, i na razini kompozitnog pokazatelja ostvarilo je gotovo jednu četvrtinu prihoda od prodaje u inozemstvu.